Onder schot!

_O- _O- _O- wat zijn ze toch lief he die politie, woon zelf samen met een ex hoofdagente maar ze kunnen soms kuren hebben :X . Maar hoe ouder hoe wijzer heeft bij haar 5 jaar geduurt eer ze inzag wat voor werk ze deed :r .
 
Heeft de politie nou helemaal niets geleerd de afgelopen tijd!!!! Niet voor motoren springen, voor je het weet lig je dr onder :] |(
 
Gisteren moest ik de stad in. Daarom reed ik gisterochtend op mijn pekelfietsje (Honda Lead 100cc, een motorscooter) naar mijn werk.

Halverwege, op een 60 km-weg, reed ik ongeveer 30 meter achter een auto, We reden allebei keurig 60.
Ergens tussen de bomen stond een motoragent met een lasergun. Hij lasert de auto, constateert dat die niet te snel rijdt, denkt aan zijn te halen quotum en springt vlak voor me de weg op. Wijdbeens, met twee handen aan de lasergun (net James Bond) neemt-ie me onder schot.





Om even later de achterkant van de 'brommer', mèt kentekenplaat, na te kijken... :z

Jeah right :Z _O- -O- vertel er nog maar één, die heb ik vorige week al gehoord :Y
 
Dussssss tussen die auto en jou sprong hij op de weg? Was hij levensmoe? Ik zou gas bijgeven *O* .





:+
 
Gisteren moest ik de stad in. Daarom reed ik gisterochtend op mijn pekelfietsje (Honda Lead 100cc, een motorscooter) naar mijn werk.

Halverwege, op een 60 km-weg, reed ik ongeveer 30 meter achter een auto, We reden allebei keurig 60.
Ergens tussen de bomen stond een motoragent met een lasergun. Hij lasert de auto, constateert dat die niet te snel rijdt, denkt aan zijn te halen quotum en springt vlak voor me de weg op. Wijdbeens, met twee handen aan de lasergun (net James Bond) neemt-ie me onder schot.





Om even later de achterkant van de 'brommer', mèt kentekenplaat, na te kijken... :z

60km/u...en dan 30 meter tussenruimte...

Pak eens een rekenmachientje...bijna onmogelijk om daartussen te springen...??



Overigens zul je een 35 meter stopafstand nodig hebben met die snelheid dus je rijdt ook nog onvoorzichtig dicht op je voorganger, dat wou hij je vast even vertellen ;)
 
60km/u...en dan 30 meter tussenruimte...

Pak eens een rekenmachientje...bijna onmogelijk om daartussen te springen...??



Overigens zul je een 35 meter stopafstand nodig hebben met die snelheid dus je rijdt ook nog onvoorzichtig dicht op je voorganger, dat wou hij je vast even vertellen ;)


Nog een keer..ik ben ff niet zo helder.
 
60km/u...en dan 30 meter tussenruimte...

Pak eens een rekenmachientje...bijna onmogelijk om daartussen te springen...??



Overigens zul je een 35 meter stopafstand nodig hebben met die snelheid dus je rijdt ook nog onvoorzichtig dicht op je voorganger, dat wou hij je vast even vertellen ;)
ze rijd 16 meter per seconde, dus 2 sec. regel: ze reed er 2 meter te dicht op! :o

maar indd wel knap van die agent om binnen 2 sec. ervoor te springen, wijdbeens in james bond pose en dan alsnog op tijd weer aan de kant zijn :}
 
60km/u...en dan 30 meter tussenruimte...

Pak eens een rekenmachientje...bijna onmogelijk om daartussen te springen...??



Overigens zul je een 35 meter stopafstand nodig hebben met die snelheid dus je rijdt ook nog onvoorzichtig dicht op je voorganger, dat wou hij je vast even vertellen ;)

De auto heeft misschien ook wel 30 meter nodig, dus staat ook niet zomaar stil, dus ze heeft genoeg afstand.
 
ze rijd 16 meter per seconde, dus 2 sec. regel: ze reed er 2 meter te dicht op! :o

maar indd wel knap van die agent om binnen 2 sec. ervoor te springen, wijdbeens in james bond pose en dan alsnog op tijd weer aan de kant zijn :}
Wie zegt dat-ie op tijd aan de kant was? Ik moest om 'm heen!
Tenen eraf rijden leek me niet zo'n optie.

@ Fladder: normaal rijdt Meissie 2 op een grote-mevrouwenmotor.
 
tamelijk gevaarlijk gedrag van die agent. "what was he thinking!" Ik zou een klacht indienen. Serieus. je had wel kunnen vallen!
 
Dat is een redenering van een lesser... O-)
Snap ik niet. Die 2 meter scheelt ook niet zo vreselijk veel, en het ís toch zo dat een auto ook een remafstand heeft? Of leer je met de jaren dat een auto 'opeens' stil staat?

Waar zit mijn denkfout? 1 Seconde (lang..) reactietijd, en dan 35m remweg. Kom je op - 21 meter afstand uit :P en die afstand heeft de auto ook wel afgelegd als hij vol in de remmen ging. Dus komt goed, toch?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan