Omkatbende opgepakt!

rvh

MF veteraan
28 nov 2001
10.381
8.272
Ergens in Zuid-Holland
Omkat bende van motorfietsen opgerold

De politie Zuid-Holland Zuid heeft een bende opgerold die zich bezig hield met het omkatten van motorfietsen en en bromfietsen.
Er zijn negen mannen aangehouden in de leeftijd van 17 tot 49 jaar uit Dordrecht en Rotterdam. De twee hoofdverdachten, een 22-jarige Rotterdammer en een 24-jarige man uit Dordrecht, zitten nog in voorarrest.

De politie startte het onderzoek omdat er steeds meer brommers en motoren werden gestolen. Ook kwam de politie steeds vaker valse frameplaatjes tegen.

Bij huiszoekingen in april en mei in Rotterdam en Dordrecht werden diverse motoren en bromfietsen aangetroffen die voorzien waren van valse framenummers.

Bron: http://www.tvrijnmond.nl/index.html?pid=4&item=22248




Uiteraard hoop ik dat de heren een leuke straf krijgen. Maar tegelijkertijd vroeg ik me af hoe een omgekatte motor te herkennen?

Als er overduidelijk is geknoeid is het te zien, maar als het wat professioneler is gedaan en alle inslagen op dezelfde manier zijn dan lijkt het al snel in orde.

Een tijd geleden heeft er in Motor een artikel gestaan over gestolen motoren en over hoe deze weer op de weg kwamen (waaronder onder andere door de gestripte delen over te zetten op duits frame met papieren trouwens) maar echt heel veel duidelijker over wat nu de enige echte juiste inslag was, kan ik me niet meer herinneren. Wel stonden er veel voorbeeldfoto's van valse inslagen bij...

Maar de vraag is nu eigenlijk, zijn deze inslagen 'gestandariseerd' zeg maar, dus zeg maar een vast lettertype of niet voor alle merken en typen voor Nederland?

En voor wat betreft de frame/typeplaatjes, hebben die standaadvereisten zoals een vaste plek op bijvoorbeeld het balhoofd?


Waar zit deze bij een zzr1100, en dan specifiek op welke hoogte? Zier er geregeld een staan -overgespoten- en alleen de bovenkant van het frame gepolijst is (volgens mij zonder duidelijke reden, viel me opeens op dat ie ineens gepolijst was) juist daar waar het typeplaatje zat, waardoor deze nu niet meer te lezen is. Deze zit bepaald niet dicht bij het balhoofd, waar ik die wel verwacht had eigenlijk.
 
Top....
Kunnen ze die gasten ook meteen strippen, er schijnt een tekort aan donororganen te zijn dus dan komt er toch nog wat nutigs uit die lui.
 
Hmmm.. Als ze nu eens vrijgelaten worden tijdens de volgende megameeting, met een bordje ik ben een motordief om.
Kunnen wij dat strippen wel regelen
 
Geen slecht idee om die personen te strippen. Boontje komt om zijn loontje.

Maar nu mis ik nog steeds antwoorden op de andere vragen. Dus wie kan daar meer over vertellen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan