Onderdelen in Duitsland kopen

DikkeLeo

MF'er
25 aug 2002
175
0
Baarn
Hoi,
ik wil wat motor onderdelen bij een motorzaak in Duitsland kopen (is in Nederland haast niet te krijgen) en nu wil ik graag dat ze die spullen opsturen.
Vanzelfsprekend moet ik dan eerst geld overmaken, maar ik krijg helaas de indruk dat daar wel een aantal weken overeen kan gaan :( . En daar baal ik natuurlijk van want ik wil z.s.m. rijden met dit weer! 8-)
Iemand suggesties hoe ik dat geld zo snel mogelijk op hun rekening krijg?
 
Overmaken van bankrekening naar Duitse bankrekening duurt meestal 4 - 5 werkdagen wanneer je het formulier bij je bankkantoor inlevert, een internetoverboeking gaat sneller, 2 - 4 werkdagen.

Je hebt de volgende gegevens nodig:

of:
het Bankleitzahl (BLZ) (in het Nederlands: bankcode) en bankrekeningnummer, de naam van de rekening houder en de naam en plaats van de bank

of:
het IBAN nummer v.d. bank plus de gegevens van rekeninghouder en bank.

In Duitsland werkt men veruit het meest met het BLZ (bankcode)

Een Easypay overboeking kost ca. 15 - 20 euri, je kunt kiezen:
gedeeld: 10 betaald door de betaler, 10 betaald door de ontvanger
of 15 alleen betaald door de betaler.

Je kunt natuurlijk ook opsturen in een envelop, kost ong. even veel tijd, wanneer je extra zeker wilt zijn moet je de brief aangetekend versturen, dat kost ca. 5 Euri

Succes
 
Overmaken van bankrekening naar Duitse bankrekening duurt meestal 4 - 5 werkdagen wanneer je het formulier bij je bankkantoor inlevert, een internetoverboeking gaat sneller, 2 - 4 werkdagen.

Je hebt de volgende gegevens nodig:

of:
het Bankleitzahl (BLZ) (in het Nederlands: bankcode) en bankrekeningnummer, de naam van de rekening houder en de naam en plaats van de bank

of:
het IBAN nummer v.d. bank plus de gegevens van rekeninghouder en bank.

In Duitsland werkt men veruit het meest met het BLZ (bankcode)

Een Easypay overboeking kost ca. 15 - 20 euri, je kunt kiezen:
gedeeld: 10 betaald door de betaler, 10 betaald door de ontvanger
of 15 alleen betaald door de betaler.

Je kunt natuurlijk ook opsturen in een envelop, kost ong. even veel tijd, wanneer je extra zeker wilt zijn moet je de brief aangetekend versturen, dat kost ca. 5 Euri

Succes


Ik betaal voor internet electronisch overboeken 8 Euro, alle kosten voor mijn rekening. Scheelt toch al weer 12 Euro zie ik :]
 
Via internet overmaken, bedoelen jullie daarmee 'bankieren' via internet?
ik begreep nl. dat zoiets met girotel (nog) niet kan, kan het wel met rabobank internetbankieren dat jullie weten? Zo te horen lijkt dat nog aardig vlot te gaan.
 
scottie heeft gelijk, de kosten zijn veel lager dan wat ik schreef.
Ik zat te dutten en van alles door elkaar te halen |( (guldens/euri en delen vs. alleen opdrachtgever betaalt).

Hier de kosten voor een Easy Pay internationale betaling bij ABN Amro:

Kosten Delen met begunstigde:
EUR 3,40 voor opdrachtgever bij elektronisch aanleveren
EUR 4,50 voor opdrachtgever bij schriftelijk aanleveren.
Alle kosten voor opdrachtgever:
EUR 5,60 voor opdrachtgever bij elektronisch aanleveren
EUR 6,80 voor opdrachtgever bij schriftelijk aanleveren.


Sorry voor de verwarring :}
 
bij mij gaat het wel relaxed altijd.. ook al had de postbank vorige week wel wat probleempjes.. ik ben 5 euro kwijt voor de transactiekosten, je moet gewoon doen dat jullie allebei 'je eigen kosten' betalen.. dat kan je kiezen op overschrijvingskaart.. het duurt ongeveer een kleine week voordat het geld overgemaakt is.. en zo'n 3 a 4 dagen voor je pakketje dan bij jou aankomt..
 
maar voortaan ga ik het wel anders doen.. je koopt gewoon zo'n grote documenten-envelop, die geplastificeerde dingen.. daar doe je je contante geld in en stuurt het meteen op naar duitsland (die grotere enveloppen komen altijd aan en je kan het geld makkelijk verbergen).. dan heeft ie het in 2 dagen en je bent minder kwijt als aan transactiekosten
 
Ik bestel ook regelmatig in Duitsland en betaal dat via m'n creditcard, no problemo en ik heb de spullen zo. Als je zelf geen creditcard hebt misschien broer,zus, ouders ?? :]
 
Ik bestel ook regelmatig in Duitsland en betaal dat via m'n creditcard, no problemo en ik heb de spullen zo. Als je zelf geen creditcard hebt misschien broer,zus, ouders ?? :]

Ik heb wel een creditcard, maar gebruik 'm eigenlijk zelden en nog nooit via internet. Hebben zij niet iets van een handtekening nodig?
Bedankt voor tips trouwens allemaal :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan