Onderdelen MV Agusta gevraagd

To Fast 4 U

Rookie
5 jun 2004
13
0
Zundert
Ben van plan een MV Agusta F4 750 aan te schaffen. Dit betreft een schade motor, vandaar dat ik eventueel op zoek ben naar een aantal onderdelen. Dit om te kijken wat de eventuele extra kosten zijn. Gaat om een:

- koplamp
- ruitje
- clipon rechts (iets verbogen)
- achtervelg heeft stoeprand schade (kosten om te repareren??)
- en kuipschade, dit is wel op te lossen (denk ik)

Motor staat bij www.boonstramotoren.nl goed adres?? Of zowieso geen schade Mv kopen?? Wie kan mij verder helpen??
 
MV is duur van onderdelen en soms lange wachttijd als het niet op voorraad is bij de importeur.
velg herstellen ongeveer 75euro gemiddeld
ruitje imitatie kopen ongeveer 75 a 90euro
clipon nieuw geen idee
koplamp 2de hands zoeken.
ter indikatie voorspatbord,rood 160euro
spiegel 160euro,dit zijn de onderdelen die ik al eens nodig had
;)
 
Alvast bedankt voor je reactie.. En waar zou je 2e hands die onderdelen kunnen krijgen?? Als ze al te krijgen zijn..!! Alle 1000cc's zijn bijna alleen maar 1zitters toch?? Kan ook een F4 1000 MT voor heeeeel erg weinig kopen maar moet dan ook weer omgebouwd worden naar 2 zitter..
 
marktplaats en speurders en e bay in de gaten houden. of in belgie kapaza, 2de hands.be enz beetje zoeken :)
of motoronderdelenlijn.nl mailtje sturen met wat je zoekt, dan krijg je een mail
van een dealer die wat heeft liggen.
 
Ben van plan een MV Agusta F4 750 aan te schaffen. Dit betreft een schade motor, vandaar dat ik eventueel op zoek ben naar een aantal onderdelen. Dit om te kijken wat de eventuele extra kosten zijn. Gaat om een:


Motor staat bij www.boonstramotoren.nl goed adres?? Of zowieso geen schade Mv kopen?? Wie kan mij verder helpen??


ik kom regelmatig bij boonstra om voor mezelf of andere onderdelen van de sloop te halen.
alleen bedenk je wel dat een MV een niet veel voorkomende motor is en dus 2de hands onderdelen schaars zijn
 
ik heb een voorspartbordje lichen van een f4 750.
heb er € 75,- voor betaald maar wil liever een carbon spartbordje.
als ik er weer € 75,- voor krijg is het goed

mail me maar als je intressen hebt kijk namelijk niet zo vaan bij gez.
 
full
 
Op die site van Boonstra staat gewoon een schade-F4 1000 die van een MF-er is geweest _O-

595983-4-2-2.jpg
 
Op die site van Boonstra staat gewoon een schade-F4 1000 die van een MF-er is geweest _O-

(Afbeelding)

Topicstarter: Mail mij even over die schade MV-Agusta's bij Boonstra. Hij lijkt namelijk verdacht veel op de MV F4 die een collega van me 3 maanden geleden plat gereden heeft en als hij dat inderdaad is kan ik je er nog iets over vertellen wat je waarschijnlijk niet erg leuk gaat vinden.

Maar als hij het niet is heb ik niks gezegd, dus laten we eerst even zeker stellen dat hij het is en hoe hij precies aangeboden wordt voordat ik misschien ten onrechte dingen ga zeggen die nadelig zijn voor Boonstra.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het even nagekeken, maar die MV-Agusta F4 1000 die nu bij Boonstra op de site klopt op een aantal punten niet echt.


Mijn collega en ex-eigenaar is er vandaag niet dus ik kan het hem ook niet vragen maar even een paar feitjes:

Die MV die nu op de site staat is inderdaad zijn motor geweest, en dat is inderdaad een Motor-Forum lid. Kijk maar even in het grote MV-Agusta topic onder "Sport" en dan pagina 50/51/52, nickname "Kogeltje".

Ten eerste is dit een 750 en geen 1000. Er zit een kontje van een 1000 op waar ook "1000" op staat dus de onervaren koper stinkt er zo in dat het een duizend is, maar dit is om te beginnen al niet correct.

Ten tweede heeft wordt hij omschreven met "rijdbare kuipschade". Dat kan, ik weet natuurlijk niet wat ze er na hun aankoop aan gerepareerd hebben, maar mij is bekend dat het ding veel en veel meer schade had dan alleen wat kapot Tupperware. Voorvork, frame, beide wielen, alles heeft klappen gehad en had zichtbare schade, en volgens mijn collega was het hele subframe afgescheurt.

Ten derde en meest gevaarlijke: Toen hij het ding achterop een busje parkeerde is de motor op de rechterzijde gevallen op de gashandle. Hierdoor is deze vast geschoten en de motor heeft MINUTENLANG op z'n zijkant gelegen terwijl het gas flink open stond. Geen van de omstanders durfde in de buurt van die tollende motor te komen en uiteindelijk is Kogeltje zelf overeind gekropen (met een rugblessure) en heeft het ding uitgezet. Deze motor heeft dus minutenlang met een gebrekkige of geheel ontbrekende oliesmering gedraait en wat daar de gevolgen voor je blok voor zijn kan iedereen hier wel raden denk ik.

Probeer dat met willekeurig elke andere motor en het blok is total-loss. Misschien niet nu direct maar dan toch zeker over een half jaar als de schade van de drooggelopen lagers door gaat zetten.

Iedereen die interesse heeft in die fiets doet er goed aan mij of clublid Kogeltje effe te mailen voor meer info.

Nogmaals: Zonder verdere info kan ik uiteraard ook niet weten wat er inmiddels aan die fiets gerepareerd nadat hij door Boonstra is opgekocht, maar enige waakzaamheid is wel geboden. Tenzij ze alle andere schade gerepareerd hebben is er veel meer aan de hand met deze fiets als alleen een beetje kuipschade.

Ik kan dus alleen maar waarschuwen met dat ding.
 
Laatst bewerkt:
mischien dat ik mijn f4 uit 2001 weg doe met nog geen 10.000km erop.
heeft grote beurt gehad en powercommander gemonteerd,met uitdraai van testbank erbij :)
 
Ben er eventjes tussenuit geweest. Na dit gelezen te hebben zie ik er idd maar vanaf. Had via rdw al kenteken nagvraagd en stond idd als 750 op kenteken dus dat vond ik al raar. De schade die ze mij gemeld hebben heb ik in mijn starttopic staan, dus beetje vreemd dat ze mij verder geen schade melden!!! Ben nu bezig met een f4 1000 1+1 in te voeren vanuit belgie, misschien dat ik daar meer succes mee heb.. Iemand daar ervaringen mee??
Overigens iedereen alvast bedankt voor het aanbieden van de diverse onderdelen. MV gaat er iig komen,jammer dat de meeste allemaal rood/grijs zijn, misschien in de iets minder opvallende SPR kleur laten spuiten??Is dit trouwens mat of glanzende lak??
 
Ben er eventjes tussenuit geweest. Na dit gelezen te hebben zie ik er idd maar vanaf. Had via rdw al kenteken nagvraagd en stond idd als 750 op kenteken dus dat vond ik al raar. De schade die ze mij gemeld hebben heb ik in mijn starttopic staan, dus beetje vreemd dat ze mij verder geen schade melden!!! Ben nu bezig met een f4 1000 1+1 in te voeren vanuit belgie, misschien dat ik daar meer succes mee heb.. Iemand daar ervaringen mee??
Overigens iedereen alvast bedankt voor het aanbieden van de diverse onderdelen. MV gaat er iig komen,jammer dat de meeste allemaal rood/grijs zijn, misschien in de iets minder opvallende SPR kleur laten spuiten??Is dit trouwens mat of glanzende lak??

De lak van de SPR is mat. De 1000 is er ook nog in grijs/blauw en matzwart, maar die zul je niet echt tweedehands aantreffen
 
ik heb mijn motor ook ooit terug gevonden bij boonstra.. was een gsx-r die total loss was (frame gedeukt/etc), bij boonstra stond schade omschreven als lichte rijdbare kuipschade.. :z en daarbij vroeg ie nog es een tering hoge prijs :o

Dus goed kijken wat je koopt, want veel schade zie je op 't eerste oog niet!
 
ik heb mijn motor ook ooit terug gevonden bij boonstra.. was een gsx-r die total loss was (frame gedeukt/etc), bij boonstra stond schade omschreven als lichte rijdbare kuipschade.. :z en daarbij vroeg ie nog es een tering hoge prijs :o

Dus goed kijken wat je koopt, want veel schade zie je op 't eerste oog niet!

Ja idd, de echte schade zie je idd niet ik al helemaal niet, weet ni waar je op moet letten enz.. Laat deze mv maar lkkr daar staan!!! THNX
 
Laatst bewerkt:
weet een rood grijze f4 te staan uit 2003 met kuipschade,zo te zien met andere uitlaten en een duoseat 7500euro.
telnr Xavier belgs gsmnr 0032476-552008
foto kan ik je mailen of kijk bij moto's devisch :)
als je hem koopt heb ik een nieuwe rode linkerspiegel liggen en een zwart voorspatbord. :)
 
Bedankt voor je tip, maar voordat ik deze in nederland heb ben ik alweer E 2100 verder en moet dan nog opgeknapt worden. 750 cc zijn er hier genoeg te krijgen. Wil graag 1000cc 1+1. Voor dat geld wat ik aan die 750 kwijt ben koop je in nederland wel goed exemplaar. Bedankt voor de info, kan nu weer op andere site's kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan