Onderdelen loshalen en spuiten

Jeff--z

Rookie
19 jan 2019
4
0
Beste mederijders,

Mijn naam is Jeffrey, net nieuw op het motor-forum8-)
Ik heb even de topics rond gekeken maar kon geen soortgelijk onderwerp vinden.. Dus maak ik hem zelf aan:)

Ik ben in het bezit van een Yamaha XJ6, een schademotor uit Duitsland die al grotendeels is opgeknapt.
Na wat kapjes te hebben gespoten wil ik mij gaan wagen aan de andere onderdelen, en wil graag advies voordat ik schroefjes ga loshalen:9

De onderdelen die gespoten moeten worden zijn;
-Het blokdeksel
-Dynamodeksel
-Koppelingsdeksel

Mijn idee was om de motor op de zij te leggen (piepschuim-platen eronder) en dan de onderdelen los te schroeven, maar ik hoor graag toch van iemand of ik ergens rekening mee moet houden. Ik ben (al zeg ik het zelf) erg handig dus dat moet geen probleem zijn, maar wil wel graag weer kunnen rijden als ik er klaar mee ben :P

Tips en tricks? GRAAG!
Alvast bedankt!

Groetjes,
Jeffrey Z.
 

Bijlagen

  • Zijkant 1.jpg
    Zijkant 1.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 3
  • Zijkant 2.jpg
    Zijkant 2.jpg
    213,8 KB · Weergaven: 2
Ik zou hem gewoon op de middenbok/paddock zetten. Er zal altijd iets van olie achterblijven maar leg daar dan een paar doeken onder je blok ;).

Sommige mensen vervangen de hele koppeling zonder de olie uit het blok te halen door de motor op een kant te leggen. Vandaar deze reacties:

Wat dacht je van de olie even aftappen :?
Maar waarom zou je de motor dan schuin leggen?


Als je gewoon de olie aftapt zou ik wat doeken onder je blok leggen zodra hij open gaat. Veel zal er niet meer in moeten zitten namelijk.
 
Ik zou hem gewoon op de middenbok/paddock zetten. Er zal altijd iets van olie achterblijven maar leg daar dan een paar doeken onder je blok ;).

Sommige mensen vervangen de hele koppeling zonder de olie uit het blok te halen door de motor op een kant te leggen. Vandaar deze reacties:





Als je gewoon de olie aftapt zou ik wat doeken onder je blok leggen zodra hij open gaat. Veel zal er niet meer in moeten zitten namelijk.
Helemaal duidelijk, ik ga er mee aan de slag! Bedankt voor de antwoorden/hulp *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan