Omver gereden

Caltrin

Die hard MF'er
30 nov 2003
503
0
Vorige week woensdag op een mooie nazomeravond was het tijd voor een ritje richting Bassevelde en verder. Samen met een vriend leuke baantjes opzoeken. Schitterend.
Of toch niet..
We waren nog geen 15 kilometer ver en de gezellige rit werd al helemaal verwoest door een koekblikker met gebrekkig verkeersinzicht. KNAL!

Ik reed voorop en dat kon ik voelen ook! We rijden op een supergezellig baantje tussen de velden -bochtje naar rechts, geen zichtbaarheid wegens bomen- ik houd constant mooi rechts en plots zie ik ong. 8 meter voor mij een koekblik verschijnen uiterst LINKS op de baan !! :( Mevrouw was een fietser aan het inhalen in een BLINDE bocht !! :X Ik reed zo'n 50 km/u denk ik, de motor lag schuin in de bocht, dus ik kon niet zomaar keihard remmen. Ik dacht: is dit het einde? Fuck! Ik kijk of er plaats is uiterst rechts op de baan , maar daar is een diepe gracht met bomen. Dan maar frontaal ertegenaan..

mijn fiets die er twee weken geleden nog zo uitzag:

bmwhorizon75.jpg


..ziet er nu zo zo uit:

crash.jpg


:N

Qua lichaamlijke schade valt het wonderlijk mee.. 4 hechtingen in m'n onderbeen (snee door scheen), ribben gekneusd, linker teen verstruikt (schakelpook) en nog wat kneuzingen.

Gister voor het eerst terug op de motor van een maat en ik voel me 100 keer kwetsbaarder dan voorheen.. Ik had al niet veel vertrouwen in medeweggebruikers.. Nu ga ik ervan uit dat iedereen een randdebiel is.. (En terecht, want na 10 minuten reed -bijna!- ALWEER iemand me frontaal van de baan tijdens het afsnijden van een blinde bocht. :r Had ik toen normaal (ipv extreem rechts houden) gereden was ik wellicht morsdood.
 
Klinkt misschien lullig, maar is de plaatst op de weg van jezelf wel goed op de weg, als je dit twee keer in korte tijd overkomt :? Ik plijt de autorijders echt niet vrij hoor, maar soms rijden motoren echt op plekken waar niemand ze kan waarnemen...
Ik zeg dus niet dat het je eigen schuld is, maar wel iets is om over na te denken :)
iig succes met de schade en het opknappen van jezelf :]
 
Ai, succes met de afhandeling....altijd benauwde momenten met uit lood geslagen tegenliggers. Niet zo lang geleden ook zoiets meegemaakt op een vrijdagavond. Komt ook een bestel autootje de binnenbocht nemen terwijl wij er aankomen. Tis maar goed dat we (een maat van mij) 'rustig' reden en het randje van de berm opzochten anders was het slecht afgelopen.

Wellicht een vooroordeel: een bouwvakker op vrijdagavond met een flinke slok bier op....... :(
 
klote van de schade en het ongemak... wat was de reactie van die vrouw? drama?

"Ik reed zo'n 50 km/u denk ik, de motor lag schuin in de bocht, dus ik kon niet zomaar keihard remmen. Ik dacht: is dit het einde? Fuck! Ik kijk of er plaats is uiterst rechts op de baan , maar daar is een diepe gracht met bomen. Dan maar frontaal ertegenaan.."

dat je tijd hebt om daar over na te denken...

doet me denken aan `n verhaal wat ik laatst hoorde, was een kerel die door de polder langs een boerderij reed en opeens stak er een hond voor `m de straat over. zegt ie dat ie zichzelf express onderuit geremt heeft omdat ie anders die hond dodreed, vond ie zielig... yeah, right... my ass express onderuit geremt :9

wil niet zeggen dat jij nu uit je nek blaat maar moest er ineens aan denken, no hard feelings uiteraard

Mzzl JMG
 
Ik zie dat je belgisch bent en moet meteen denken aan hoe het mij opviel dat de belgen bochten veel vaker afsnijden dan hier in nederland.

Succes met het herstel en vooral het vertrouwen in het rijden! Het lijkt me dat de schuldvraag geen problemen zal opleveren.
 
Ik zie dat je belgisch bent en moet meteen denken aan hoe het mij opviel dat de belgen bochten veel vaker afsnijden dan hier in nederland.
Dat komt omdat de zwaartekracht in Belgie door een ander bedrijf wordt geexploiteerd dan in de rest van Europa :+

Ontzettend jammer van die mooie motor maar gelukkig ben je er zelf nog om het na te vertellen.
Vertrouwen in rijden: Soms helpt het gevoelsmatig om een andere motor te kopen dan waarmee je het ongeluk had. Misschien kun je van je verzekeringsgeld een mooie R1200R kopen 8-)
 
Klinkt misschien lullig, maar is de plaatst op de weg van jezelf wel goed op de weg, als je dit twee keer in korte tijd overkomt :? Ik plijt de autorijders echt niet vrij hoor, maar soms rijden motoren echt op plekken waar niemand ze kan waarnemen...
Ik zeg dus niet dat het je eigen schuld is, maar wel iets is om over na te denken :)
iig succes met de schade en het opknappen van jezelf :]

Beetje de verkeerde POV

tenzij jou niet verteld is dat in een blinde bocht inhalen niet veilig is,
kun je degene die netjes in zijn baan blijft niet ter verantwoording roepen
 
klote van de schade en het ongemak... wat was de reactie van die vrouw? drama?

"Ik reed zo'n 50 km/u denk ik, de motor lag schuin in de bocht, dus ik kon niet zomaar keihard remmen. Ik dacht: is dit het einde? Fuck! Ik kijk of er plaats is uiterst rechts op de baan , maar daar is een diepe gracht met bomen. Dan maar frontaal ertegenaan.."

dat je tijd hebt om daar over na te denken...

doet me denken aan `n verhaal wat ik laatst hoorde, was een kerel die door de polder langs een boerderij reed en opeens stak er een hond voor `m de straat over. zegt ie dat ie zichzelf express onderuit geremt heeft omdat ie anders die hond dodreed, vond ie zielig... yeah, right... my ass express onderuit geremt :9

wil niet zeggen dat jij nu uit je nek blaat maar moest er ineens aan denken, no hard feelings uiteraard

Mzzl JMG

dat van die hond is natuurlijk gewoon bullshit.. gewoon geschrokken.. wat betreft de redenatie van de TS.. er schiet op zo'n moment verdacht veel door je hoofd heb ik eens gemerkt.. :+

Zelf ooit eens paadje rechtdoor gekozen ipv van bocht ivm met teveel zand dat ging ook razendsnel.. zand - paal - no go... rechtdoor ligt een oprit, daar ga ik landen.. remmen, remmen, rem los.. gras door naar beneden (halve meter lager - dijk) en stilstaan op uitgemikte plek.. achteruit, en de dijk weer op voordat de achterste in de groep het uberhaupt doorhad.. (en een uurtje later begon het door te dringen dat ik best wel geluk had gehad..) tis echt verbazingwekkend hoe snel je redeneerd in zo'n situatie..

dat ik het zand zo laat zag was overigens mn eigen stomme schuld, was iets te fanatiek aan het gummen.. 't was een goeie les zullen we maar zeggen.. O-)

@ TS: succes met het afhandelen en herstellen van de (tevens persoonlijke) schade.. en tevens een complimentje voor de eerste foto (ok, beetje cru nu) hij staat er erg mooi op iig.. zelf geschoten?
 
Laatst bewerkt:
Beetje de verkeerde POV

tenzij jou niet verteld is dat in een blinde bocht inhalen niet veilig is,
kun je degene die netjes in zijn baan blijft niet ter verantwoording roepen

Heb je gelijk in hoor, maar sommige motorrijders (of ts het doet weet ik ook niet zeker!) hebben gewoon een verkeerde plaats op de weg waardoor de automobilist kan denken: Oh kan makkelijk. Natuurlijk helemaal fout van de automobilist, maar jij bent wel het bokkie. Daarom (en niet alleen in deze situatie) altijd op je plekkie letten. zie het helaas vaak genoeg op de weg dat ik me afvraag wat doe je daar?
Ik probeer de ts dus niet te veroordelen, maar het is misschien iets om over na te denken...ook voor alle andere MF-ers :]

p.s wat is POV :?
 
Klinkt misschien lullig, maar is de plaatst op de weg van jezelf wel goed op de weg, als je dit twee keer in korte tijd overkomt :? Ik plijt de autorijders echt niet vrij hoor, maar soms rijden motoren echt op plekken waar niemand ze kan waarnemen...
Ik zeg dus niet dat het je eigen schuld is, maar wel iets is om over na te denken :)
iig succes met de schade en het opknappen van jezelf :]
B| Ik weet niet waar jij rond rijdt, maar waar ik rij is het normaal dat je er van uit kan gaan dat jou baan niet voor tegenliggers is.
 
-@ MasterVFR

Bij het ongeval reed ik -zoals gewoonlijk- bij het insturen van de bocht (naar rechts) bijna op het midden vd baan om een goed overzicht te hebben, vervolgens stuurde ik in om rechts op mijn vak te eindigen. Maar daar reed dus iemand.

Gister: ik blijf constant uiterst rechts van de baan (er stond een schuur langs de binnenkant van de bocht (naar rechts), dus ik kon NIKS zien).. Normaal zou ik dus in het midden moeten rijden en dan insturen en rechts eindigen (klopt), maar dan was ik er niet meer. De andere bestuurder kon onmogelijk op tijd reageren want die reed te snel.

-@ Voodoo Child

Frame licht geplooid :N

-@ JMG

Reactie van de vrouw.. (goede vraag btw)

Eerste reactie: Goh, kben gisteren nog maar naar de keuring geweest.. Verdorie.
Tweede reactie: Oh, maar ik ga in mijn recht zijn, ik sta op mijn vak. Waarop mijn kameraad en ik elkaar verdwaasd aankijken.. :? En zeiden: euh, mevrouw, u staat LINKS op de baan, das is het verkeerde vak! Mevrouw: Oh, ja! Je hebt gelijk. :Z
Derde reactie: Goh, waarom overkomt MIJ dat altijd! Later kwamen we te weten dat een plaatseke boer haar een week geleden uit de gracht heeft moeten halen en enkele maanden eerder had ze nog een accident veroorzaakt.

Veel tijd om na te denken was er inderdaad niet, maar ik vermoed dat ik automatisch een vluchtweg zocht die er niet was.. Achteraf dacht ik: als ik mezelf had onderuitgeremd... kwam ik onder de auto terecht.

@ Bobbel:

Een R1200R of S zou mooi zijn, maar het wordt afwachten. Met wat geluk wordt hij niet total loss verklaard en krijg ik cash + het wrak, kan ik er nog mee doen wat ik wil.. Het zal kantje boordje zijn zegt de garagist.
 
heb je de politie erbij gehaald? (gezien de reacties van de vrouw?)

ik vind het zwaar kut voor je om 2x hetzelfde te moeten meemaken! ik hoop voor je dat de bike niet total loss wordt verklaard, tis wel zonde van die bike, nml een mooie bike...
 
Reactie van de vrouw.. (goede vraag btw)

Eerste reactie: Goh, kben gisteren nog maar naar de keuring geweest.. Verdorie.
Tweede reactie: Oh, maar ik ga in mijn recht zijn, ik sta op mijn vak. Waarop mijn kameraad en ik elkaar verdwaasd aankijken.. :? En zeiden: euh, mevrouw, u staat LINKS op de baan, das is het verkeerde vak! Mevrouw: Oh, ja! Je hebt gelijk. :Z
Derde reactie: Goh, waarom overkomt MIJ dat altijd! Later kwamen we te weten dat een plaatseke boer haar een week geleden uit de gracht heeft moeten halen en enkele maanden eerder had ze nog een accident veroorzaakt.
Hoe oud was dat mens 105 :? Ik zou toch wel erg B| zijn geworden denk ik. Maar ja dat zal wel liggen aan dat wij nederlanders iets minder vriendelijk zijn/blijven in bepaalde situatie's O-) . Erg vervelend iig, succes met de afhandeling en zo.
 
-@ MasterVFR

....

Zoals ik het lees kun jij er idd weinig aan doen, maar het ging mij erom dat sommige motorrijders zeer goed zijn in het verstoppen van zichzelf :X en misschien had jij dat ook wel en daarom gaf ik dat aan, het was ook enkel bedoeld als nadenker en niet als vingertje wijzen (ik ben ook geen rossi tenslotte).

idd geval succes met de afhandeling :)
 
goffer :( ... zonde en balen zeg
Veel succes met de afhandeling en hopen dat je snel weer kan :]

Toch 50 door een blinde bocht :N ...
Ik heb liever dat ze me een oude lul noemen als dat mijn voorvork (of scheenbeen) er straks ook zo uitziet
Altijd rekening houden met malloten die geen idee hebben dat er nog meer weggebruikers zijn.
 
balen joh,
ik kom net van mn oom af, die is onderuit gegaan toen een trekker ineens afsloeg toen hij inhaalde.
trekkerrijder: ja ik doe nooit knipperlicht uit hier, iedereen weet dat ik hier woon.
:S:S
 
Zwaar klote ! zonde van die motor ! Maareh ik denk niet dat ie total los is , had bijna dezelfde schade aan mijn oude R90S en die was ook niet total los . Waarschijnlijk is de schade aan het koekblik vele malen duurder om te herstellen en aangezien dat wijf vaker schades heeft zal de verzekering niet erg blij zijn , dus kan het wel eens een duur grapje voor haar worden . Trouwens , een goede zaak om zo snel weer op een motor te gaan rijden want het duurt wel even voordat je oude zelfvertrouwen weer terug is . Een VRO kursus is ook wel goed voor je zelfvertrouwen . Succes en rustig aan :]
 
Gister: ik blijf constant uiterst rechts van de baan (er stond een schuur langs de binnenkant van de bocht (naar rechts), dus ik kon NIKS zien).. Normaal zou ik dus in het midden moeten rijden en dan insturen en rechts eindigen (klopt), maar dan was ik er niet meer. De andere bestuurder kon onmogelijk op tijd reageren want die reed te snel.

-O- ;(

Binnenkant aanhouden??
Rij je al in een blinde bocht, maak jij het totaal onmogelijk om zelf wat te zien of gezien te worden. Aan de buitenkant i.p.v. binnenkant kan je tenminste nog zien en gezien worden, en in geval van nood naar binnen duiken.

Ieder zijn rijstijl hoor, maar mijns inziens heb je een totaal verkeerde oplossing gekozen.



Stel je voor, er komt je in een blinde rechterbocht een automobilist totaal aan jouw kant tegemoet, zonder ruimte om erlangs te kunnen.

optie 1: binnenkant aanhouden
de automobilist ziet jou pas op het allerlaatste moment, heeft geen tijd om uit te wijken, jij hebt ook geen reactietijd.

optie 2: buitenkant tot je de bocht door kan kijken
de automobilist ziet jou eerder, jij ziet hem eerder, en je kan nog altijd naar binnen duiken, dus je kansen zijn veel groter (mits je met gepaste snelheid rijdt)

 
Laatst bewerkt:
ff dom vraagje stel hij wordt toteloss verklaard ? wat gebeurd er dan ? ( ben nieuw hier )

en verder vette kutstreek echt automobilisten kan ik soms gek van worden (met name vrouwen ) ben nog maar aant lessen en al 2 x bijna aangereden door dit soort mensen.

(klein voorbeeld) rij met 30 a 40 door een dorpje heen. Dan zegt instructeur sla hier maar linksaf. Dus ik netjes rechter spiegel linker spiegel doode hoek knipper aan. kijk voor me om te kijken of er geen tegenligger aankomt en wil me stuur omslaan.

Gaat mevrouw de instructeur ( ook met knipper aan ) links inhalen en mij ook terwijl ik instuur. De instructeur zag t optijd kon nog net toeteren waardoor ik snel omkeek en me voorrem inkneep. Auto rijd dus net voor me neus met zo'n 40 schat ik voorbij en ik zet nu dus wel aan om erin te rijden. Knalt er meteen een scooter achteraan die achter me langs suist met ook zo'n 40 eerst links om de instructeur daarna rechts achter mij langs.

en 2e keer was doordat iemand me geen voorang gaf op buiten bebouwde kom weggetje boerenlandschap ( was wel redelijk onoverzichtelijk en stil ) maar ik kwam van rechts en mevrouw rijd me er zo voorbij met een 50 km per uur. was blij dat ik ff afw8ten wat ze ging doen.

succes met het herstellen lichamelijk en je motor komt allemaal wel goed denk. Die vrouw zit gewoon 100% fout klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan