Omgekeerde wereld

Didiot

MF veteraan
12 dec 2004
2.267
1
Net om 17:45 weer een mooie actie gehad :X |(

Ik rij netjes rechts op de A4 tussen Prins Clausplein en Rijswijk met een gangetje van 105 a 110. Komt er bij oprit vanaf Broekpolder een zooitje auto's aan en die gaan invoegen. Rijdt er een zwarte Golf en die gaat ook invoegen. Terwijl ik er dus naast zit :X Het kan waarschijnlijk niet spiegelen of dooie hoek kijken denk ik :? Nee, gaat die klootzak toeteren... en de volgende afrit (Rijswijk/Delft) gaat 'ie er weer vanaf en steekt z'n middelvinger uit :?
Dus ik er achter aan, eenmaal bij het stoplicht aangekomen, gezorgd dat ik voor het rode licht stond en hij achter mij. Dus ik afgestapt en gevraagd of 'ie de voorrangsregels kent op de snelweg.

"Ja, wat ben je voor een mongool, ik rij je bijna dood, je had gewoon op moeten schuiven je hebt nog twee banen ernaast, je had gewoon om moeten rotten"

:? :? :? :?

Toen heb ik maar gezegd "Weet je wat je bent, je bent gewoon een achterlijke kutmongool..."

En daar heb ik het maar bij gelaten, kwam werkelijkwaar niets zinnigs uit 'het'. Mja, weer een goeie indruk hoe een aantal automobilisten denken in het verkeer :X |(

Bij hem is kennelijk van toepassing: "I love niet spiegelen, niet dooie hoek kijken en gewoon als een blinde invoegen" :X |(

Echt totaal ongeloveloos dat soort figuren -O-

Zo, ook weer kwijt ;)
 
Begrijpelijke reactie..herken het. Maar ik ga lekker schelden in mijn helm, meer niet.

Je zal eens een verkeerde treffen die jou vervolgens te grazen neemt ( al dan niet met wapens).

Blijf rustig en laat de rest maar lekker aanklooien!
 
Maar KON je ook 1 of 2 banen opzij ?

Ik heb er namelijk ook een schijthekel aan als men wel opzij KAN maar het niet DOET en even hard gaat rijden en het einde van de invoegstrook in zicht is en ook meteen een vangrail erachter die de boel netjes afsluit. Met de motor geef ik dan gas, maar met m'n 1.4L auto gaat dat wat lastiger.

Ze hebben her en der ook doorgetrokken strepen bij invoegstroken, zodat het invoegende verkeer niet meteen de linkerbaan op schiet. Dan krijg je ook dit soort taferelen... hoogst irritant als er links zat plek is en iemand gewoon op z'n gemak z'n baantje volgt en er voor zorgt dat invoegend verkeer gevaarlijke stunten moet uitlaten (even daargelaten dat de hoofdbaan voorrang heeft). Nederland wordt te druk, plaats maken is de oplossing...
 
Begrijpelijke reactie..herken het. Maar ik ga lekker schelden in mijn helm, meer niet.

Je zal eens een verkeerde treffen die jou vervolgens te grazen neemt ( al dan niet met wapens).

Blijf rustig en laat de rest maar lekker aanklooien!

Tja dat doe ik normaal ook altijd, maar niet als er opeens onterecht een middelvinger opgestoken wordt... Was wel in staat om 'm uit z'n auto te trekken, maar goed, ik heb ook geen zin in ellende van politie enzo, dat is het me ook allemaal niet waard...
 
Uuhm, ik denk dat je gewoon had moeten opschuiven als die ruimte er was :? Ik ken de situatie daar niet, maar misschien had je beter moeten weten B|

Zelfde geld voor een driebaansweg waarbij iemand helemaal rechts rijdt en iemand op de middelste baan. Als degene op de middelste baan ziet dat diegene rechts in de remmen moet of moet inhalen voor degene voorzich kom je maar al te vaak van die malloten tegen die gewoon op de middelste baan blijven rijden en niet gewoon even ruimte maken en opzij schuiven |(
 
Laatst bewerkt:
Maar KON je ook 1 of 2 banen opzij ?

Ik heb er namelijk ook een schijthekel aan als men wel opzij KAN maar het niet DOET en even hard gaat rijden en het einde van de invoegstrook in zicht is en ook meteen een vangrail erachter die de boel netjes afsluit. Met de motor geef ik dan gas, maar met m'n 1.4L auto gaat dat wat lastiger.

Ze hebben her en der ook doorgetrokken strepen bij invoegstroken, zodat het invoegende verkeer niet meteen de linkerbaan op schiet. Dan krijg je ook dit soort taferelen... hoogst irritant als er links zat plek is en iemand gewoon op z'n gemak z'n baantje volgt en er voor zorgt dat invoegend verkeer gevaarlijke stunten moet uitlaten (even daargelaten dat de hoofdbaan voorrang heeft). Nederland wordt te druk, plaats maken is de oplossing...

Uuhm, ik denk dat je gewoon had moeten opschuiven als die ruimte er was :? Ik ken de situatie daar niet, maar misschien had je beter moeten weten B|

Is het niet handiger om af te vragen of die gozer in die Golf gewoon normaal voor of achter me in had kunnen voegen :?
 
Is het niet handiger om af te vragen of die gozer in die Golf gewoon normaal voor of achter me in had kunnen voegen :?


Nee eigenlijk niet, want met mijn rijlessen heb ik geleerd tijdig op te letten en een baan op te schuiven. Maar dat wordt niet echt duidelijk in je verhaal, maar als het idd zo is dat er 2 banen naast je vrij waren was je gewoon verkeerd bezig.

Dat hij je daarbij bijna van de weg drukt is natuurlijk niet normaal, maar hetzelfde had ie misschien gedaan met een ander koekblikkie. (maar dat lijkt me sterk, want die was gewoon tijdig een baan opgeschoven ;) )
 
je zegt zelf dat er een hele rij aankomt om in te voegen, klinkt niet erg gemakkelijk om dan in te voegen.
nogmaals: kòn je opzij of niet?



[me]Blikkel denkt: volgens mij wel, daarom gaat ie daar niet op in..[/me]
 
Nee eigenlijk niet, want met mijn rijlessen heb ik geleerd tijdig op te letten en een baan op te schuiven. Maar dat wordt niet echt duidelijk in je verhaal, maar als het idd zo is dat er 2 banen naast je vrij waren was je gewoon verkeerd bezig.
Fijne rijschool geweest. :N

Nix rijstrook opschuiven, de invoeger moet gewoon voorrang verlenen. Als je wel een rijstrook naar links opschuift en de KLPD ziet het dan kun je post van het CJIB verwachten op kenteken geconstateerd: niet voldoende rechts houden, €84.

Een van de meest ergerlijke gedragingen in het verkeer. Ik rijd op de linker rijstrook sneller dan de rechter en de bestuurder op de rechter rijstrook gaat naar links om de invoeger ruimte te geven en hindert mij dus, want ik moet dan afremmen. Daarom zetten nu die onderbroken streep neer ter hoogte van de invoegstrook, dan wordt het ook voor degene die denken beleefd te zijn maar de verkeersregels niet kennen een duidelijk. :Y

Helaas heb je op de motor weinig keus als de invoeger doordrukt. -O-
 
Nee eigenlijk niet, want met mijn rijlessen heb ik geleerd tijdig op te letten en een baan op te schuiven. Maar dat wordt niet echt duidelijk in je verhaal, maar als het idd zo is dat er 2 banen naast je vrij waren was je gewoon verkeerd bezig.

Dat hij je daarbij bijna van de weg drukt is natuurlijk niet normaal, maar hetzelfde had ie misschien gedaan met een ander koekblikkie. (maar dat lijkt me sterk, want die was gewoon tijdig een baan opgeschoven ;) )

Mja, omgekeerde wereld... Ik heb bovendien iets anders geleerd met rijlessen (zowel auto als motor). Ik heb ook geleerd, dat als er geen ruimte lijkt te zijn om in te voegen, dat je aan het begin van de oprit stopt en vervolgens kijkt wanneer er ruimte lijkt te zijn en dan zo snel mogelijk optrekt om naar die ruimte toe te rijden. Of - in nood - wanneer je al op de oprit zit een stukje vluchtstrook meepakken. Ik zeg het maar zo, iemand komt op een gelijkwaardig kruispunt van links. Dus jij stopt dan om die persoon van links maar voor te laten gaan. Om het nog duidelijker te visualiseren, je rijdt op een stoplicht af die op groen staat, en je stopt maar voor de zekerheid voor het geval dat die auto bij het rode stoplicht opeens gaat rijden :X |(

Bovendien is het zo dat je zoveel mogelijk rechts moet houden op de weg, en dat geld ook gewoon bij opritten. Kijk, als er echt te weinig ruimte is ofzo ben ik niet de beroerdste om plaats te maken. Maar er was gewoon voldoende ruimte om normaal in te voegen. En daarbuiten kon ik ook niet zomaar opeens opschuiven vanwege het verkeer wat altijd dikwijls op de middenbaan zit hier in NL :X :( |(
 
Begrijpelijke reactie..herken het. Maar ik ga lekker schelden in mijn helm, meer niet.

Je zal eens een verkeerde treffen die jou vervolgens te grazen neemt ( al dan niet met wapens).

Blijf rustig en laat de rest maar lekker aanklooien!

Inderdaad,dat is vaak gewoon het beste.
Wat je zegt, je zou de verkeerde maar tegen komen.
:X
 
Fijne rijschool geweest. :N

Nix rijstrook opschuiven, de invoeger moet gewoon voorrang verlenen. Als je wel een rijstrook naar links opschuift en de KLPD ziet het dan kun je post van het CJIB verwachten op kenteken geconstateerd: niet voldoende rechts houden, €84.

Een van de meest ergerlijke gedragingen in het verkeer. Ik rijd op de linker rijstrook sneller dan de rechter en de bestuurder op de rechter rijstrook gaat naar links om de invoeger ruimte te geven en hindert mij dus, want ik moet dan afremmen.

Helaas heb je op de motor weinig keus als de invoeger doordrukt.

:^

Maar goed, vandaar ook: omgekeerde wereld. Jammer dat dat ook zo in de motorwereld is doorgedrongen en men niet meer bewust is van de normale geldende verkeersregels. Degene met de grootste bek schijnt maar voorrang moeten krijgen, ook daar waar 'ie het simpelweg niet heeft...
 
Je had gewoon vooruit moeten kijken en op tijd een baan op moeten schuiven.
Dus niet zeuren en beter opletten. Ik zou hem er ook voor duwen. Erger me ook als er plek zat is en er geen ruimte gegeven wordt. Misschien wat herhalingslesjes nemen. Ben jij je rijbewijs wel waard? Eerste wat je leert is anticiperen. Dusssssssssssss...... Oh dussssss.
 
Fijne rijschool geweest. :N

:o ?? Zowel met auto als met motor heb ik het gehad. :? Motorrijinstructeur zie ik nog steeds, dus daar kan ik het nog wel aan vragen...

Nix rijstrook opschuiven, de invoeger moet gewoon voorrang verlenen. Als je wel een rijstrook naar links opschuift en de KLPD ziet het dan kun je post van het CJIB verwachten op kenteken geconstateerd: niet voldoende rechts houden, €84.

