omschakeling naar blauwe plaat :S

8 mrt 2003
3
0
hengelo
hallo ik heb sinds kort een oude simson awo 425 sport uit 1958 in mijn bezit.
nu weet ik niet zeker of mijn kenteken beginnend met ZO-cijfercijfer-cijfercijfer kan omschakelen naar een blauwe plaat :?

omdat er nu namelijk een witte plaat opzit weet ik dit niet zeker en weet ik ook niet zeker of dit kenteken wel bekend is bij de instanties.

graag wat meer info gevraagd
 
Als het kenteken voor 1-1-1978 is afgegeven dan mag je er zo een blauwe plaat opzetten.
 
de kenteken papieren zijn er niet bij, via wat voor weg moet ik nu gaan ?
ik twijfel namelijk omdat er een witte plaat opzit

Ga eerst eens bij het RDW na of de motor daar ingeschreven is. Zoniet dan zul je een nieuw kenteken aan moeten vragen. Hoe dat in z'n werk gaat zou ik echt niet weten.
 
RDW informeren over voertuig. (moet je mogelijk invoeren als het een buitenlander is). Voor nieuw kenteken moet hij gekeurd worden. Is niet zo'n probleem worden 1958 eisen en daarna mag je zeker een blauwe plaat voeren. Kan alleen een oldtimer nummer worden. (nieuw kenteken blauwe plaat).
 
Het gaat volgens mij inderdaad niet alleen om datum, maar ook om de combinatie cijfers en letters. Mijn vorige motor was van '77, maar het kenteken bestond uit letters-cijfers-letters. Je mag dan geen blauwe plaat monteren door de "nieuwe" letter-cijfer combinatie. De vorige eigenaar was het kentekenbewijs eens kwijtgeraakt en had een nieuw kenteken aan moeten vragen. Kennelijk is wel de oorspronkelijke datum gebruikt.
 
Je moet inderdaad bij 't aanvragen van een nieuw kenteken expliciet vermelden dat je graag een blauw kenteken wilt voeren. Kost verder niks extra ofzo, maar ze doen 't niet vanzelf.

Alsie eenmaal geel-kenteken-nummer heeft, waarschijnlijk helaas-pindakaas. :P
 
Je moet inderdaad bij 't aanvragen van een nieuw kenteken expliciet vermelden dat je graag een blauw kenteken wilt voeren. Kost verder niks extra ofzo, maar ze doen 't niet vanzelf.

Alsie eenmaal geel-kenteken-nummer heeft, waarschijnlijk helaas-pindakaas. :P
Wat bedoel je psies met geel-kenteken-nummer?

IK heb een gele plaat.

En vandaag naar TT-motoren Zwolle geweest voor een blauwe plaat.
Zij bellen en zeiden dat het niet kon.
En het moest gaan regelen met de RDW.
Want er stond een watermerk/stempel ofzo in het kenteken.

Direct naar Kalsbeek motoren gereden, en een blauwe plaat aanvragen.
Eerst moesten ze ff bellen of het kon, want zat al een watermerk/stempel...
Toen was het goed, en woensdag kan ik hem ophalen.

Kost een paar euro meer zij die. (niet 12,50 euro maar 15/17 euro)

8-)

Joepie heb ik zo ook een blauwe plaat.

En zal wel niet mogen, :? maar vind ik niet zo erg. :)
 
Op maandag 10 maart 2003 17:09 schreef Mark het volgende:2
Wat bedoel je psies met geel-kenteken-nummer?

1
En zal wel niet mogen, :? maar vind ik niet zo erg. :)
1
Mag best, zo heb ik 't ook gedaan. :) Jij hebt toch ook een X..... kenteken-nummer? Da's inderdaad gewoon standaard voor die tijd & dus geldig voor blauwe plaat.

2
Maar als je een modern kenteken krijgt, bij op kenteken zetten (bijv. bij invoeren) mag 't later niet meer.
 
1
Mag best, zo heb ik 't ook gedaan. :) Jij hebt toch ook een X..... kenteken-nummer? Da's inderdaad gewoon standaard voor die tijd & dus geldig voor blauwe plaat.

2
Maar als je een modern kenteken krijgt, bij op kenteken zetten (bijv. bij invoeren) mag 't later niet meer.

Ja ik heb een XH-**-** kenteken. Dus ik vond het ook zo vaag van die vent dat het opeens niet kon. ik zij: dat is toch een XH nummer dat hoort toch op een blauwe plaat.
Maar die vent vond van niet.

Geeft niet, want woensdag heb ik hem. *D
 
Jongens maak je niet druk:al die oude kombinaties kunnen en mogen zo op een oude blauwe plaat.Daar heppie geen watermerk voor nodig,maar sommige van die RDW-piepel kennen de regels klaarblijkelijk niet zo goed (meer).
En "Tarwetijger";als jij kunt aantonen dat die fiets uit een jaar voor 1-1-'78 is,moet dat hele verhaal helemaal geen probleem zijn,ook al krijg je een nieuwe combo voor een oud kenteken (=Z*+vier cijfers).
Ik rij al een hele tijd met een XS-triple uit mei '78 mèt blauwe plaat,en geen hond die controleert of dat terecht is....
 
Terug
Bovenaan Onderaan