onderdelen draaien?

Merlijn

MF veteraan
8 sep 2004
1.163
1
Zoetermeer
Soms heb je een onderdeel nodig dat gedraaid moet worden. Nu kan ik niet draaien (ik heb geen draaibank, en ik kan het gewoon niet :? )

Zijn er bedrijfjes die dat kunnen , tegen redelijke vergoedingen?


(in de buurt van Den Haag?)
 
Jahoor, moet je maar ff in de gouden gids zoeken naar een metaal bewerkings-bedrijfje. Ookal heb je het verkeerde bedrijf tepakken, als ze in de metaal-business zitten kunnen ze je zo vertellen waar je dit wel kunt laten doen :)

Of probeer iemand te vinden in je omgeving die wel n bankje heeft staan (Via mf oid is er vast wel iemand te vinden die t tegen een kleine vergoeding voor je wil doen :) )
 
kan ik je een mailtje stuuren met een tekeningetje (met maatvoering) ?
ik twijfel tussen allu en nylon, het moet wel redelijk vorm vast zijn, maar ook niet te zwaar

B.V.D.

M
 
Wat is "zinkvonken" in godesnaam??????
Ik denk dat ie vonkerosie bedoeld?
Dan laat je een koolstof profiel door een stuk metaal 'zakken'. Vonken eroderen de boel weg, vloeistof spoelt constant de boel schoon. Gaat wel heel langzaam.
T'is zeer maatnauwkeurig, mooi om mallen mee te maken.
 
Ik denk dat ie vonkerosie bedoeld?
Dan laat je een koolstof profiel door een stuk metaal 'zakken'. Vonken eroderen de boel weg, vloeistof spoelt constant de boel schoon. Gaat wel heel langzaam.
T'is zeer maatnauwkeurig, mooi om mallen mee te maken.

Helemaal goed. Zinkvonken is met elektrode van koper of koolstof je hebt ook nog draadvonken en dat is met een draad (soort van enorme fighuurzaag) maar dat heb ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan