Onder de noemer, domme vragen bestaan niet..

Cat_Online

Die hard MF'er
15 okt 2005
392
0
39
Leeuwarden
Onder de noemer, domme vragen bestaan niet...

Domme antwoorden wel...



Ik ben nu bezig me motor een grote beurt te geven en tevens de kleine defecten enwel irritaties van de motor te verhelpen. Maar nu ff iets simpels.

In mijn 4 uitlaatbochten zitten 4 bouten (1 p/s) waar dienen die voor?


groet, Cat_online


:]
 

PeeJay

MF veteraan
Donateur
13 aug 2001
8.849
2
38
Onder een steen
Onder de noemer, domme vragen bestaan niet...

Domme antwoorden wel...

Ik ben nu bezig me motor een grote beurt te geven en tevens de kleine defecten enwel irritaties van de motor te verhelpen. Maar nu ff iets simpels.

In mijn 4 uitlaatbochten zitten 4 bouten (1 p/s) waar dienen die voor?


groet, Cat_online


:]
Waarschijnlijk om opnemers in te kunnen draaien als ze motor op een testbank staat. Dit om de afstelling zo goed mogelijk te krijgen (arm/rijk).
 

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.905
282
53
oirschot
Dat is voor het afstellen van de carburateurs/injectie.
De boutjes draaien ze er dan uit en dan komen er co2 sensoren in om te meten.
 

3wheel

MF veteraan
10 jun 2004
4.510
9
49
Rotterdam
Bezoek site
geen verstand van moderne japaners........ maar effe een synoniem? bij mij zitten er bouten in het inlaat spruitstuk..... als je die verwijderd kan je meet-apparatuur (vacuum-meter) aansluiten om beide cylinders te synchroniseren.
mischien zijn jouw bouten bedoeld om de een of andere gasmeter op aan te sluiten om de motor beter af te kunnen stellen (CO enzo??)
kan me zo voorstellen met de huidige miliue eisen (haal uit je nick dat je motor van 2000 is, in vergelijking met mijn boutenbak (1985) is dat modern.......)
en injectie enzo ook metingen aan de uitlaatgassen gedaan worden
 

MrHawkeye

MF veteraan
9 mei 2002
49.353
6
Bezoek site
Waarom is de hemel blauw

nou die is makkelijk omdat de bananen krom zijn



Dit is stropdassen techniek...dont do it at home.
 

PeeJay

MF veteraan
Donateur
13 aug 2001
8.849
2
38
Onder een steen
En eruit halen? zou het geluid harder worden????

Of vern**k ik dan iets... compressie, pk's???
Ja, die bouten erin laten.

Hij gaat knallen door het aanzuigen van extra lucht.
Verder is de tegendruk anders, cilindervulling wordt minder en het aantal pk's zal dalen.
 

Nuke'm

MF veteraan
27 mrt 2003
1.246
1
44
Den Haag
geen verstand van moderne japaners........ maar effe een synoniem? bij mij zitten er bouten in het inlaat spruitstuk..... als je die verwijderd kan je meet-apparatuur (vacuum-meter) aansluiten om beide cylinders te synchroniseren.
mischien zijn jouw bouten bedoeld om de een of andere gasmeter op aan te sluiten om de motor beter af te kunnen stellen (CO enzo??)
kan me zo voorstellen met de huidige miliue eisen (haal uit je nick dat je motor van 2000 is, in vergelijking met mijn boutenbak (1985) is dat modern.......)
en injectie enzo ook metingen aan de uitlaatgassen gedaan worden
Hoe synchroniseer je cilinders?
 

Fire Benman

MF'er
25 jun 2006
85
0
Clinge-City
Door vacuum meters in je inlaatspruitstuk te steken meet je het vacuum per cil.
Dat vacuum komt door de aanzuiging van je zuigers, (klinkt logisch) door slijtage kan/zal het vacuum per cil verschillen en door de schuif af te stellen hef je de effecten van verschillen van slijtage op. het is daarom ook verstandig om eerst de kleppen te stellen en dan te synchroniseren.
 

3wheel

MF veteraan
10 jun 2004
4.510
9
49
Rotterdam
Bezoek site
Maar bedoel je dan niet de carburateurs?
jawel, maar je snapt kennelijk precies wat ik bedoel.........
als er overigens flinke verschillen in het vacuum zitten kan dat wel degelijk duiden op problemen in de cylinder zelf (of een gasschuif die blijft hangen)
maar oke; je hebt gelijk je synchroniseerd de carburateurs van beide cylinders......