Ik probeer al enkele weken probeer een goede enduro/sm te vinden maar tot nu toe komen de verkopers heel onbetrouwbaar over. Het lijkt alsof men de motoren weg doet als er schade is gevonden. Ergens misschien wel logisch omdat je bij een enduro/sm de boel best vaak controleert. Is de kans op een miskoop stukken groter bij zo'n motor dan bij andere motoren? Uiteraard staat mp vol met allerlei typen motoren die de eigenaren weg willen doen vanwege gevonden mankementen maar bij de enduro en sm motoren lijkt het wel extreem. Ik ben nu op het punt dat ik steeds voorstel dat ik zelf op eigen kosten een oliewissel laat doen bij een dealer en dat deze dan meteen de motor even na kan kijken. Ik vertrouw het gewoon niet meer. Ze zeggen allemaal net een oliewissel te hebben gedaan maar ik ben dan bang dat ze dat doen/zeggen zodat de koper niet de volgende dag olie gaat wisselen en de metaalsplinters in de olie ziet. De motoren zouden allemaal perfect zijn maar als ik het voorstel wordt men boos tot schelden aan toe.
Als de motor goed is reageer je niet zo lijkt me? Of ben ik zo extreem moeilijk?
Bij dealers zijn de motoren die ik wel zie zitten zoveel duurder dan bij een particulier dat ik voor het prijsverschil een complete revisie kan uitvoeren. Ik wacht nog even af en kijk rustig verder..
Ik ben erg benieuwd of ik nou een verkeerd beeld heb gekregen en of ik te moeilijk doe als ik zeg naar een dealer te willen voor een oliewissel en check. Ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen wat dat betreft.
Als de motor goed is reageer je niet zo lijkt me? Of ben ik zo extreem moeilijk?
Bij dealers zijn de motoren die ik wel zie zitten zoveel duurder dan bij een particulier dat ik voor het prijsverschil een complete revisie kan uitvoeren. Ik wacht nog even af en kijk rustig verder..
Ik ben erg benieuwd of ik nou een verkeerd beeld heb gekregen en of ik te moeilijk doe als ik zeg naar een dealer te willen voor een oliewissel en check. Ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen wat dat betreft.
Laatst bewerkt: