omgekeerd schakelen R6

mooiemario

Die hard MF'er
20 aug 2008
342
0
Zalk
Ik wil graag mn R6 (bj 2000) omgekeerd laten schakelen.
Mn circuit CBR doet het ook maar ik vergis me om de haverklap :? dus heb de CBR weer standaard staan.
Wil voor de gewenning dus de R6 ook veranderen.
Alleen gaat schakelstang dwars door het frame.

Is er een simpele oplossing of moet ik een complete ombouwset aanschaffen

gr mario
 
Ik wil graag mn R6 (bj 2000) omgekeerd laten schakelen.
Mn circuit CBR doet het ook maar ik vergis me om de haverklap :? dus heb de CBR weer standaard staan.
Wil voor de gewenning dus de R6 ook veranderen.
Alleen gaat schakelstang dwars door het frame.

Is er een simpele oplossing of moet ik een complete ombouwset aanschaffen

gr mario

waarom bouw je je circuit cbr niet gewoon naar standaard schakelen?
ben je van elk gelul af met een andere motor om te wennen..
 
Als je een beetje handig bent hoef je niet per se een hele ombouwset te halen.
er is altijd wel een manier om het stangetje langs je frame te laten lopen i.p.v. er doorheen, maar ze zult dan wel zelf iets moeten maken zodat het stangetje er iets wijder naartoe loopt. (ik neem aan dat het stangetje niet tussen blok en frame meer past?)

De circuit CBR zou ik persoonlijk niet terug naar standaard zetten, op het circuit is het gewoon fijner om andersom te schakelen.
 
CBR is binnen 10 Min om te bouwen en is ook al gedaan dus das 't probleem niet.
Maar ik vind (het voor ''t gevoel fijner) en met m'n lange stelten heb ik al genoeg werk in de platte linker bochten..
Tis ook geen moeten hoor maar als iemand een oplossing heeft is dat meegenomen
gr
 
Ik heb ff geen foto bij de hand, maar ik heb een R1 uit 98 waar de schakelstang ook door het frame heen gaat.

Ik heb deze nu ook omgebouwd naar omgekeerd schakelen door schakelstang tussen het frame en het motorblok door te laten lopen (ging net)

het enige wat ik hoefde te veranderen was de hevel op de schakelas om te keren (=/- 180 gr)
Ik heb zowel busjes achter de hevel op de schakelas, als op de hevel van het schakelpedaal gezet en iets langere boutjes gebruikt, zodat de schakelstang in z'n geheel iets naar achteren kwam.

En aangezien dit type R1 een nogal flinke schakelstang heeft, kan ie ook nog een beetje in de juiste vorm gebogen worden.
maar dit is bij een R1, hoe het bij een R6 zit weet ik eigenlijk niet.
 
Bij mijn Circuit R6 heb ik ook omgekeerd schakelen.
Dit is gedaan door een plaat tussen het frame een de stepjes te zetten.
De schakelstang loopt dan buitenlangs én de stepjes zitten dan ongeveer 2cm hoger.
 
hierbij de foto's

zoals je kunt zien staan de voetsteunen verder naar buiten en hoger
full
 
Bedankt HTMR6.
ga es kijken of ik ook zoiets voor elkaar kan klussen.
Moet trouwens wel heel ff wachten want CBR is afgelopen maandag met mij de Ruskenhoek uitgevlogen, dus die staat nu op de brug...
En Hans ZX10 ook bedankt nu is mn koffie vook omgeflikkerd om de foto te bekijken
 
Ik wil graag mn R6 (bj 2000) omgekeerd laten schakelen.
Mn circuit CBR doet het ook maar ik vergis me om de haverklap :? dus heb de CBR weer standaard staan.
Wil voor de gewenning dus de R6 ook veranderen.
Alleen gaat schakelstang dwars door het frame.

Is er een simpele oplossing of moet ik een complete ombouwset aanschaffen

gr mario

Race-Shop.nl | Dé Website voor en door motor(sport)liefhebbers!

Volledig verstelbaar rem-schakelset die bij de draaipunten voorzien is van kogellagers en water resitant afdichtingen. De PP rem-schakelsets zijn zwart geanodiseerd en je kunt kiezen voor een gewoon of een omgekeerd schakelpatroon. Leverbaar voor de nieuwste motoren

Prijs: 339.00

fussrast_pp_factory.jpg



Bedoel je dit ;)
 
Ik begrijp eingelijk niet waarom de standaard werking voor opschakelen naar boven is. Dat is veel minder fijn dan andersom. Ik vind het 100x beter rijden als het andersom is. Hoef je met opschakelen je voet veel minder te bewegen, waardoor het een kortere actie is. Terwijl je bij terugschakelen toch veel meer overeind zit en alle tijd hebt om een tikje omhoog tegen het pedaal te geven.
 
Ik begrijp eingelijk niet waarom de standaard werking voor opschakelen naar boven is. Dat is veel minder fijn dan andersom. Ik vind het 100x beter rijden als het andersom is. Hoef je met opschakelen je voet veel minder te bewegen, waardoor het een kortere actie is. Terwijl je bij terugschakelen toch veel meer overeind zit en alle tijd hebt om een tikje omhoog tegen het pedaal te geven.



Jij verwoord mijn gedachte. :Y ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan