Onderdelen Honda CB250 RS

Rob Slinkman

Die hard MF'er
10 dec 2007
301
0
Hallo,

Ik ben op zoek naar onderdelen voor een Honda CB250 RS. Weet iemand hier een webshop waar je onderdelen voor deze motoren kunt vinden, en dan vooral voor het motorische gedeelte. Aangezien mijn motor een nieuwe zuiger en nieuwe klepseals nodig heeft, en ik nergens op het internet een shop kan vinden waar ze dit soort onderdelen verkopen. Ook een site met een pakkingset is welkom. En weet ook iemand die werkplaatshandboeken verkoopt van deze motor? Ik heb al gezocht, maar kan helaas niets vinden.

Alvast bedankt!
 
Een CB250RS heeft ongeveer hetzelfde blok als een XL250, echter wel wat meer PK's. Misschien dat onderdelen van de XL250, waarvan er toch wel wat meer rondrijden, passen?
Verder struin ik regelmatig op de Duitse Ebay. Voor mijn DT125LC is in Nederland niet veel 2e hands te koop. Op www.ebay.de echter vind ik regelmatig onderdelen. Ik heb daar inmiddels al spatborden, zadel, knipperlichten, overmaat zuiger en wat ander klein spul gekocht. Verder is voor mijn DT het meeste nog gewoon nieuw, via de dealer te koop.

Succes
 
Een CB250RS heeft ongeveer hetzelfde blok als een XL250, echter wel wat meer PK's. Misschien dat onderdelen van de XL250, waarvan er toch wel wat meer rondrijden, passen?
Verder struin ik regelmatig op de Duitse Ebay. Voor mijn DT125LC is in Nederland niet veel 2e hands te koop. Op www.ebay.de echter vind ik regelmatig onderdelen. Ik heb daar inmiddels al spatborden, zadel, knipperlichten, overmaat zuiger en wat ander klein spul gekocht. Verder is voor mijn DT het meeste nog gewoon nieuw, via de dealer te koop.

Succes

Bedankt voor je reactie! Inmiddels heb ik op www.goparts.nl al een heel aantal onderdelen kunnen vinden, zoals klepsteelrubbers. Daar hebben ze echt enorm veel onderdelen, ook voor oudere modellen. Ik weet dat een cb250rs zo'n beetje het zelfde blok heeft als een xl250, het grootste verschil zit hem geloof ik in de nokkenassen. Ik zal eens gaan rondkijken op ebay, hopelijk vind ik daar wat meer.

Groeten
 
Bedankt voor de tip, ook al een complete pakkingset gevonden op ebay voor weinig geld *D
 
He lui , ik heb ze allebei gehad. Op zich met onderdelen niet veel problemen gehad. Je ziet ze wel eens op internet te koop staan voor weinig. Ik heb voor beide types gewoon een tweede bij gekocht. Ook bestaan voor beide types werkplaatshandboeken oa. origineel fabrieks en Haynes.
Om op de CB250 RS terug te komen even wat aanvullende info:
Verschillen motorisch tov XL 250: 26 ipv 21 pk door hogere compressie en grotere carburateur.
Helaas heb ik het wph al verkocht en een copie van het handboekje gewoon weggegooid |( :X . IK heb nog wel diverse grotere onderdelen zoals wielen,voorvork,tank, kunststof plaatwerk.
Motoronderdelen zijn best goed verkrijgbaar en ook in Duitsland en Engeland zijn dit veel gebruikte fietsen geweest en is vast nog veel verkrijgbaar.
Succes,MZllls,Rob.
 
He lui , ik heb ze allebei gehad. Op zich met onderdelen niet veel problemen gehad. Je ziet ze wel eens op internet te koop staan voor weinig. Ik heb voor beide types gewoon een tweede bij gekocht. Ook bestaan voor beide types werkplaatshandboeken oa. origineel fabrieks en Haynes.
Om op de CB250 RS terug te komen even wat aanvullende info:
Verschillen motorisch tov XL 250: 26 ipv 21 pk door hogere compressie en grotere carburateur.
Helaas heb ik het wph al verkocht en een copie van het handboekje gewoon weggegooid |( :X . IK heb nog wel diverse grotere onderdelen zoals wielen,voorvork,tank, kunststof plaatwerk.
Motoronderdelen zijn best goed verkrijgbaar en ook in Duitsland en Engeland zijn dit veel gebruikte fietsen geweest en is vast nog veel verkrijgbaar.
Succes,MZllls,Rob.

Hoi Rob,

Ik heb je even gemaild over een paar onderdelen ;)
 
IK HEB NOG EEN COMPLETE 250 RS STAAN VOOR ONDERDELEN MISSCHIEN BELANG BIJ

ALLEEN DE UITLAATEN MISSEN VOOR DE REST HEB IK ER ZELF MET VEEL PLEZIER OP GEREDEN WILDE HEM VERBOUWEN MAAR STAAT NU IN DE WEG DOE EEN GOED BOD EN DAN DENK IK ER FF OVER NA BLOK IS 100 PROCENT IN ORDE
 
Terug
Bovenaan Onderaan