Omgevallen Yamaha XJ Diversion 600S - beetje benzine uitgelopen

Iris123

Rookie
20 aug 2019
1
0
Hoi! Ik heb vandaag mijn eerste (tweedehands) motor aangeschaft, maar ben helaas net na een heerlijk ritje gelijk al omgevallen (lekker bezig). Ik probeerde een stoepje op te rijden, maar ging net te langzaam waardoor ik t niet in 1 keer haalde en die toen langzaam omviel. Er is volgens mij geen schade (t is nu ook donker dus kan het niet heel goed checken), maar toen die op de grond lag (op z'n linkerkant) lekte hij wel een beetje benzine (tenminste, daar ga ik vanuit want daar rook t nogal naar). Toen die daarna overeind stond lekte hij niet meer en hij startte uiteindelijk ook gewoon weer. Kan dit nu nog iets ernstigs zijn? Of is het niet heel gek dat ie wat benzine lekt als ie op z'n kant ligt? Ik heb er zoals je leest echt nog totaal geen verstand van. Hopelijk kan iemand hier iets zinnigs over zeggen, haha! Thanks.
 
Laten we zeggen dat dit verhaal me heel bekend voorkomt |(. Bij mij lekte er toen ook benzine uit, maar dat was gewoon uit de overflow. De tank is namelijk niet gemaakt om op z'n zij te houden. Waarschijnlijk niks aan de hand, maar check inderdaad morgen even voor een plasje.
 
Kijk ook even voor de zekerheid of er geen benzine over je tank heen is gegaan, maak hem desnoods met flink water schoon aan de buitenkant. Lak en benzine gaan niet echt samen (ik spreek uit ervaring).
 
Terug
Bovenaan Onderaan