Onderdelen Chinese scooter

appiedriver

MF'er
1 jan 2011
37
0
zaanstad
Nou ik heb nou al een paar jaar m,n chinese scoot 150cc..
Eigenlijk zonder problemen mee gereden en inmiddels bijna 9000 km .
Maar wat wil het geval : een paar weken geleden toen ik s.morgens op weg naar m,n werk was
is met een gangetje of 80 m,n snaar gebroken.
Nu zal je zeggen ... ff een nieuwe erop en klaar !!
Ja dat dacht ik dus ook ... maar de oude snaar was echt helemaal verpulverd er was echt niets meer van over ,dus ook geen nummer of maat terug te vinden.
dus nu het probleem : wat is dat maat van de snaar.
Heb al op internet een snaar besteld maar die bleek dus te klein en om nou maar weer zomaar te bestellen schiet ook niet op !
Dus dat gaat weer lekker zo. :N
 
ja, waar je hem gekocht heb misschien of bij een leverancier van dit merk scooter.
wat voor merk en model is het??
 
B| :( Tja da,s het punt .. ik heb hem particulier gekocht..
en het merk is moto zeta . maar op kenteken staat Geely .
En als jij een leverancier weet van zo,n apparaat.
Hij wordt ook wel gezien onder de naam Huatian .
Maar het gekke is het is een GY6 blok maar daar zijn ook weer allerlei varianten op mogelijk qa snaar
lengtes :(
 
zeg maar wat je nodig hebt kan er wel aankomen maar dan heb ik maten e.d. nodig een nieuw Gy6 blokje kost trouwens iets van 300.- euries
 
Ik zou uitzoeken wie die scooters hier importeert, hen je vinnummer mailen en vragen om een onderdelenlijst. Dan kan je daarmee de juiste snaar gaan zoeken.

Of toch eens kijken of je nog iets van info van de oude snaar kan terugvinden. Hoewel ik ook ooit weleens een v-snaar uit mn vario, koppeling en carter heb moet plukken. Not a pretty sight.
 
Nou Maksor ...als je zegt welke maten je nodig hebt geef ik je die uiteraard !!
En ik heb alleen een nieuwe snaar nodig..
 
Laatst bewerkt:
Appiedriver, je weet dat Maksor alleen probeert mee te denken he. Easy does it.
 
:Y Ik zeg toch nix Geks Karl?

Ik zeg alleen maar als hij iets voor mij kan betekenen dat ik dan graag de maten doorgeef!!
 
Misschien meende ik ten onrechte sarcasme te herkennen. Iig dacht ik dat het probleem juist was dat je geen maten hebt omdat de snaar versnipperd is (?) als je de juiste afmetingen hebt is de snaar immers gemakkelijk besteld.
 
Laatst bewerkt:
B| :( Tja da,s het punt .. ik heb hem particulier gekocht..
en het merk is moto zeta . maar op kenteken staat Geely .
En als jij een leverancier weet van zo,n apparaat.
Hij wordt ook wel gezien onder de naam Huatian .
Maar het gekke is het is een GY6 blok maar daar zijn ook weer allerlei varianten op mogelijk qa snaar
lengtes :(

MotoZeta Boss(?), afmeting 835x20x30 zie hier (Bando).
Gates heeft ook de 835x20x30 en in 2 smaken tw; PL20705 en PL30705 (Kevlar uitvoering).

Vraag aan Maksor wat hij in de 835x20x30 kan leveren.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb nou al een paar jaar m,n chinese scoot 150cc..
Eigenlijk zonder problemen mee gereden en inmiddels bijna 9000 km .
Maar wat wil het geval : een paar weken geleden toen ik s.morgens op weg naar m,n werk was
is met een gangetje of 80 m,n snaar gebroken.
Nu zal je zeggen ... ff een nieuwe erop en klaar !!
Ja dat dacht ik dus ook ... maar de oude snaar was echt helemaal verpulverd er was echt niets meer van over ,dus ook geen nummer of maat terug te vinden.
dus nu het probleem : wat is dat maat van de snaar.
Heb al op internet een snaar besteld maar die bleek dus te klein en om nou maar weer zomaar te bestellen schiet ook niet op !
Dus dat gaat weer lekker zo. :N

Welke maat snaar heb je gekocht via internet? Ik heb wel 125cc snaren voor GY6. wellicht heb je daar wat aan. Stuur maar een PB bericht als je interesse hebt. Zijn niet duur :).
 
Ik denk dat ik eerst de variator maar eens uit elkaar moet halen en check of er niets tussen zit .
Want de snaar kom niet diep genoeg in de schijven .
Maar ik heb geen blokkeersleutel en zo krijg ik hem er niet af ..
Ik heb nu een 842 snaar ...
 
En die 842 is te klein??? Dan heb je niks aan mijn 125cc snaar en ook niet aan die van maksor, want een krotere snaar betekend lagere snelheid...
 
Ik denk dat ik eerst de variator maar eens uit elkaar moet halen en check of er niets tussen zit .
Want de snaar kom niet diep genoeg in de schijven .
Maar ik heb geen blokkeersleutel en zo krijg ik hem er niet af ..
Ik heb nu een 842 snaar ...

Appiedriver, heb je de nieuwe snaar (842x20x30) gemonteerd of geprobeerd te monteren zonder de voorste vario poelie te demonteren?
 
Laatst bewerkt:
8-) Ja dat heb ik gedaan ja.... je moet toch wat proberen zonder gereedschap ??

Bij sommige typen bromscooters lukt dat inderdaad ook :) Dan moet je wel oppasen dat je niet met de snaar langs het carter en de halfpoulie schuurt, want voor je het weet zitten er haken aan je nieuwe snaar.

Weet je zeker dat de v-snaar te kort was? Het zou kunnen (?) dat je de koppeling niet ver genoeg ingedrukt had, waardoor je aan de kant van de vario ruimte tekort kwam.
 
Nee de riem wil in de vario juist niet ver genoeg naar beneden
Dus daarom dacht ik misschien zit er iets tussen de vario ofzo ...
 
Je zou dan toch eerder denken dat die riem te breed is (?)

Ringetjes bij de variobus zou ik niet doen. Dat veroorzaakt een wezenlijke verandering vd motorkarakteristiek. Daarnaast heeft de halfpoulie dan misschien weinig "vlees" op de krukas, omdat die ook verder naar buiten komt.

Ik zou even mn best doen voor de juiste, nieuwe snaar. Ts: waar heb je 'm gekocht? Wellicht kunnen zij je verder helpen.
 
Nou ik ben er uit hoor...
Ik heb uiteindelijk de variator er af gekregen en wat bleek!??
Waarschijnlijk door de klap van het breken van de snaar zaten alle rolletjes scheef.
Dus alles weer netjes op z,n plaats gedaan en in elkaar gezet en .... gaan met dat ding.
Dat was dus het probleem waarom de snaar niet diep genoeg in de variator kon.
Nu eerst eens op vakantie en dan maar eens op zoek naar een uitlaat ,want die is ook
bijna helemaal doorgerot :N .....
 
Terug
Bovenaan Onderaan