Onderdelen bestellen bij Yamaha

Meertn88

Rookie
11 jun 2017
27
0
Enschede
Goedemorgen allemaal,

helaas afgelopen zomer een kleine schuiver gemaakt met mijn MT09. Flinke deuk in mijn ego en een flinke deuk in mijn tank.

Nu wil ik de tank graag vervangen door een nieuwe te bestellen bij Yamaha. Weet iemand hoe ik dit kan doen? Ik heb op de site van yamaha wel de onderdelen catalogus gevonden maar ik kan nog niet vinden hoe ik de gekozen onderdelen kan bestellen.

Iemand die mij dit kan vertellen?
 
PS:prijzen bij CMSNL zijn exclusief BTW en verzendkosten ,weet je niet precies welke tank je moet hebben
bestel hem dan via de dealer,die kan aan de hand van je framenummer de juiste bestellen.
 
Je kan het bij de plaatselijke slager, groenteboer, bakker of supermarkt proberen.

Maar ik denk dat je de meeste kans maakt bij een motorzaak of Yamaha dealer.

Het lijkt me dat je dat zelf ook wel had kunnen bedenken...…...

Bijzondere reactie, uiteraard heb ik me dat bedacht. Misschien wil ik de onderdelen wel zelf monteren. Misschien had je je dat ook kunnen bedenken...
Bedankt voor deze nutteloze reactie
 
Bijzondere reactie, uiteraard heb ik me dat bedacht. Misschien wil ik de onderdelen wel zelf monteren. Misschien had je je dat ook kunnen bedenken...
Bedankt voor deze nutteloze reactie
Tip voor de volgende keer: geef even aan wat je al bedacht had en geprobeerd hebt en waarom het geen goede oplossing is. Dan voorkom je dit soort commentaren en je voorkomt ook dat mensen zoiets hebben van: joh, als je het nog niet eens zelf geprobeerd hebt, ga ik ook mijn best er niet voor doen.
 
Bijzondere reactie, uiteraard heb ik me dat bedacht. Misschien wil ik de onderdelen wel zelf monteren. Misschien had je je dat ook kunnen bedenken...
Bedankt voor deze nutteloze reactie
Want je kan niet wat bij de dealer bestellen om het zelf te monteren?
Voordeel daarvan is dat als het niet past je teruggaat met hij past niet. Scheelt heel veel gedoe met een internetzaak
Maar dat had je uiteraard zelf ook al bedacht...
 
Bijzondere reactie, uiteraard heb ik me dat bedacht. Misschien wil ik de onderdelen wel zelf monteren. Misschien had je je dat ook kunnen bedenken...
Bedankt voor deze nutteloze reactie

Ik zie niet in wat er nutteloos aan is.....ik zeg dat je het gewoon bij een motorzaak of dealer kunt bestellen. Als je iets bij een motorzaak koopt kun je het toch ook zelf monteren.

Maar goed, ik zal het wel niet begrijpen.
 
Wat je ook nog kan doen om de kosten te beperken.

Zoek het officiële onderdeel-nummer. Bijv bij cmsnl kan je dat vinden. (maar ook bij anderen)
Google met dit onderdeelnummer naar (andere) leveranciers. Zeker weten dat er betere prijzen gevonden gaan worden...............
Mss is (als gewenst) dan ook nog wel 2e hands verkrijgbaar.
 
Wat je ook nog kan doen om de kosten te beperken.

Zoek het officiële onderdeel-nummer. Bijv bij cmsnl kan je dat vinden. (maar ook bij anderen)
Google met dit onderdeelnummer naar (andere) leveranciers. Zeker weten dat er betere prijzen gevonden gaan worden...............
Mss is (als gewenst) dan ook nog wel 2e hands verkrijgbaar.

Niet voor een benzinetank..
 
Motorcycleparts.eu is ook nog een website waar je kunt kijken. Zelf geen ervaring mee, maar die kwam ik tegen in mijn zoektocht naar websites voor orginele onderdelen. Ook als je er niets besteld kun je heel precies zien hoe de hele motor in elkaar geschroefd zit, tot aan de boutjes en schroefjes aan toe. Komt vast wel eens van pas.
 
Hier heb ik wat aan. bedankt. Denk dat ik de onderdelen dan gewoon via de dealer ga bestellen.
@Meertn88 , het is voor ons stervelingen niet mogelijk om direct bij de importeur te bestellen. Vandaar wordt je door de allevriendelijkste collega's doorverwezen naar de Dealert of CMSNL. Tweedeands zou ook mogelijk moeten zijn. Niet bij ieder ongeval waarbij een MT totallost is is de tank stuk... en ook recente MT's worden kapot gereden... kijk maar es dicht bij huis ;)
Google Cees in Goes effe. Doet ook veel slopen
 
Bijzondere reactie, uiteraard heb ik me dat bedacht. Misschien wil ik de onderdelen wel zelf monteren. Misschien had je je dat ook kunnen bedenken...
Bedankt voor deze nutteloze reactie

Nog een nutteloze reactie dan, ik heb al weekend:

Bij de dealers waar ik kom helpen ze graag met het zoeken naar de juiste onderdelen. Soms geven ze zelfs ongevraagd tips voor het monteren van de spullen. Als ze het ongevraagd niet doen, zou je kunnen overwegen om het beleeft te vragen. Let wel op bij wie je het doet, bij sommigen ben je meteen een kwartier naar tips en trics aan het luisteren.

Wat ook mooi is aan dealers waar je een paar keer per jaar komt? Ze kunnen je steeds beter helpen omdat ze jou, en je motor leren kennen. Beetje net zoals Google met AI, maar dan niet artificieel.
 
Juist ja....................
Ook hier staat het officiële onderdeel-nummer bij.

Met dit nummer ga je dan zoeken met google naar leveranciers all-over-the-world!
Zo heb ik onderdelen uiteindelijk uit Thailand laten komen.
Niks mis mee, want die zitten er nu al 2 jaar in. Prijs was veeeeel lager dan hier in NL of Europa
 
www.partzilla.com is wellicht ook de moeite. Sommige onderdelen zijn bij NL dealers belachelijk duur. Omdat het uit usa komt duurt het even en komt er wat aan verzendkosten en belastingen bovenop ... Desondanks scheelde het bij mij 600 euro ten opzichte van MotoPort voor een onderdeel van de koppeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan