Onder de indruk

Hilbert

MF'er
2 mei 2004
227
0
Coevorden
Ben gisteren 01-08-2004 nogal onder de indruk geraakt van een ongeluk
waarbij een motorrijder (47) uit Maastricht om het leven is gekomen.
Op de reindersdijk te Dalen tegenover de ingang van centerparcs is
vanmiddag een motorrijder uit de koers geraakt nadat hij zich waar-
schijnlijk heeft verkeken op een bocht.
Nadat hij de bocht is ingegaan met waarschijnlijk de gedachte dat de bocht
net zo loopt als de bocht ervoor die niet zo ver door draaid als de tweede
bocht is hij waarschijnlijk de macht over zijn voertuig verloren waardoor
hij in de berm is geraakt en uit alle macht heeft geprobeerd zijn motor weer onder
controle te krijgen waarbij hij een boom een sloot en een verkeersbord net heeft
weten te ontwijken ( waarschijnlijk in de hoop de boel zo heel mogelijk te houden).
Maar midden op een veldje tegenover de ingang van centerparcs is een soort picknick
plaatsje waar vaak fietsers of automobilisten even gebruik van maken om even te
pauzeren.
Midden op het grasveldje te plaatse staat een ijzeren kunstwerk wat vrij lomp en
zwaar is en uitgerekend dit kunstwerk moest de motorrrijder op zijn route tegenkomen.
en deze frontaal te raken.
De motorrijder overleed ter plekke nadat waarschijnlijk ook zijn helm niet goed heeft
dicht gezeten.
Hoeveel pech kun je als mens hebben door zoveel dingen te ontwijken en juist het zwaarste
ding wat in de buurt is je noodlot word.
Hij had beter voor het verkeersbord of de sloot kunnen kiezen of mischien toch een
boom dan had hij nog een kans gehad .
Achteraf is dat natuurlijk makkelijk praten ik denk dat iedere motorrijder die een
bocht mist er alles aan zal doen om zijn machine heel te houden een heel natuurlijke
reactie vind ik.
Ik weet en begrijp ook dat er nu mensen zijn die zeggen moeten ze maar niet zo hard
rijden maar dat doet iedereen wel eens ook iemand die alleen autorijd.
Ik begrijp dat dit soort dingen je mischien even aan het denken zet en over een
paar dagen zijn wij het weer vergeten maar als familie is dit iets wat je je hele
leven niet weer vergeet en ik wens de familie dan ook als ze dit op een of andere
wijze lezen dan ook heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.
Ik heb ( op mijn site )enkele fotos geplaatst om een kleine indruk te geven hoe het er ter plekke uit ziet.

Ik schrijf dit echt niet omdat ik op sensatie belust ben maar om te waarschuwen je kunt jezelf nog zo een geweldige motorrijder vinden maar je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn ook domme pech kan je noodlot worden.
 
Als het je tijd is doe je er niks meer aan .. RIP onbekende motorrijder
 
dat is ook best wel een verraderlijk weggetje, je zit gauw fout daar.

r.i.p. unknown soldier.......
 
Ondanks het feit dat ik het heel nobel van je vind om anderen te waarschuwen denk ik niet dat daar nou topics over geopend moeten worden met daarin concrete voorbeelden van crashes. Misschien had je het beter een beetje algemeen kunnen houden.

(reactie is overigens gebaseerd op dat ik opmaak uit je verhaal dat je er zelf geen betrokkenheid bij hebt gehad. Uiteraard geldt nog steeds dat als dat wel zo is, je lekker je ei kwijt moet kunnen...)
 
Ondanks het feit dat ik het heel nobel van je vind om anderen te waarschuwen denk ik niet dat daar nou topics over geopend moeten worden met daarin concrete voorbeelden van crashes. Misschien had je het beter een beetje algemeen kunnen houden.

(reactie is overigens gebaseerd op dat ik opmaak uit je verhaal dat je er zelf geen betrokkenheid bij hebt gehad. Uiteraard geldt nog steeds dat als dat wel zo is, je lekker je ei kwijt moet kunnen...)

Kawa wil een traumatische ervaring met anderen delen. Terecht!
Op deze thread zal wel een slotje komen omdat het geen MFer is.
Alsof dat het overlijden van een mens minder erg maakt of de traumatische ervaring van een getuige.
Bovendien, als een MFer heen gaat, kent het merendeel van de andere posters de persoon in kwestie ook niet. De scheidslijn tussen wel en geen slotje is volstrekt arbitrair en misplaatst.

Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe bij het verwerken van het verlies.
 
allereerst het zou best een MF er geweest kunnen zijn ik heb daar helemaal niet op gelet snap trouwens ook niet wat het verschil is wel of niet.
We kunnen met elkaar wel een discussie aan gaan waar wel een topic of geen topic over geopend mag worden of waar wel een slotje of geen slotje op moet ik vind voor mijzelf dat dit soort dingen best in een topic mogen worden aangegeven er staan soms dingen in topics waarvan ik denk wat onzinnig en die ook blijven staan en wat ik zeker respecteer maar er dan niet op reageer.
Dus hoop ik dat een ander zonder altijd maar direkt tegen te spartelen ook een ander zijn topics respecteerd .Zo niet accepteer het en reageer er dan niet op ook al zou het alleen maar zijn uit respekt voor de verongelukte motor vriend want dat is wat mij altijd voor ogen blijft samen zijn we sterk.


Hilbert
 
Kawa wil een traumatische ervaring met anderen delen. Terecht!
Op deze thread zal wel een slotje komen omdat het geen MFer is.
Alsof dat het overlijden van een mens minder erg maakt of de traumatische ervaring van een getuige.
Bovendien, als een MFer heen gaat, kent het merendeel van de andere posters de persoon in kwestie ook niet. De scheidslijn tussen wel en geen slotje is volstrekt arbitrair en misplaatst.

Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe bij het verwerken van het verlies.

Ten eerste heb je denk ik mijn laatste zin tussen haakjes niet zo goed gelezen . Ik snap ook niet echt waarom je 'reageert' op mijn post want geen enkele zin van je post, kan ik zien als een nuttige reactie op mijn post.

Het gaat mij er niet om om nou op elke post commentaar te leveren en te roepen 'slotje'. Laat staan de scheidslijn tussen MF-er of geen MF-er te discussieren! Mijn enige gedachtengang is dat er zoveel gepost wordt over crashes met dodelijke afloop dat ik zoiets heb van 'tja, moet je nou voor elk afzonderlijk geval een post plaatsen?' Straks gaan we nog topics starten omdat we een krantenbericht hebben gelezen en we ons betrokken voelen als motorrijder. Even héél zwart/wit gezien.
En zoals ik al eerder aangaf : mijn reactie was gebaseerd op het feit dat het op mij niet overkwam als een betrokkenheid van Kawa zelf, laat staan een traumatische ervaring.

Het is eng en kut om te lezen hoeveel er heengaan, en hoezeer ik het ook begrijp dat topicstarters hun ei kwijt willen, maak er dan een apart topic van (moderators..).
Je zegt zelf al dat waarschijnlijk het merendeel van de lezers geen betrokkenheid heeft bij de overledene. Waarom zouden 'we' dan elke keer weer moeten lezen dat iemand heen is gegaan. Dat is toch ook niet echt bevorderlijk voor de 'mind' ?

Nogmaals; voor mij geldt geen scheidslijn tussen MF-er of geen MF-er en iedereen moet z'n ei kwijt kunnen, maar sommigen, waaronder ik, worden er een beetje kriegel van om elke keer weer te lezen dat er eentje heen is gegaan terwijl je lekker een beetje de topics aan t doorspitten bent. Ikzelf krijg daar altijd wel een beetje de kriebels van. En dat heeft dus niks te maken met wel of geen respect voor overledene.

Hilbert.... 't beste...
 
Ik heb geen moment een discussie aan willen gaan over wat wel of geen goede topic is.
Ik was waarschijnlijk ook iets te overhaastig met mijn conclusie excusses hiervoor als dit zo is over gekomen.
Ben normaal niet snel onder de indruk van iets of wat dan ook maar dit ongeval zette mij op dat moment aan het denken ( de pech die iemand kan overkomen ).
Ik heb het verhaal geschreven om een ieder die het leest er even bij stil te laten staan dat dit ons allen kan overkomen incl mijzelf ( enge gedachte toch wel )
En iedere dode in het verkeer hoe dan ook op de motor of op wat voor wijze dan ook is een te veel maar ben het eens als er word gezegd wanneer je voor ieder ongeluk een topic begint is het einde zoek.

dus topic mag van mij wel worden gesloten.

Hilbert
 
Op een forum moet je ook de mogelijkheid hebben bepaalde zaken ff van je af te kunnen schrijven. Als anderen daar niet in geïnteresseerd zijn, dan kunnen ze ervoor kiezen het topic niet te lezen.
Er zijn m.i. overigens topics die werkelijk helemaal niets te melden hebben en die soms wel weken op het forum blijven staan, hetgeen inhoud dat andere MF-ers het wel de moeite waard vinden.



Hilbert, veel sterke met het verwerken van deze voor jou en de nabestaanden traumatische ervaring.
 
R.I.P , veel sterkte toegewenst aan de familie en vrienden, jammer dat dit soort dingen nog steeds moeten gebeuren '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan