Onbekend (?) probleem met Deauville NT700V

Louis Duijser

Rookie
19 jul 2021
7
1
Dag allemaal,

Ik heb het volgende probleem met mijn Deauville NT700V (18.000 km). Sinds een maand gaan tijdens het rijden alle lampjes aan en uit en slaan de meters uit. Daarna komen ze weer in de normale stand, maar soms blijven de meters hangen. Het klokdisplay gaat uit, de tijd verdwijnt en ook de dagteller valt weg. Dit herstelt zich niet. Dit gebeurt tijdens het rijden. Ook als het contact uit staat, blijven in het begin de meters bewegen… De motor rijdt verder prima. Bij Jan Dokter Motoren in Ede is hij helemaal nagekeken, alle bedrading gecheckt, contactslot eruit e.d. maar men kon niets vinden. Komt iemand dit verschijnsel bekend voor? Alvast dank voor reacties.

Mvg, Louis
 
Wat ik lees op NT forums is dat in het instrumenten paneel vocht komt en dat er corrosie ontstaat
waardoor er storingen optreden,het schijnt dat aardig wat eigenaren daar last van hebben gehad,
zeker als je ook door de regen rijd is de kans groot.
 
De motor blijft wel lopen tijdens de storing?
Ja. Met de motor lijkt niets mis.
Wat ik lees op NT forums is dat in het instrumenten paneel vocht komt en dat er corrosie ontstaat
waardoor er storingen optreden,het schijnt dat aardig wat eigenaren daar last van hebben gehad,
zeker als je ook door de regen rijd is de kans groot.
Dus die zou je dan moeten openmaken, dat instrumentenpaneel? We zijn bij een garage geweest (Jan Dokter in Ede), maar die heeft dat niet gedaan.
 
Ja. Met de motor lijkt niets mis.

Dus die zou je dan moeten openmaken, dat instrumentenpaneel? We zijn bij een garage geweest (Jan Dokter in Ede), maar die heeft dat niet gedaan.
Ja dat is dan wel de bedoeling,dus terug naar de dokter ;)
Water in dashboard - this problem has only been reported by NT700 owners and Honda will sort it out under warranty. Basically, water gets into the instrument panel and causes the instruments to misfunction, so if you spot this on a test ride get the owner to have a Honda dealer to get it sorted before you buy. If you don't spot it until after you've bought the Deauville, then get down to your local Honda dealer.
 
Op zichzelf niet erg en dank voor de suggestie, maar die techneut heeft er al heel lang aan gesleuteld en kon niks vinden. Maar volgens mij heeft ie dat paneel niet losgehaald. We bellen morgen even naar 'm.
Tja de Techneut heeft dan toch niet goed z,n best gedaan als je probleem
niet opgelost is 😬,en dat was neem ik aan toch de bedoeling.
Het loont om zelf dan ook eens op eigenaren forums te kijken,in 9 van de 10 gevallen is er wel iemand die
ook dat probleem heeft.
 
Absoluut. We zijn ook helemaal niet blij en flink wat euro's verder.
Ik hoop voor je dat als corrosie inderdaad het probleem is dat het niet te ernstig is,anders
kost het nog veel meer euro,s,een nieuwe tellerunit kost rond de 850,-,
Het is een bij Honda bekend probleem,dus is het dan te proberen of ze in de kosten mee willen betalen,maar
dan moet je dat wel via een Honda dealer spelen.
 
Absoluut. We zijn ook helemaal niet blij en flink wat euro's verder.
Lijkt me ook geen weggegooid geld, je weet nu iig dat de rest goed is (nagekeken) .
Ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord en als het dus een specifiek model/dashboard is en het (destijds) onder garantie werd vervangen is het meer de vraag waarom de oorspronkelijke eigenaar dit niet heeft laten doen, misschien trad het toen nog niet op.

Stap 1 Een Honda dealer opzoeken die de garantie afhandeling wil onderzoeken en indien vergoed door Honda , wil uitvoeren.
Stap 2 als dat niet lukt is het bedrijf Carmo die ook tellerpartijen repareert, maar zou ze eerst even bellen.
 
Ik hoop voor je dat als corrosie inderdaad het probleem is dat het niet te ernstig is,anders
kost het nog veel meer euro,s,een nieuwe tellerunit kost rond de 850,-,
Het is een bij Honda bekend probleem,dus is het dan te proberen of ze in de kosten mee willen betalen,maar
dan moet je dat wel via een Honda dealer spelen.
Gaan we proberen. Merci.
 
Lijkt me ook geen weggegooid geld, je weet nu iig dat de rest goed is (nagekeken) .
Ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord en als het dus een specifiek model/dashboard is en het (destijds) onder garantie werd vervangen is het meer de vraag waarom de oorspronkelijke eigenaar dit niet heeft laten doen, misschien trad het toen nog niet op.

Stap 1 Een Honda dealer opzoeken die de garantie afhandeling wil onderzoeken en indien vergoed door Honda , wil uitvoeren.
Stap 2 als dat niet lukt is het bedrijf Carmo die ook tellerpartijen repareert, maar zou ze eerst even bellen.
Gaan we proberen, dank!
 
Ik hoop voor je dat als corrosie inderdaad het probleem is dat het niet te ernstig is,anders
kost het nog veel meer euro,s,een nieuwe tellerunit kost rond de 850,-,
Het is een bij Honda bekend probleem,dus is het dan te proberen of ze in de kosten mee willen betalen,maar
dan moet je dat wel via een Honda dealer spelen.
Coulance of garantie na een jaar of 10? Geef het weinig kans
 
Beste allen, Ik zie dat dit onderwerp reeds een paar jaar oud is maar ik zit met een identiek probleem met de kilometerteller van mijn honda Deauville Nt 700. Tellerset heb ik reeds uitgebouwd en alle stekkers gecontroleerd op corrosie maar zonder positief resultaat. Ik vroeg me af of er iemand een betrouwbare firma kent die gespecialiseerd is in het herstellen van kilometertellers.
mvg
frbo
 
ok bedankt voor uw reactie. Heeft u zelf ervaring met dit bedrijf?

Ik niet. Misschien @LePensZeur wel.
Maar zoals hij ook al aangeeft: even met ze bellen en je weet meer.
Vrijwel iedereen in NL die regelmatig reparaties uitvoert in NL heeft ervaring met ze.
Volgens mij werken ze internationaal 🤔 eeh iig Europa, die bedoel ik.

Als het tenminste nog over Carmo gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan