Onbetrouwbare motorzaken Topic

Waarom zou je iemand mee nemen met verstand van zaken, als motorzaken gewoon altijd eerlijk en betrouwbaar zijn, zoals jij lijkt te beweren?

Lees dit topic eens door, is van beide kanten een hoop mis gegaan. Maar ondanks dat wordt de monteur, die zelf hier niet reageert niet door iedereen veroordeelt.
Waarom zou je iemand mee nemen met verstand van zaken, als motorzaken gewoon altijd eerlijk en betrouwbaar zijn, zoals jij lijkt te beweren?

- Dat beweer ik juist niet, maar dat zeg ik om bovenstaande aangehaalde topic (en vele andere teleurstellingen) te voorkomen.
 
Motorcity Wageningen;

Schande!! Via chat akkoord en een deal. Wordt de motor gewoon verkocht aan een ander! Dit had ik al gelezen bij de reviews maar ik hoopte op beter dus..Al afgesproken dag van levering en alles, maar nu had ik een aanbetaling moeten doen voor reserveren. Dit had ik al 3x aangegeven te willen doen. Nu ligt het aan mij dus. Omgekeerde wereld. Blijf hier ver vandaan bij deze oplichters!
 
Motorcity Wageningen;

Schande!! Via chat akkoord en een deal. Wordt de motor gewoon verkocht aan een ander! Dit had ik al gelezen bij de reviews maar ik hoopte op beter dus..Al afgesproken dag van levering en alles, maar nu had ik een aanbetaling moeten doen voor reserveren. Dit had ik al 3x aangegeven te willen doen. Nu ligt het aan mij dus. Omgekeerde wereld. Blijf hier ver vandaan bij deze oplichters!
Het is niet netjes maar voor oplichting moet er geld of spullen afhandig zijn gemaakt.
Enige wat jij kwijt bent is tijd.
 
Het is niet netjes maar voor oplichting moet er geld of spullen afhandig zijn gemaakt.
Enige wat jij kwijt bent is tijd.
Naja. Had de prijs onderhandeld. Ze hebben hem voor meer kunnen verkopen, dus tja. Lachwekkende manier ook van communiceren.
 
In Zaandam ook met zoiets te maken gehad; was net op tijd anders was ondanks de harde toezegging de motor gewoon verkocht..
Daarna is in de 4 dgn daarna niet gedaan wat ze beloofd hadden te doen met "ja sorrie geen tijd voor" als excuus.
 
Wat een zeurtopic, rijd al veertig jaar motor en nog nooit problemen gehad met inruilen/aankoop bij een motorzaak.
Beetje kort door de bocht misschien 😊
 
Motorcity Wageningen;

Schande!! Via chat akkoord en een deal. Wordt de motor gewoon verkocht aan een ander! Dit had ik al gelezen bij de reviews maar ik hoopte op beter dus..Al afgesproken dag van levering en alles, maar nu had ik een aanbetaling moeten doen voor reserveren. Dit had ik al 3x aangegeven te willen doen. Nu ligt het aan mij dus. Omgekeerde wereld. Blijf hier ver vandaan bij deze oplichters!
Toch een normale gang van zaken? Bij een aanbetaling houden ze het product vast en anders is er een kans dat een ander hem even direct aftikt en voor je neus meeneemt. Weg is pech, oplichting is heel iets anders!
 
Ik snap ook niet waarom chat opeens een goed idee is voor dit soort dingen. Kijk eens naar marktplaats bijv, hoeveel mensen daar bieden, chatten etc en vervolgens nooit meer wat laten horen.

Ik zou als zaak ook chat niet als harde afspraak zien. Onderhandelen en afspraken maken doe je in de zaak of eventueel telefonisch, waarna je zsm langskomt.

Maargoed, je hebt wel gelijk dat ze even hadden kunnen melden: zolang we je niet in de winkel hebben gezien, is er geen enkele deal.
 
Lulkoek.

Als er over de chat een deal is gesloten om de motor vast te houden omdat klant hem komt bekijken (er is dus daarover akkoord!), dan is het gewoon onfatsoenlijk om de motor dus niet vast te houden tot klant hem heeft bekeken. Sterker nog, ik lees een deal/akkoord/afspraak waarin het moment van aflevering al is besproken.
Nergens voor nodig om dat in de zaak of per stemgeluid te moeten beklinken. Mail, app of chat voldoet prima.

Anders had de zaak gewoon moeten zeggen: wij houden voor niemand vast, tenzij er een aanbetaling wordt gedaan.

Als we 'wat er op marktplaats voor streken worden uitgehaald' als norm gaan nemen, verloedert de boel nog verder, nietwaar?

Ik vraag me zelfs of in hoe verre jullie afspraak bindend is, mocht je er werk van maken.
Ik doe nu aannames, maar wat ik lees hadden jullie zelfs een deal tot verkoop gemaakt? Die kan je als zaak, maar ook als afnemer, volgens mij helemaal niet zomaar verbreken.

Dat het juridisch geen oplichting betreft klopt, maar beflikkerd dekt de lading toch echt wel.
 
Lulkoek.

Als er over de chat een deal is gesloten om de motor vast te houden omdat klant hem komt bekijken (er is dus daarover akkoord!), dan is het gewoon onfatsoenlijk om de motor dus niet vast te houden tot klant hem heeft bekeken. Sterker nog, ik lees een deal/akkoord/afspraak waarin het moment van aflevering al is besproken.
Nergens voor nodig om dat in de zaak of per stemgeluid te moeten beklinken. Mail, app of chat voldoet prima.

Anders had de zaak gewoon moeten zeggen: wij houden voor niemand vast, tenzij er een aanbetaling wordt gedaan.

Als we 'wat er op marktplaats voor streken worden uitgehaald' als norm gaan nemen, verloedert de boel nog verder, nietwaar?

Ik vraag me zelfs of in hoe verre jullie afspraak bindend is, mocht je er werk van maken.
Ik doe nu aannames, maar wat ik lees hadden jullie zelfs een deal tot verkoop gemaakt? Die kan je als zaak, maar ook als afnemer, volgens mij helemaal niet zomaar verbreken.

Dat het juridisch geen oplichting betreft klopt, maar beflikkerd dekt de lading toch echt wel.
Precies dit! Exact! We waren zelfs zo ver dat ik de nieuwe banden bij aflevering al had bepaald, welke er onder kwamen.
3x aangegeven of ik moest aanbetalen en dan leuk de volgende dag zeggen, hij is verkocht! Kwade gang van zaken. Hoop dat ze op de fles gaan, bah!! Inmiddels een mooiere en origineel NL motor elders kunnen kopen. Achteraf blij maar mag men wel waarschuwen voor deze gang van zaken..
 
Ach, dan kijken we daar blijkbaar anders naar. Voor mij is chat absoluut geen betrouwbaar middel.

Snap ook niet waarom zovelen daar voorkeur aan geven boven gewoon ouderwets bellen of langsgaan.
 
Ach, dan kijken we daar blijkbaar anders naar. Voor mij is chat absoluut geen betrouwbaar middel.

Snap ook niet waarom zovelen daar voorkeur aan geven boven gewoon ouderwets bellen of langsgaan.
Zat in buitenland, had ik ook aangegeven, vandaar juist via chat alles rondgemaakt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan