Omvalsensor hoe en wat?

Dragonkiss

Honda VTR SP2
19 sep 2008
2.755
0
Eindhoven
Heey allemaal,

Precies zoals de titel verteld. Hoe werkt dit ding precies en is het mogelijk deze door te meten (3 kabeltjes bij mijn Honda)
Hier lees ik veel over op het forum met problemen, maar in mijn werkplaatshandboek is het niet duidelijk hoe je dit nakijkt!
Dus puur educatief: hoe werkt het en wat voor invloed heeft het precies op de motor? (Startonderbreking, vonken onderbreken, benzine pomp enz)

Als het motorgerelateerd is qua onderbreking graag erbij vermelden welk merk!

Dankjewel!
Bart
 
Het is een hoeksensor die op de tip-over hoek schakelt. Deze schakelt dan de ontsteking en wellicht ook de brandstofpomp uit indien het ding voorbij een bepaalde hellingshoek komt.

Ik weet iig bij een Harley dat je nadat de tip-over sensor is afgegaan het ding dan ook 2 minuten niet kan starten nadat ie weer rechtop staat. Zodat zeker alle olie weer onder in het carter zit.


grtz Thijs
 
Bart, Normaal gesproken schakelt de omvalsensor alles uit en kun je de motor pas weer starten nadat je het contact uit- en ingeschakeld hebt.

Thijs, Bij een harley moet je eerst het contact uit- en weer inschakelen om hem weer te kunnen starten.

En Harleys hebben hebben geen carter waar de olie in zit! Die werken met een dry sump systeem.

Dutchbuell
 
Terug
Bovenaan Onderaan