Omzetten motorvermogen op kenteken (25KW naar 35KW)

Stanleywilles

Rookie
30 apr 2019
6
0
Hallo Iedereen,

Ik wil jullie de volgende vraag stellen: hoe kan je een motor (op kenteken) zo makkelijk mogelijk omzetten naar 35KW. Ik ben aan het onderhandelen met een meneer die een Yamaha MT03 35KW heeft. Echter staat op het kenteken nog dat het 25KW is. Ik wil hem voor de veiligheid (en om boetes te voorkomen) op kenteken ook laten omzetten naar 35KW.

Nou heb ik al wat vooronderzoek gedaan maar het word me niet echt duidelijker. Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee die me er verder mee kan helpen.

Stan
 

Niet goed gezocht? 1e hit op google. Van 25kw naar vol vermogen is niet zo spannend. Je kan ook de RDW gewoon even bellen.
 

Niet goed gezocht? 1e hit op google.

Dankjewel voor je bericht. Het klopt inderdaad dat zij info geven, ik had dit ook gezien. Echter geven ze 2 keuzes of bij RDW keuren (kosten 650) of bij een rdw herkend bedrijft. Dit kan echter niet in alle gevallen. Daarom mijn vraag of mensen er ervaring mee hebben.
 
Ik rijd zelf ook begrensd, het vermogen wijzigen kan op twee manieren naar mijn weten. Herkeuren of een vermogensuitdraai.. LET OP: bij een vermogensuitdraai moet je altijd goed informeren bij je verzekering of zij dit accepteren. Een agent met een slechte dag zou er een bekeuring voor kunnen geven, nooit echt verhalen over gehoord..

Ik heb deze info ook maar bij elkaar gesprokkeld toen ik opzoek was naar een motor, verschillende dealers vertellen je verschillende dingen... Dit is een beetje de leidraad naar mijn weten.
 
Ik rijd zelf ook begrensd, het vermogen wijzigen kan op twee manieren naar mijn weten. Herkeuren of een vermogensuitdraai.. LET OP: bij een vermogensuitdraai moet je altijd goed informeren bij je verzekering of zij dit accepteren. Een agent met een slechte dag zou er een bekeuring voor kunnen geven, nooit echt verhalen over gehoord..

Ik heb deze info ook maar bij elkaar gesprokkeld toen ik opzoek was naar een motor, verschillende dealers vertellen je verschillende dingen... Dit is een beetje de leidraad naar mijn weten.
Hij wil naar vol vermogen, niet naar 25kw. Volgens mij, gezien de motor van origine 35kw is, is terug zetten slechts een administratieve handeling. De andere kant op, naar 25kw is een ander verhaal. Gewoon ff bellen, ze zijn best behulpzaam. Vroegah, stuurde je de papieren op met een briefje er bij. Hoe het nu met een pas zit weet ik niet. Gewoon ff bellen :)
 
Mijn dealer zei met mijn motor dat ze hem gewoon terugzetten naar vol, kentekenbewijs zo laten staan omdat het gemakkelijker is met verkoop vd motor en kosten scheelt voor beide partijen.. Is ook wat voor te zeggen, als je hem naar vol vermogen weer terug wilt, moet je toch alsnog een uitdraai hebben om aan te tonen dat hij op dat vermogen draait? Schroef ik ook nog ff mijn kennis bij ;)
 
Mijn dealer zei met mijn motor dat ze hem gewoon terugzetten naar vol, kentekenbewijs zo laten staan omdat het gemakkelijker is met verkoop vd motor en kosten scheelt voor beide partijen.. Is ook wat voor te zeggen, als je hem naar vol vermogen weer terug wilt, moet je toch alsnog een uitdraai hebben om aan te tonen dat hij op dat vermogen draait? Schroef ik ook nog ff mijn kennis bij ;)
Feitelijk mag je zo niet rijden. Papieren komen niet overeen met het voertuig. Bel de RDW morgen gewoon even. Waarschijnlijk passen ze het zo aan, Je brengt de motor gewoon wee in originele staat.
 
Zal waarschijnlijk gewoon een tweede typegoedkeuring voor zijn en een yamaha-dealer heeft daar dan gewoon een formulier voor. De dealer zal de fiets dan natuurlijk wel willen ziej voordat ze hun handtekening ergens onder zetten.

Via de RDW kan ook maar dat kost wat meer en dan krijg je een individuele keuring, en wisselen tussen vermogens is daarna alleen nog maar mogelijk door zo’n zelfde keuring.
 
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik ga morgen contact opnemen met het RDW.
We hebben laatst zo'n actie met een scooter uitgevoerd, van geel naar blauw. Zal met een motor niet veel anders zijn.
RDW keuring op afspraak, de keuring is bijna een formaliteit (ze kijken natuurlijk wel vluchtig naar de hele status van het voertuig).
Voor de scooter konden we met het RDW rapport gelijk het blauwe plaatje laten maken en omwisselen.
Verzekering inlichten, volgende dag nieuw kentenkaartje in de bus en nieuwe verzekerings polis in de e-mail.
 
We hebben laatst zo'n actie met een scooter uitgevoerd, van geel naar blauw. Zal met een motor niet veel anders zijn.
RDW keuring op afspraak, de keuring is bijna een formaliteit (ze kijken natuurlijk wel vluchtig naar de hele status van het voertuig).
Voor de scooter konden we met het RDW rapport gelijk het blauwe plaatje laten maken en omwisselen.
Verzekering inlichten, volgende dag nieuw kentenkaartje in de bus en nieuwe verzekerings polis in de e-mail.
Andersom is een ander verhaal trouwens, naar 45. Dan krijg je een complete technische keuring. Kan ook niet bij elk RDW station.
 
@Yke Helaas gaat dit nu niet meer zo makkelijk :(
Een paar weken terug heb ik ook wat info ingewonnen omdat ik met dezelfde vraag zit, ongeveer 2jaar geleden is deze procedure blijkbaar aangepast dus het is nu niet meer een kwestie van wat papieren heen en weer sturen.

Mijn motor was origineel vol vermogen, is later op 25kW gezet en ik wil deze nu weer terug naar vol vermogen, in mijn geval is het een kwestie van wat ringen uit de inlaat en hobbelen maar weer.
Honda Nederland wilde aan mij geen verklaring afgeven van origineel vermogen of "ombouwverklaring", dit moet de dealer regelen.

De officiële merk dealer moet de motor aanpassen(mag ik niet zelf doen) en daarna geven ze pas een ombouwverklaring af.
Naast arbeid in de werkplaats komen er administratiekosten bovenop en kreeg te horen dat ik rekening moest houden met ongeveer 250,-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan