onderdelen nieuw verchromen?

MWW1977

Rookie
21 mrt 2021
14
2
Hallo allemaal,

sinds vorige week ben ik de eigenaar van een Yamaha XVS 1100A dragstar classic uit 2007.
Daar het een 2e hands fiets is snap ik dat er krasjes en bladderend chroom op zit.
En over dat laatste gaat mijn vraag. Ik heb dit onderwerp even hier geplaatst daar ik elders op het forum geen geschikte plaats kon vinden.
Hoe kan ik het bladderend chroom het beste aanpakken?
Is het te repareren en kan men dat zelf doen?
Indien het niet zelf te doen is hoe gaat het dan met het zoeken naar een bedrijf in zijn werk. Ff googlen naar een bedrijf en direct de eerste pakken of kan je een prijs opvragen? En maakt het qua prijs dan nog uit om een paar dingen te laten verchromen of gelijk dan maar al het chroom van de hele fiets te laten doen?
Moet ik zelf alles kaal schuren of doen zij dat?
Moet je het wel nieuw verchromen of is het voordeliger om het onderdeel nieuw te kopen?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Met vriendelijke groeten,
Mike
 
Zelf kaal schuren hoeft niet. Spul gaat in een zuurbad waar al het chroom eraf gaat. Ik heb voor de restauratie van mijn GT750 bij een aantal chroombedrijven een offerte opgevraagd. Mail gestuurd met foto's van alle onderdelen met een maatlat erlangs voor de afmetingen. Kreeg meestal alleen en prijs voor het totaal terug, dus niet per onderdeel. Heb uiteindelijk gekozen voor Jansen Chroom in Enschede. Gunstigste priijs en voor mij het minst ver rijden. Als je onderdelen nog nieuw kunt kopen zou dit ook te overwegen zijn, kun je altijd nog je eigen delen verkopen of achter de hand houden. Hangt natuurlijk af van de verkrijgbaarheid en de prijs
 
Hoi Warrior,

Ik woon in Arnhem dus Enschede is voor mij beetje ver rijden. ;)
Maar ik zal hier in de buurt eens een paar verchroom bedrijven op zoeken en ze benaderen.
Dan kan ik dat vergelijken tegen de nieuwprijs van het onderdeel.

Bedankt voor je antwoord en nog vele veilige kilometers gewenst! :t
 
Ik denk dat Enschede voor jou zelfs nog dichterbij is dan het voor mij was. Volgens Google maps is Arnhem-Enschede ~100km terwijl het voor mij zelfs ~120km was. Dit vind ik nog wel een acceptabele afstand. Zoveel verchromerijen zijn er niet.
 
Hoi Warrior,

Ik woon in Arnhem dus Enschede is voor mij beetje ver rijden. ;)
Maar ik zal hier in de buurt eens een paar verchroom bedrijven op zoeken en ze benaderen.
Dan kan ik dat vergelijken tegen de nieuwprijs van het onderdeel.

Bedankt voor je antwoord en nog vele veilige kilometers gewenst! :t
In Nijmegen zit Latour, hier heb ik een aantal dingen laten verchromen voor mijn motor. Het zijn hele aardige mensen en doen regelmatig onderdelen voor hobbyisten.
 
Krijg nou wat! Latour ken ik.... de eigenaar is de buurman van een collega/vriend van me. Zal er eens langs gaan!
Ben er nog nooit geweest. Dacht altijd dat het een staalbedrijf was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan