Onderdeel besteld uit Japan door Yamaha dealer

Marcin Nales

MF'er
18 mei 2011
75
3
Emmen (Drenthe)
Hallo Allemaal,

Mijn motorzaak heeft een koppelinghuis besteld door Yamaha dealer maar is niet op voorraad en het moest helemaal uit Japan besteld worden.:(;(
Ik wacht nu al 3de week maar nog niks gehoord....

Heeft iemand hier ervaring mee.....hoe lang dit kan nog duren ?

Al vast bedankt voor alle reacties!!:}
De groeten!
 
Laatst bewerkt:
Paar jaar geleden gehad met waterpomp, duurde 6 weken.
Gelukkig midden in het seizoen.
Was nergens in Europa te krijgen ivm crisis dus nagenoeg geen voorraden meer????
 
Mijn vader heeft ook 4/5 weken zonder abs-pomp gezeten met zijn FZ6-S en mocht €1400 neerleggen onderaan de streep.
 
Kun je zelf niet beter even zoeken? Kan je ook een hoop knaken besparen als je voor een gebruikt onderdeel van goede kwaliteit gaat.
 
per vliegtuig moet dat in een week te regelen zijn, maar als yamaha geen dure transportkosten wil maken zal het wel per schip gaan en dat duurt effe.
maar ze hadden beter eerst contact met je kunnen opnemen zonder blind te bestellen lijkt me;
 
Shoei helm besteld, eind april.
Verwacht eind juni...
Moet ook uit Japan komen.
Geduld is een schone zaak.
 
Wacht nog steeds op een een onderdeel uit Japan,al 10 jaar
8)7 ,gewoon geduld hebben,komt vanzelf een keer binnen,of niet zoals in mijn geval.
Normaal gesproken moet het binnen 2 weken wel uit Japan kunnen komen,heb je pech en is het daar ook niet op voorraad kan het
met gemak maanden duren,of het komt helemaal niet als de fabriek geen zin heeft om dat nog te maken,
dan rest alleen nog de 2ehands markt of hopelijk op Ebay nog te vinden.
 
Zoals eerder aangegeven in een eerdere reactie: als het per schip komt, duurt het al gauw een 5/6 weken. Daarnaast geldt bij bestellingen door groothandels of importeurs dat vaak aan minimale afnames moet worden voldaan, zodat bijvoorbeeld een volledige zee-container is gevuld. In dergelijke (gebruikelijke) gevallen kan het om die reden iets langer duren dan 5/6 weken.
 
Laatst bewerkt:
Het kan ook lonen om te onderzoeken of het onderdeelnummer op andere motortypes is gebruikt. Dan heb je meer kans om tweedehands iets te vinden.
Zo rijdt mijn TDM 850 rond met een TDM 900 koppelingsdeksel, en een drukplaat van een R6. Veel onderdelen zijn uitwisselbaar.
 
Het kan ook lonen om te onderzoeken of het onderdeelnummer op andere motortypes is gebruikt. Dan heb je meer kans om tweedehands iets te vinden.
Zo rijdt mijn TDM 850 rond met een TDM 900 koppelingsdeksel, en een drukplaat van een R6. Veel onderdelen zijn uitwisselbaar.
En waarom zou hij dat doen,Boonstra heeft er sowieso 1 gebruikt en op Ebay staan er ook zat te koop.
 
als ik tussen de regels doorlees heeft de beste man geen keus meer onderdeel is besteld (speciaal) z
weet niet of dit in onderling overleg is gegaan ,maar motor zal wel uit mekaar bij dealer staan dus keus van je kiekt maar effe
zal ook geen oplossing zijn als er geen overleg is geweest
ik google meestal het onderdeelnummer op google en komt er soms zomaar een site of dealer die het op voorraad heefti n europa
maar nogmaals weet niet wat er met klant/bedrijf is overlegd maar MOTTO van dit verhaal is bij niet op voorraad bij importeur altijd zelf effe in verdiepen op internet voor beschikbaarheid
tenzij het een garantiegeval is dan ben je gebonden maar kost het ook geen geld.
nu tijd en geld:+

deze heeft hem op vooraad levertijd staat erbij
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya/yamaha/clutch-boss-assy-5VY163700000in nederland 1 gevonden
https://www.cmsnl.com/yamaha-yzf-r1...419/clutch-boss-assy_5vy1637000/#.XPeBSRYzYyV
 
Laatst bewerkt:
Toen ik een luchtfilterframe wou bestellen voor de WR250R zou het iets van een maand duren zeiden ze (moest ook uit Japan komen). Was daarnaast peperduur, €120 voor een metalen mandje. Toen maar op Ebay een tweedehands gekocht voor €40 incl. uit Amerika, was er binnen een week. :)

OEM glijbussen voor de voorvork voor de Fazer duurde nog geen week, maar die waren ook op voorraad bij de leverancier.
 
Een fabrikant hoeft onderdelen maar 10 jaar nadat het model uitkwam te leveren,dus eigenlijk ben je nog spekkoper
als je voor oudere modellen nog onderdelen kan krijgen,een R1 uit 2005 is alweer 14jaar oud.
 
Vorig jaar zijn we bij het vol-automatische distributiecentrum van Yamaha op Schiphol-rijk geweest. Daar liggen 120.000 onderdelen op voorraad die naar heel Europa worden verzonden. Erg indrukwekkend! Yamaha heeft het best goed voor elkaar.
schiphol1.jpg
Schiphol2.jpg
 
Vorig jaar zijn we bij het vol-automatische distributiecentrum van Yamaha op Schiphol-rijk geweest. Daar liggen 120.000 onderdelen op voorraad die naar heel Europa worden verzonden. Erg indrukwekkend! Yamaha heeft het best goed voor elkaar.Bekijk bijlage 1399071Bekijk bijlage 1399072
Het lijkt veel die 120000 onderdelen maar als je weet hoeveel onderdelen er in een motor gaan en dat Yamaha niet alleen maar motorfietsen
verkoopt dan is dat een schijntje.
 
Toch kunnen ze 97% van de bestellingen binnen 48 uur bezorgen.
Wekelijks komen er zo’n acht containers en vier luchtvrachten uit Japan binnen.
 
Toch kunnen ze 97% van de bestellingen binnen 48 uur bezorgen.
Wekelijks komen er zo’n acht containers en vier luchtvrachten uit Japan binnen.
Ja mooie verhalen ,dan behoort de TS net tot die 3 procent zeker,je moet niet alles geloven wat ze je wijsmaken.
8)7
 
Ik had eens een spoedje naar Japan. Dat ging van Soest naar een adres in Osaka in minder dan 36 uur. Verzendkosten waren alleen wel €700,- ex. BTW.
Het kán dus wel, maar ik zou geduld proberen op te brengen ;)
 
Vorig jaar zijn we bij het vol-automatische distributiecentrum van Yamaha op Schiphol-rijk geweest. Daar liggen 120.000 onderdelen op voorraad die naar heel Europa worden verzonden. Erg indrukwekkend! Yamaha heeft het best goed voor elkaar.Bekijk bijlage 1399071Bekijk bijlage 1399072
Het mooie is dat Schaefer dat magazijn heeft gebouwd en het op software van SAP draait. Prachtige Duitse techniek! Ik heb voor de zekerheid ook maar een Duitse motorfiets. Dan kan je ook na tien jaar nog onderdelen krijgen.
Wel mooi dat Yamaha gaat pronken met Duitse spullen.
 
Is gewoon kwestie van geen concurrentie
Als ik een koppelingshuis van een shovelhead uit 1980 wil hebben heb ik keuze uit 5 leveranciers en 10 merken
En die kunnen allemaal dat morgen leveren
Dat komt omdat zodiac mcs drag , w&w , enz gewoon ongeveer alles op voorraad hebben
De ene heeft alles voor Harley-Davidson tot 1985 ( w&w) andere ook vooral nieuwere
 
Terug
Bovenaan Onderaan