Omtrek of broek maat van een Dane mt54

Umop3p1sdn

MF veteraan
17 mrt 2021
2.156
1.546
Ik wil een Dane goretex broek kopen en laten verzenden.

Mt54

Weet iemand een maat tabel? Zodat ik de omtrek weet?

:(

Ik draag spijkerbroek 34/32
Omtrek 107 minimaal nodig.
 
En de rest van de maatvoering is niet van belang? Lengte van de pijpen, plaatsing van de protectoren....

Waarom niet gaan passen in een winkel en daar dan kopen? De algehele pasvorm moet (vrijwel) perfect zijn om een motorbroek goed zijn werk te laten doen.
 
Houdt eigenlijk ook rekening met: wat wil je eronder dragen?

Een motorbroek is eigenlijk berekend op basis een dunne laags basis laag vaak, voor de sweet afvoer. Maar als je een normale broek eronder wilt dragen, dan kan het zijn dat je 1/2 ~ 1 maatje hoger moet.
 
Snap ik de kaart dan niet?!
Mijn omtrek op de heup is 107cm

En waarom ik niet in de winkel koop?
Grapjas 😂

Wil best passen in de winkel, maar kom er niet zo 123.
 
Jeansmaten zijn in inch. 34x32 heeft dus een omtrek van 34" en een lengte van 32". 34" is gelijk aan 86,36cm. Als jij die jeansmaat past heb je dus geen omtrek van 107cm.
 
Oke
Ik meet dus op de verkeerde plek.

1 ding is een feit. Ik draag broek 34-32
Zit goed. Klein beetje ruimte over. Zonder riem zakt hij af:)

Ik draag skinny. En een 32 of 33 is hem gewoon niet in omtrek en met de benen.
 
Maat 50 komt volgens de tabel uit de link die je zelf postte overeen met jeansmaat 34. Misschien dat 52 iets beter is als je de motorbroek over een spijkerbroek wilt kunnen dragen. Maar 60 is echt veel en veel te wijd. Dat is hij bij mij al en ik heb jeansmaat 38 (bij skinny jeans moet ik 40 hebben). En je moet meten op de taille, dat is het smalste deel. De heupmaat is op het breedste deel.

1665730195722.png
 
Maar goed,

De broek draag ik op mijn heup, breedste gedeelte. Dan moet niet mijn taille op meten toch? Krijg ik de broek nooit dicht.

Elk merk heeft ook zijn eigen omtrek als het gaat om maat voering. Tabel van Dane is dan denk ik wel belangrijk.

Ik doe een meet lint om mijn heup. 107cm

Eens kijken welke maat er in mijn Divi zit. Hoop op een nummer;)
 
XYL short, had 5cm langer gemogen. Maar draag hoge laarzen dus prima:)

En draag er ook altijd een spijkerbroek onder.
 
Het model van een motorbroek is niet gemaakt om op je heupen te dragen. Jouw jeans blijkbaar wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan