Onder de 25 kw?

Leovinci

Rookie
21 jun 2002
12
0
Blijft een CB onder de 25 kw ( tis voor m'n rijbewijs ). Zo ja welke cylinderinhoud kan ik dan maximaal nemen? Of zijn der kitjes voor te verkrijgen... :]
 
Wat voor CB zat je aan te denken??
Een CB350 is in ieder geval geen probleem, een CB400 is iets anders...officieel heeft ie 26kW...maar ik rijd er ook gewoon op met een 25kw papiertje. Ik heb het er met mn verzekeringskantoor over gehad, en het was geen probleem. CB500 of 550 kan je beter niet doen dus.
 
Hoe kom je dan aan een 25Kw briefje voor die 400? Ik heb begrepen dat een niet 25Kw motor teruggetuned kan worden door de dealer en dat je dan de papieren - met een bewijs van terugtunen - op moet sturen voor een aangepast kenteken.
 
Zo'n cb 350 rijdt dit een beetje vlot of voel je echt dat je vermogen tekort hebt? en bestaan er geen kitjes voor een zwaardere cb THANX :+
 
Kitjes bestaan er niet voor. Daar zijn de CBtjes te oud voor.
Een CB350 heeft bijna net zo veel vermogen als een 400, maar minder koppel en één versnelling minder. Hij zal dus zeker wel minder vlot zijn als een 400.
Een papiertje heb ik er niet voor, maar heb wel een uitdraai van een vermogensbank bij me waarop te zien is dat ie minder dan 25kw heeft. Verder heb ik het goed geregeld met de verzekering.
Het kan dus wel.
 
En wat moet ik zo ophoesten voor een Cbtje ? De staat moet niet optimaal zijn , maar hij moet wel nog lekker rijden. Wat is de topsnelheid zo , niet om snel te rijden , maar om soms een stukje autobaan mee te pikken? Je zal wel minimum 120 gaan zeker? Bedankt :z
 
Mijn CBtje (400) haalt net de 160km/h. Sneller krijg ik hem niet. Je zit vrij snel op de 120 á 130km/h, daarna gaat het wat minder snel, en moet je met je kop op de tellers liggen om 160 te halen. Maar hij haalt het wel!! :P
 
Op woensdag 26 juni 2002 10:22 schreef nitromax het volgende:
Oke, ik wacht af, ik wilde dat ook graag weten voor een 25Kw brommert voor Cora als ze ( hopelijk ) volgende week donderdag slaagt.
Waarom een 25 kw'er voor Cora, heeft ze daar ook op gelest dan :?
 
Mijn CBtje (400) haalt net de 160km/h. Sneller krijg ik hem niet. Je zit vrij snel op de 120 á 130km/h, daarna gaat het wat minder snel, en moet je met je kop op de tellers liggen om 160 te halen. Maar hij haalt het wel!! :P

same here, alleen dan met 250'ccer :P
 
Waarom een 25 kw'er voor Cora, heeft ze daar ook op gelest dan :?
Ja, helaas redde ze de bijzondere verrichtingen niet met de "zwaardere" motor dus heeft ze besloten om voor het lichte rijbewijs te gaan.
Ze heeft die Shadow 600 al, maar die moet maar ff de schuur in of we ruilen hem in op een lichter dingetje voor de komende 2 jaar. Vandaar ook die interesse voor die CB's, dat zijn nog echte motoren.
Ik heb geinformeerd om die Shadow terug te laten tunen, maar dan blijft er erg weinig van over zegt de dealer.
 
Ze is Maandag nog vreselijk op haar bek gegaan toen ze eindelijk de bocht naar rechts goed kon nemen bij het 8-tje. Toen dacht ze dat ze het ook heeeel erg snel kon en toen raakte de beugel de grond en werd het achterwiel van de weg opgetild, totaldown! Behoorlijk blauwe plekken, maar gewoon weer opgestapt
Komt wel goed en alvast bedankt voor het duimen.
 
Cora (niet van Mora, maar van Max ;) ) is een echte Die Hard dus :) Prima toch?
Ik zal ook gaan duimen donderdag ;)
Hebben we er straks een echte vrouwlijke brikkenrijder :+
 
Ze is Maandag nog vreselijk op haar bek gegaan toen ze eindelijk de bocht naar rechts goed kon nemen bij het 8-tje. Toen dacht ze dat ze het ook heeeel erg snel kon en toen raakte de beugel de grond en werd het achterwiel van de weg opgetild, totaldown! Behoorlijk blauwe plekken, maar gewoon weer opgestapt
Komt wel goed en alvast bedankt voor het duimen.
Shit! Lekker zo vlak voor je examen '( . Wel goed dat ze direct weer opgestapt is!

Enneuh graag gedaan hoor :)
 
Ze is Maandag nog vreselijk op haar bek gegaan toen ze eindelijk de bocht naar rechts goed kon nemen bij het 8-tje. Toen dacht ze dat ze het ook heeeel erg snel kon en toen raakte de beugel de grond en werd het achterwiel van de weg opgetild, totaldown! Behoorlijk blauwe plekken, maar gewoon weer opgestapt
Komt wel goed en alvast bedankt voor het duimen.

Succes he, morgen over een week. Ik duim mee!
 
Wat voor CB zat je aan te denken??
Een CB350 is in ieder geval geen probleem, een CB400 is iets anders...officieel heeft ie 26kW...maar ik rijd er ook gewoon op met een 25kw papiertje. Ik heb het er met mn verzekeringskantoor over gehad, en het was geen probleem. CB500 of 550 kan je beter niet doen dus.
:^
Die cb tweecilinder fietsen, zijn bijna allemaal boven de 25kW volgens mij. Dus ik neem wel aan dat sjaap de f-jes bedoelt.
 
NitroMax; is Cora nu geslaagd?
(Misschien heb ik het gemist, ben 4 dagen weggeweest en heb heeeeeeel veel leeswerk op het M-F)
 
Sorry Nienke, vergeten te posten ( was zelf ook een week afwezig . Ze is zonder problemen geslaagd. Ze heeft haar rijbewijs opgehaald op het gemeentehuis om 8.30 en om 11.30 zat ze op haar eigen CB500, grijs met gele striping. We zijn gelijk een eind gaan rijden. Kan geen foto uploaden helaas.

[edit]Niels was zo aardig de foto ff op het net te gooien[edit]

CoraCB500.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kan geen foto uploaden helaas.
Doe maar niet. Anders wordt ze vast gelijk door iemand gepost in dat missverkiezings-topic, tussen de blote meissies. ;) :P

ennuh, proficiat! (weer een cb-tje derbij. :) )

Da's een errug stoere motorfiets. *D (voor 'n cb-tje dan ;) )
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Cora!! (en Max natuurlijk ;) )
partytime.gif
huepfenjump3.gif
dance2.gif

En, hoe vondt ze het rijden vanmiddag, beter dan achterop zitten?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan