on/off kraantje onderaan tank

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
Had ik dit geweten, dan had ik mij enorm veel moeite bespaard.
Er was een darmpje aan het lekken (scheurtje) dus alle benzine moest uit de tank (dacht ik), dan de tank eraf en de darmpjes vervangen. (dat laatste moet morgen, heb nog geen nieuwe darmpjes)

Nu haal ik de tank eraf en wat zie ik: der zit verdomme een kraantje aan dat ik makkelijk had kunnen dichtschroeven en ik dus niet had moeten klooien om die tank leeg te krijgen.
Ik ben er nog high van! (darmpje in de tank, zuigen en dan communicerende vaten...)

Heb ik dus weer wat bijgeleerd vandaag. :)
Best handig zo'n dingen.

Zit dit standaard op alle moto's?

En nog 'n vraagje: ik heb een tijdje (zonder het te beseffen) met een benzinelek rondgereden vlakbij het hete en luchtgekoelde motorblok.
Heb ik nu niet extreem veel geluk gehad dat de boel niet in de fik geschoten is??
 
Een tank met een vacuumkraantje heeft geen off-stand. Maar je kunt wel gewoon de tank erafhalen zonder dat er benzine uitloopt. Al de motor niet loopt heb je immers geen vacuum en staat de klep dicht.

Deze kraantjes zijn te herkennen aan:
-geen off-stand
-een 2de slangetje om de vacuumklep te openen/sluiten.
 
Een tank met een vacuumkraantje heeft geen off-stand. Maar je kunt wel gewoon de tank erafhalen zonder dat er benzine uitloopt. Al de motor niet loopt heb je immers geen vacuum en staat de klep dicht.

Deze kraantjes zijn te herkennen aan:
-geen off-stand
-een 2de slangetje om de vacuumklep te openen/sluiten.

Wel een pri-stand. Om zonder vacuum toch benzine in de carbs te laten lopen. Ook wel gemakkelijk...
 
Terug
Bovenaan Onderaan