Onder de noemer, domme vragen bestaan niet..

Cat_Online

Die hard MF'er
15 okt 2005
392
0
Leeuwarden
Onder de noemer, domme vragen bestaan niet...

Domme antwoorden wel...



Ik ben nu bezig me motor een grote beurt te geven en tevens de kleine defecten enwel irritaties van de motor te verhelpen. Maar nu ff iets simpels.

In mijn 4 uitlaatbochten zitten 4 bouten (1 p/s) waar dienen die voor?


groet, Cat_online


:]
 
Onder de noemer, domme vragen bestaan niet...

Domme antwoorden wel...

Ik ben nu bezig me motor een grote beurt te geven en tevens de kleine defecten enwel irritaties van de motor te verhelpen. Maar nu ff iets simpels.

In mijn 4 uitlaatbochten zitten 4 bouten (1 p/s) waar dienen die voor?


groet, Cat_online


:]

Waarschijnlijk om opnemers in te kunnen draaien als ze motor op een testbank staat. Dit om de afstelling zo goed mogelijk te krijgen (arm/rijk).
 
Dat is voor het afstellen van de carburateurs/injectie.
De boutjes draaien ze er dan uit en dan komen er co2 sensoren in om te meten.
 
geen verstand van moderne japaners........ maar effe een synoniem? bij mij zitten er bouten in het inlaat spruitstuk..... als je die verwijderd kan je meet-apparatuur (vacuum-meter) aansluiten om beide cylinders te synchroniseren.
mischien zijn jouw bouten bedoeld om de een of andere gasmeter op aan te sluiten om de motor beter af te kunnen stellen (CO enzo??)
kan me zo voorstellen met de huidige miliue eisen (haal uit je nick dat je motor van 2000 is, in vergelijking met mijn boutenbak (1985) is dat modern.......)
en injectie enzo ook metingen aan de uitlaatgassen gedaan worden
 
geen verstand van moderne japaners........ maar effe een synoniem? bij mij zitten er bouten in het inlaat spruitstuk..... als je die verwijderd kan je meet-apparatuur (vacuum-meter) aansluiten om beide cylinders te synchroniseren.
mischien zijn jouw bouten bedoeld om de een of andere gasmeter op aan te sluiten om de motor beter af te kunnen stellen (CO enzo??)
kan me zo voorstellen met de huidige miliue eisen (haal uit je nick dat je motor van 2000 is, in vergelijking met mijn boutenbak (1985) is dat modern.......)
en injectie enzo ook metingen aan de uitlaatgassen gedaan worden

Hoe synchroniseer je cilinders?
 
Door vacuum meters in je inlaatspruitstuk te steken meet je het vacuum per cil.
Dat vacuum komt door de aanzuiging van je zuigers, (klinkt logisch) door slijtage kan/zal het vacuum per cil verschillen en door de schuif af te stellen hef je de effecten van verschillen van slijtage op. het is daarom ook verstandig om eerst de kleppen te stellen en dan te synchroniseren.
 
Maar bedoel je dan niet de carburateurs?

jawel, maar je snapt kennelijk precies wat ik bedoel.........
als er overigens flinke verschillen in het vacuum zitten kan dat wel degelijk duiden op problemen in de cylinder zelf (of een gasschuif die blijft hangen)
maar oke; je hebt gelijk je synchroniseerd de carburateurs van beide cylinders......
 
Terug
Bovenaan Onderaan