Onconventionele bore diameter rempomp voor? Zie ik het goed? (SUZUKI GSX 400 F)

negentiendrieentachtig

Die hard MF'er
27 okt 2022
333
170
De onderkant van mijn stock rempomp laat 5/8” zien, maar ik merk dat deze heel moeilijk te vinden zijn op internet.

IMG_0150.jpeg


Ik kan er wel een paar vinden voor 16mm. Het is niet exact 5/8”, maar wel dichtbij genoeg. Ik neem aan dat die paar tiende van een millimeter niet veel uit maken?
 
Met 5/8 zit je 0.12mm onder de 16mm dus 16mm rempomp is goed
" Dat nummer blijft toch gelijk "
Pomp diameter wel maar de afstand tussen het scharnierpunt en waar de hendel de pompzuiger raakt kan anders zijn en dat beinvloed de kracht die je op de remzuigers gaat zetten vaak is dat gunstiger bij die Radiaal rempompen met name harder remmen bij minder handkracht
 
Laatst bewerkt:
Heb mijn bericht over CNC aangepast kon ze ook al niet meer vinden ,
Adelin heb ik en een paar van mijn maatjes goede ervaring mee , al gebruiken wij niet de slang die mee geleverd is tussen de pomp en potje
Bij de eerste keer dat we China pomp gebroekte zweette die vrij snel nu gebruiken we daar een slang voor van Brembo daar hebben we de afgelopen vier jaar geen last mee gehad ook met de pomp niet trouwens
 
Ach, op mn omgebeunde Citta werkte die best.
(nadat ik m van mn Firestorm had gehaald omdat het drukpunt vrij willekeurig was)

Zo'n GSX400 zit er ergens tussenin, beetje 50/50 of het goed gaat.
Owja, deze ervaring was nadat ik m helemaal uit elkaar had gehaald, alle aluminium splinters dr uit had gevist en de zuiger aardig glad had geschuurd.
 
De Adelin pomp heb ik aardig wat jaren gebruikt zonder problemen. Wat @guzzigek al zegt, we hadden wel vrij snel de slang tussen de pomp en het potje vervangen voor een stuk slang van Brembo omdat de Chinese slang begon te zweten.

De opbouw met deze pomp heb ik getest en belast tot op het punt van faden en de pomp heeft zich altijd constant gedragen.

Dit gaat wel specifiek over Adelin rempompen. Ik heb ook andere besteld en direct in de prullenbak gegooid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan