omgekeerd schakelen CBR900 sc28

Riekky1

Die hard MF'er
24 jul 2003
400
0
omgeving Rotterdam
Hi,

Er zijn diverse topic's geopend met het onderwerp "omgekeerd" schakelen. Hier mee bedoel ik schakelen volgens het race patroon (1 omhoog, de rest omlaag).

Nu wil ik weten of het op een Fireblade SC28 mogelijk is om een standaard schakelset van een SC33 op een SC28 te zetten en dan het gedeelte wat op de as van je versnellingsbak vast zit 180 graden te draaien.

Gr,
Riekky
 
Ja dat moet kunnen een maat van me had dat ook.

Hoe wat of waar weet ik niet maar kan je de hevel die op je schakelas zit 180 graden draaien?

Als dat kan dan ben je er al.

Bedankt voor je reply.

De schakelpook van een SC28 zit direct op de schakelas. Van een SC33 zit de schakelpook aan de step en zit dmv een staaf en een hevel verbonden met de schakelas. Daarom wil ik weten of een complete schakelset van een SC33 op een SC28 past van dan hoef ik inderdaad enkel de hevel 180 graden te draaien.

Gr,
Riekky
 
Bedankt voor je reply.

De schakelpook van een SC28 zit direct op de schakelas. Van een SC33 zit de schakelpook aan de step en zit dmv een staaf en een hevel verbonden met de schakelas. Daarom wil ik weten of een complete schakelset van een SC33 op een SC28 past van dan hoef ik inderdaad enkel de hevel 180 graden te draaien.

Gr,
Riekky

Waarschijnlijk hoef je het heveltje dan geeneens 180 graden te draaien. Als je pookje aan je asje vast zit en je schakelt omhoog, draait je schakelasje dus naar links (ff gezien vanaf de linkerkant van de motor). Als je echter met een linksysteem omhoog schakelt, draait je schakelasje naar rechts. Als je linksysteem tenminste als op onderstaande foto zit.

4003klein.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan