Ondankbare passagier..

Agent327

Die hard MF'er
4 feb 2004
321
0
Stond voor het stoplicht te wachten (lekker in de regen) en krijg ik opeens een prikkend gevoel in mijn hals, net achter het riempje van m'n helm toen ik weer optrok. Dacht eerst dat het een haartje was dat eruit werd getrokken door het riempje maar thuis gekomen was ik dus gestoken door een wesp. Beestje zocht waarschijnlijk een droog plekje onder mijn helm en vond het wel weer welles toen ik weer ging rijden. Maar ja... afstappen bij 150+ Km/h met die kleine vleugeltjes ging dus niet maar om nu gelijk te gaan steken... Thuis het wondje maar even gedept met azijn (oma recept) en achteraf met T3 olie (zeer handig goedje) zie link

http://www.rugzakreis.com/reis-voorbereiding/paklijst_t3.htm
 
oeii, met dit weer joh??

Heb er eens 1tje in me helm gehad, die vloog zo door naar me oor...vdmme 1 week lang met een dik oor rondgelopen B|
 
das best vervelend... nog een geluk dat je die killert niet in helm had en dat je je niet reliseerde dat het een killert was. Als je af en toe ziet hoe mensen kunnen reageren op die dingen.
 
heb d'r een keer een op de snelweg in m'n helm gehad, zag ineens iets over m'n neusdeflector kruipen.... heb toen HEEL snel vluchtstrook opgezocht! ben wonder boven wonder niet gestoken.
 
hmm ken het heb ik ook wle eens gehad en is erg kut zeg

ik heb ook ene keer gedad dat er een groot beest naar binnenvloog (nee geen koe ofzo maar grote dikke wesp ofzo)
maar dat deed echt kei zeer zeg in het begin bleef ie maar hangen en ik reed zoon 120 km/u in het begin dacht ik valt wel mee maar sjees toen begin ie te flapperen dus ikke heel snel aan de kant helm afgegooid zag verder niks als alleen een dikke bult net boven me rechteroog maar was toch niet gestoken maar deed erg pijn zeg heb daar nog eerst ff 10 gestaan :S
en nog 2 dagen last van gehad :S

ggrrrmmbl beestjes :(
 
Stond voor het stoplicht te wachten (lekker in de regen) en krijg ik opeens een prikkend gevoel in mijn hals, net achter het riempje van m'n helm toen ik weer optrok. Dacht eerst dat het een haartje was dat eruit werd getrokken door het riempje maar thuis gekomen was ik dus gestoken door een wesp. Beestje zocht waarschijnlijk een droog plekje onder mijn helm en vond het wel weer welles toen ik weer ging rijden. Maar ja... afstappen bij 150+ Km/h met die kleine vleugeltjes ging dus niet maar om nu gelijk te gaan steken... Thuis het wondje maar even gedept met azijn (oma recept) en achteraf met T3 olie (zeer handig goedje) zie link

http://www.rugzakreis.com/reis-voorbereiding/paklijst_t3.htm

Goh, jij maakt wat mee he! :z ;)
 
Je leest wel meer over mensen die een beessie in hun helm vangen..
lijkt me niet echt prettig..
daarom rijd ik ook met een ouwe russische legerhelm op.
beessie erin??? waait ie er gelijk weer uit!!
alleen moet ik nog iets vinden om ze niet te pletter te laten slaan op m`n gezicht :P
 
Een keer onder m'n oog gestoken toen ik de Furkapas afdenderde. Was niet echt comfortabel :( , gelukkig viel de pijn mee.
 
Stond pas in de krant dat er ergens een vrachtwagen was gekanteld met lading van die zwarte gele naalden? Chauffeur heeft het geweten geloof ik :z
 
150 kilometer :X B| dat is toch minimaal 30 kilometer overschijding van de maximaal toegestane snelheid ,foei joh :+
 
Was in Schotland aan het toeren en had mn vizier steeds dicht, ivm een regenbuitje die de boel nat gemaakt had. Het hostel lag in het bos, dus moesten we over een (fietspad formaat) weggetje naar het hostel rijden. Wilde weer wat frisse lucht, dus schuif mn vizier open, rij ongeveer 30 km/u...... en rij vol zo'n wolk muggen in.... Minder B|
 
Wilde weer wat frisse lucht, dus schuif mn vizier open, rij ongeveer 30 km/u...... en rij vol zo'n wolk muggen in.... Minder B|
Tja, het blijft Schotland natuurlijk.


Ik heb ook een keer zo'n naar geel/zwart beest in m'n helm gehad. Toen ik achterom keek vloog 'ie gelukkig uit m'n helm. Rijdt toch wat relaxter...
 
"Stond voor het stoplicht te wachten (lekker in de regen) en krijg ik opeens een prikkend gevoel in mijn hals, net achter het riempje van m'n helm toen ik weer optrok" ... "Maar ja... afstappen bij 150+ Km/h met die kleine vleugeltjes ging dus niet" ....

Stond jij met 120 km/h bij het verkeerslicht te wachten of zo ?

Groetjes uit Brabant : Willem
 
Was in Schotland aan het toeren en had mn vizier steeds dicht, ivm een regenbuitje die de boel nat gemaakt had. Het hostel lag in het bos, dus moesten we over een (fietspad formaat) weggetje naar het hostel rijden. Wilde weer wat frisse lucht, dus schuif mn vizier open, rij ongeveer 30 km/u...... en rij vol zo'n wolk muggen in.... Minder B|
Midges!!! Ze zijn klein, maar met z'n heleboelen, ik ken het.

Toch stom dat al die beesten zomaar je helm invliegen. Ernaast is veel meer plaats!

Meissie 2 had vanmiddag ook bezoek van een dikke vlieg die via de opening naast haar kin binnen was gekomen... B|
 
Ik ben zo ongeveer nergens bang voor maar als ik met mijn koekblik rijd en ik zie een wesp in de auto dan zet ik hem langs de kant totdat dat beest van ouderdom is gestorven. K*Tbeesten.

Echt drie jaar lang tussen de zoete jam (ja, ik heb kinderen) gezeten en niets aan de hand. Altijd opgelet en nooit gestoken. Loop ik vorig jaar lekker over de pier bij Hoek van Holland, ongeveer 500 meter de zee op, geen smakelijke zoete bloem in de buurt, komt er zo'n smerig ding die steekt zonder reden en altijd in groepen reist (Nee ik heb het niet over mensen van noord afrik... afkomst) op me af en steekt me zo in mijn nek. Vies goor beest. :(
 
Midges!!! Ze zijn klein, maar met z'n heleboelen, ik ken het.

Toch stom dat al die beesten zomaar je helm invliegen. Ernaast is veel meer plaats!

Meissie 2 had vanmiddag ook bezoek van een dikke vlieg die via de opening naast haar kin binnen was gekomen... B|

Gheghe, zat zeker nog een beetje 'witte honing'!!! :X :X :X
 
Ik ben zo ongeveer nergens bang voor maar als ik met mijn koekblik rijd en ik zie een wesp in de auto dan zet ik hem langs de kant totdat dat beest van ouderdom is gestorven. K*Tbeesten.

Echt drie jaar lang tussen de zoete jam (ja, ik heb kinderen) gezeten en niets aan de hand. Altijd opgelet en nooit gestoken. Loop ik vorig jaar lekker over de pier bij Hoek van Holland, ongeveer 500 meter de zee op, geen smakelijke zoete bloem in de buurt, komt er zo'n smerig ding die steekt zonder reden en altijd in groepen reist (Nee ik heb het niet over mensen van noord afrik... afkomst) op me af en steekt me zo in mijn nek. Vies goor beest. :(


mietje B|

op curacao op vakantie zijn en een nest maribomba's kapotschieten met een buks is pas spannend :P
 
Heb ik zaterdag ook gehad. Stond met een paar maten bij een bushalte regenpakken aan te trekken. Ineens voelde ik een "prik" in mijn hals, en ja hoor, binnen 20 tellen zo'n grote plek in mijn nek met in het midden een puntje.

Ben gewoon gaan rijden (want wat kan je anders als je onderweg bent B| ), de rijwind was wel lekker op mijn hals. 's-Middags was hij alweer weg, weinig last van gehad.
 
Vroegah.... toen ik nog een klein jongetje was ;) toen zat ik lekker op mijn fietsje (nee geen motorfiets) te zingen en toen vloog er zomaar pardoes een wesp naar binnen en stak mij achterin mijn keel :(
Na een bezoekje aan de eerste hulp en een (vermoedelijk Tetanis) prik in mijn bovenbeen viel het allemaal wel mee. Gelukkig was ik niet allergisch, anders had het iets anders af kunnen lopen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan