onderdelen aansluiten op kabelboom

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Hey,

Ik heb nu (zo goed als) een offroadje gekocht, hier wil ik echter wel wat aan gaan veranderen. het gaat om een kawasaki klx 250 uit 1994.
De fiets is best netjes, maar heeft geen dashbord of iets dergelijks, enkel een fietsentellertje.

De motor heeft wel gewoon een kabelboom, kan ik hier een contactslot en knipperlichten op aansluiten? Neutraallampje misschien? (kleine hoop)
Moet dit orgineel zijn of kan ik gewoon een contactslot en knipperlichten kopen en die aansluiten zonder problemen? Onderdelen zijn niet makkelijk te vinden van deze motor namelijk.

Het liefste zou ik ergens een mooi klein dashbordje scoren met conactslot en knipperaangevers etc. en dat aansluiten. Is dit mogelijk? Maakt het uit van welke motor het is?

Ik zat de denken aan problemen het voltpercentage, ik heb zelf een omvormer op mijn brommer namelijk. Daar werkt de verlichting op 12v en de rest op 6v geloof ik. Heb je dit ook bij motoren?

mvg, Stuart
 
Als je aan je linker handvat wel de schakelaars hebt voor richting aanwijzers moet het niet zo'n probleem zijn om deze er op terug te zetten.

en een km teller enz moet ook wel te doen zijn, er zijn er hier wel meer die de meest spectaculaire dashboardjes inbouwen in van alles en nog wat.

laat eerst eens even weten wat er nog wel zit, wel schakelaars?
zat er origineel wel een contactslot op en hebben ze de kabels gewoon doorverbonden?

kunnen we wat makkelijker meedenken

RFast
 
Als je aan je linker handvat wel de schakelaars hebt voor richting aanwijzers moet het niet zo'n probleem zijn om deze er op terug te zetten.

en een km teller enz moet ook wel te doen zijn, er zijn er hier wel meer die de meest spectaculaire dashboardjes inbouwen in van alles en nog wat.

laat eerst eens even weten wat er nog wel zit, wel schakelaars?
zat er origineel wel een contactslot op en hebben ze de kabels gewoon doorverbonden?

kunnen we wat makkelijker meedenken

RFast

sorry, beetje weinig info inderdaad.
Er is niks aangesloten, het is een echte offroad dus een aan-knop en dan starten.
In plaats van die knop zou ik misschien een contactslot kunnen plaatsen.
Hij heeft geen draadjes van knipperlichten oid, dus ik denk een uitgebreider dradenboxje (kan niet op de naam komen) waar je ook knipperlichten etc. op kan aansluiten?
Of moet het een apart draadje worden vanaf de ontsteking? denk het zelf niet maar vraag het ff :p.

Het maakt dus niet uit of het contactslot/knipperlichten dat ik koop van een yamaha r1 is of een africa twin bij wijze van spreken? Dan weet ik een beetje wat de mogelijkheden zijn.
 
contact slot en knipperlichten maakt niet uit waar ze van af komen. maar zou wel een stel stuurschakelaars koopen om het geheel mee te bedienen, zou niet weten waar je anders de schakelaars zou moeten plaatsen.

RFast
 
oh jah, heb op me schakebrom ook geen knippers dus die zijn beetje nieuw voor me.
Geen idee hoe die draden ervan lopen, maar als dat aan te sluiten is gaat dat wel lukken.
 
Een KLX is geen echte crosser, dus in principe zit er normaal een cockpit op.
Ook heeft ie normaal gesproken wel een contactslot en knippers.

Gewoon even bij motoronderdelenzaken kijken of je specifieke KLX onderdelen kan krijgen. En wellicht bij een motorsloop een cockpit van een KLX250?

bikepics-380279-800.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey, dat is erg interessant, thnx!!
Misschien maar op duitse en belgische site's zoeken, daar rijden ze veel meer geloof ik.
Op nederlandse site's heb ik nog maar weinig gevonden namelijk.
Zo'n orgineel cockpitje met sleutel gaat denk ik wel vrij lastig worden om te vinden.

Is het misschien een idee om de knipperlichten achter in het achterlicht te verwerken?
Zat aan led's te denken, zag deze wel van een cbr maar dat ziet er vast niet uit (te groot).
Houd wel van een beetje modern spul.

Maar als die onderdelen (schakelaars, contactslot etc.) er orgineel op horen moeten ze ook weer aan te sluiten zijn lijkt me, en of ze orgineel zijn of niet maakt dus niet uit?.
 
Laatst bewerkt:
cockpit + contactslot kan je wellicht nog wel nieuw krijgen bij de Kawasaki dealer (kan alleen wel prijzig zijn). Daarom kan je ook eens bij motorslopen kijken... zoek gewoon sloperijen die speciaal in offroads zitten.. of speciaal Kawasaki.

Ook kan je nog op zoek gaan naar een werkplaatshandboek voor de KLX250, daar staat het elektrische schema in. Eventueel mogelijk ook nog te koop bij een Kawasaki dealer (wel duur)

Wat betreft die knippers, zou ik er gewoon normale opzetten. Nadeel van knippers in achterlicht is dat verkeer van de zijkant niet kan zien of jij richting aangeeft... (of ik zie het idee even verkeerd voor me in m'n hoofd).

Hoe zit het verder met alle knoppen en schakelaars op het stuur, zijn die er ook allemaal van af gehaald???
 
alles is er af, alleen 2 blokjes op het stuur met een rood knopje erin (links 1 voor de verlichting en rechts 1 voor het contact)

Dus moet helaas alles er zelf op gaan zetten.. kan best prijzig worden misschien?
Weet je misschien of een cockpit van een klx650 ook op de 250 kan? Dat is de enige die ik heb kunnen vinden namelijk.

thnx voor je hulp!
 
Terug
Bovenaan Onderaan