Een van de meest ergerlijke gedragingen in het verkeer. Ik rijd op de linker rijstrook sneller dan de rechter en de bestuurder op de rechter rijstrook gaat naar links om de invoeger ruimte te geven en hindert mij dus, want ik moet dan afremmen. Daarom zetten nu die onderbroken streep neer ter hoogte van de invoegstrook, dan wordt het ook voor degene die denken beleefd te zijn maar de verkeersregels niet kennen een duidelijk. :Y

B| Zolang de baan leeg is ga ik naar links, als ik daarmee iemand hinder doe ik dat natuurlijk niet Maar in dat geval heb ik 'geleerd' dat degene die invoegt of gas bij moet geven of gas los moet laten, hij heeft idd niet het recht om mij plat te drukken :X :N
 
Fijne rijschool geweest. :N

Nix rijstrook opschuiven, de invoeger moet gewoon voorrang verlenen. Als je wel een rijstrook naar links opschuift en de KLPD ziet het dan kun je post van het CJIB verwachten op kenteken geconstateerd: niet voldoende rechts houden, €84.

Een van de meest ergerlijke gedragingen in het verkeer. Ik rijd op de linker rijstrook sneller dan de rechter en de bestuurder op de rechter rijstrook gaat naar links om de invoeger ruimte te geven en hindert mij dus, want ik moet dan afremmen. Daarom zetten nu die onderbroken streep neer ter hoogte van de invoegstrook, dan wordt het ook voor degene die denken beleefd te zijn maar de verkeersregels niet kennen een duidelijk. :Y

Helaas heb je op de motor weinig keus als de invoeger doordrukt. -O-


Inderdaad, zo is het precies.

De rij-instructeur die leert dat je moet opschuiven als er iemand wil invoegen weet niet waar hij het over heeft.
Wil niet zeggen dat ik het niet doe, als het op de linkerbaan stil is. O-)
 
Of - in nood - wanneer je al op de oprit zit een stukje vluchtstrook meepakken.
En dat kost dus €160. Het niet kunnen invoegen is geen noodgeval. De rechter zegt: dan had u beter moeten opletten en eerder stoppen.
 
Maar KON je ook 1 of 2 banen opzij ?

Ik heb er namelijk ook een schijthekel aan als men wel opzij KAN maar het niet DOET en even hard gaat rijden en het einde van de invoegstrook in zicht is en ook meteen een vangrail erachter die de boel netjes afsluit. Met de motor geef ik dan gas, maar met m'n 1.4L auto gaat dat wat lastiger.

Dan rem je toch |( ?
Jij wilt invoegen, jij hebt voorrang te verlenen, ik heb er een schijthekel aan dat mensen denken dat degene die op de snelweg zit maar aan de kant moet.

Het is wat anders als het stervensdruk is, maar op een verder lege snelweg met een paar honderd meter voor en achter me weiger ik gewoon aan de kant te gaan.
Voor vrachtwagens oke, die kunnen er niks aan doen dat ze traag zijn, maar zelfs met een fiat panda kun je op 99% vd snelwegen zonder moeite invoegen met 120 of meer....

Gisteren ook weer iets, ik reed op mn NX, zat een vrouw in een mitsubishi spacestar GDI voor me (en bijzonder traag zijn die nu ook niet), ik voeg in op het moment dat ik ruimte heb (met 100 ofzo omdat die trut voor me niet doorreed) en geef daarna geen gas bij zodat zij in kan voegen.
Maar doet ze dat ?
Nee, ze blijft gewoon op de invoegstrook rijden....
KIJK DAN ACHTEROM TRUT, je ziet toch dat ik op 40m achter je blijf zodat je dr op kan......
 
Het is vaak aanpassen.Je rijd motor en wat snelle henk al zegt.
Je kan ook even netjes opschuiven, motorrijders kijken toch altijd vooruit?
Als je dat doet had je dit al aanzien komen, en je rijd maar op twee wielen he ;)

@4x2, je ken toch ook een beetje geven en nemen.
Ik bedoel , jij zou het ook fijn vinden als mensen soms voor je mee denken en ruimte maken.
Bijv. in de file
 
Mja, omgekeerde wereld... Ik heb bovendien iets anders geleerd met rijlessen (zowel auto als motor). Ik heb ook geleerd, dat als er geen ruimte lijkt te zijn om in te voegen, dat je aan het begin van de oprit stopt en vervolgens kijkt wanneer er ruimte lijkt te zijn en dan zo snel mogelijk optrekt om naar die ruimte toe te rijden. Of - in nood - wanneer je al op de oprit zit een stukje vluchtstrook meepakken. Ik zeg het maar zo, iemand komt op een gelijkwaardig kruispunt van links. Dus jij stopt dan om die persoon van links maar voor te laten gaan. Om het nog duidelijker te visualiseren, je rijdt op een stoplicht af die op groen staat, en je stopt maar voor de zekerheid voor het geval dat die auto bij het rode stoplicht opeens gaat rijden :X |(

Heeft niets met elkaar te maken, maar stoppen aan het einde van de oprit klopt ja. Maar vind jij het nodig iemand te laten stoppen (ook al zal niemand dat doen) terwijl je links 2 rijbanen vrij hebt? :)

Bovendien is het zo dat je zoveel mogelijk rechts moet houden op de weg, en dat geld ook gewoon bij opritten. Kijk, als er echt te weinig ruimte is ofzo ben ik niet de beroerdste om plaats te maken. Maar er was gewoon voldoende ruimte om normaal in te voegen. En daarbuiten kon ik ook niet zomaar opeens opschuiven vanwege het verkeer wat altijd dikwijls op de middenbaan zit hier in NL :X :( |(

Als er verkeer zat dan had de invoeger zoals gezegd gas bij of los moeten laten. Ok, dan is dat ook duidelijk nu. Had dat dan meteen gezegd. :+
 
Net om 17:45 weer een mooie actie gehad :X |(

Rijdt er een zwarte Golf en die gaat ook invoegen. Terwijl ik er dus naast zit

Nee, gaat die klootzak toeteren...

steekt z'n middelvinger uit :?

wat ben je voor een mongool,
ik rij je bijna dood,
je had gewoon om moeten rotten"

kwam werkelijkwaar niets zinnigs uit 'het'

Bij hem is kennelijk van toepassing: "I love niet spiegelen, niet dooie hoek kijken en gewoon als een blinde invoegen" :X |(

Echt totaal ongeloveloos dat soort figuren -O-

Zo, ook weer kwijt ;)


Nadat je hem met z'n kop klem in z'n stuur had geslagen had je de spiegels eraf moeten trappen.

Dan had hij wel begrepen dat iemand doodrijden niet mag.
 
@4x2, je ken toch ook een beetje geven en nemen.
Ik bedoel zou jij ook fijn vinden als mensen soms voor je mee denken en ruimte maken.
Bijv. in de file

Als het druk is en het kan ga ik wel aan de kant (ook al hoef ik het niet), wel lezen wat ik typ he ?

Je had gewoon vooruit moeten kijken en op tijd een baan op moeten schuiven.
Dus niet zeuren en beter opletten. Ik zou hem er ook voor duwen. Erger me ook als er plek zat is en er geen ruimte gegeven wordt. Misschien wat herhalingslesjes nemen. Ben jij je rijbewijs wel waard? Eerste wat je leert is anticiperen. Dusssssssssssss...... Oh dussssss.

Idioot.........
 
Als het druk is en het kan ga ik wel aan de kant (ook al hoef ik het niet), wel lezen wat ik typ he ?Idioot.........

Hmm nouwja en alst rustig is niet :?
Sorry denk dat ik je dan verkeerd heb begrepen of verkeerd gelezen heb
 
Terug
Bovenaan Onderaan