onderdelen uit amerika, vraagje

Gazmonzo

MF'er
22 dec 2007
74
0
Hillegom
Heeft er iemand wel eens onderdelen uit amerika laten komen via Ebay?
Ik heb op ebay een undertail gezien voor mn suzuki Gsxr 600 en diekost maar $100,-
Voor een undertail is dat zeker niet duur maar komen er dan nog invoerechten o.i.d overheen? er staat bij dat het verzenden naar europa $35,- is....
Klinkt behoorlijk aantrekkelijk en hij is nieuw en in een doos.....
 
Heeft er iemand wel eens onderdelen uit amerika laten komen via Ebay?
Ik heb op ebay een undertail gezien voor mn suzuki Gsxr 600 en diekost maar $100,-
Voor een undertail is dat zeker niet duur maar komen er dan nog invoerechten o.i.d overheen? er staat bij dat het verzenden naar europa $35,- is....
Klinkt behoorlijk aantrekkelijk en hij is nieuw en in een doos.....

is sinds kort niet de ondergrens voor invoerrechten verhoogd van € 35 naar iets van € 175

stond laatst iets van in de krant volgens mij.

zou je dus volgens mij niks extra's gaan kosten

heb er zelf trouwens een helm vandaan en pazzo's, helm wel en pazzo's niet gecontroleerd doorgekomen
 
Heeft er iemand wel eens onderdelen uit amerika laten komen via Ebay?
Ik heb op ebay een undertail gezien voor mn suzuki Gsxr 600 en diekost maar $100,-
Voor een undertail is dat zeker niet duur maar komen er dan nog invoerechten o.i.d overheen? er staat bij dat het verzenden naar europa $35,- is....
Klinkt behoorlijk aantrekkelijk en hij is nieuw en in een doos.....


Komen inklaringskosten á € 15,00 en btw van 19% overheen (over alles, dus ook transportkosten)

Maar van alle pakjes die ik uit de usa of id heb laten komen, is ongeveer 1/3 ook daadwerkelijk belast en/of gecontroleerd.

Schijnt zelfs nog minder te zijn:

Uit een onderzoek van De Telegraaf blijkt dat de douane slechts in tien procent van de gevallen internetaankopen uit Amerika controleert. Dat houdt in dat er geen invoerrechten en btw worden betaald in dat geval.

Verslaggevers van de krant kochten dertig artikelen, die allemaal een waarde van meer dan 22 euro hadden. Boven dit bedrag moeten invoerrechten en btw worden betaald. Er werd onder andere kleding, zonnenbrillen en fotoapparatuur gekocht met een gemiddeld bedrag van 250 dollar, inclusief vervoerskosten. Bij aankomst in Nederland controleerde de douane slechts drie pakketjes.

Internetbedrijven bevestigen dat ongeveer tien procent van de zendingen wordt gecontroleerd. Peter van der Harg, directeur van een internetbedrijf onderschrijft dit nogmaals. "Onze ervaring is dat in tien procent van de gevallen de pakketjes van onze klanten door de douane worden 'onderschept'. Producten met een waarde boven circa 700 dollar worden altijd gecontroleerd, dus het is verstandig niet alle aankopen in een grote doos te laten verpakken."
 
Ik hoorde gister avond ook van iemand die zei dat als je de verkoper een maitje stuurt en vraag of hij op het pakket heel groot GIFT wil zetten dat ze dan bijna niet controleren...
Maar weet niet of ik dat nou moet geloven
 
dat gift verhaal is volgens mij steeds minder in beeld, schijnt dat dat voor hun ook fraude inhoud, is niet iedereen voor te porren.

maar voor die 100€ kun je toch weinig risico lopen?
 
dat is helemaal waar, denk dat ik het maar ga gokken, want voor $100,- dat is iets van €60,-
scheelt flink met de prijzen van hier in nederland.
 
Ik koop bijna al mijn Buell onderdelen in de US (Harley - Chicago) en hoef vreemd genoeg zelden iets bij te betalen, zelfs bij sommige duurdere delen. Het lijkt een beetje op een loterij. Niettemin ben je vrijwel altijd nog flink goedkoper uit, vooral met jullie sterke euro, "onze" UK pond is al flink minder waard. Dat gezegd hebbend, kijk misschien ook es rond in de UK voor spullen.
 
Ik heb 2 weken geleden een undertail over laten komen uit de VS, was $86.

Ze hadden waarde $20 op de verpakking gezet en gift aangekruist, maar dit hield de douane niet tegen. Ze hadden blijkbaar iets kunnen doen met het serienummer die bij de undertail stond aangegeven en vervolgens een waarde van 77Euro aan toegekend, wat er voor zorgde dat ik 23 euro belasting en inklaringskosten ofzo moest betalen ...



is sinds kort niet de ondergrens voor invoerrechten verhoogd van € 35 naar iets van € 175

stond laatst iets van in de krant volgens mij.

zou je dus volgens mij niks extra's gaan kosten

heb er zelf trouwens een helm vandaan en pazzo's, helm wel en pazzo's niet gecontroleerd doorgekomen

Hoe kort geleden? Zie bovenstaande post van mij
 
Laatst bewerkt:
telegraaf van 2 juli; zoeken op "invoeren"
stukkie geknipt;

Natuurlijk krijgen wij vaak naar ons hoofd: ga drugs vangen. Die vangen we dagelijks en niet zo zuinig ook", schiet Mol terug. " Maar als we de normale douaneregels niet meer zouden controleren, dan houdt echt niemand zich meer aan die regels. Regels die we samen hebben afgesproken. Zonder controle is het hek van de dam. In EU-verband is afgesproken dat de grens van vrije invoer op 175 euro ligt. Tot dat bedrag is er vrijstelling. Wie spullen heeft gekocht of gekregen die meer waard zijn, moet belasting betalen. Alle EU-landen zijn verplicht zich daaraan te houden en dat ook te controleren. Dat doen we. Meer niet."

Douanier Mol heeft er geen moeite mee. Veel reizigers wel. "Die beschuldigen ons dan van pietluttigheid. Vaak snappen ze onze bedoelingen niet." De douane kampt, net als andere instanties die corrigerend moeten optreden, met een imagoprobleem.

Wie een horloge heeft gekocht van 160 euro, heeft vrije invoer. "Maar komt iemand met een horloge van 185 euro, dan moet deze reiziger over de volle mep belasting betalen", waarschuwt Mol. "Het is dus niet zo dat je er dan 175 euro vanaf mag trekken en over de resterende 10 euro belasting betaalt. Voor de wet is het ingevoerde goed niet deelbaar. De meeste mensen weten dat niet, zo blijkt telkens weer. Ook denken veel mensen dat als je in groepsverband reist, met het gezin of bijvoorbeeld met vier vrienden, één persoon de vrijstellingslimiet van alle anderen mag overnemen. Dat die ene persoon, als die met drie vrienden reist, op één buitenlandse aanschaf een vrijstelling kan krijgen van 700 euro. Zo van: samen van ons vieren. Ook dat mag niet, want de wet heeft het over een persoonlijke vrijstelling."


tenzij dit alleen voor persoonlijke invoer geld natuurlijk, kon het uit dat artikel niet opmaken.
 
telegraaf van 2 juli; zoeken op "invoeren"
stukkie geknipt;

Natuurlijk krijgen wij vaak naar ons hoofd: ga drugs vangen. Die vangen we dagelijks en niet zo zuinig ook", schiet Mol terug. " Maar als we de normale douaneregels niet meer zouden controleren, dan houdt echt niemand zich meer aan die regels. Regels die we samen hebben afgesproken. Zonder controle is het hek van de dam. In EU-verband is afgesproken dat de grens van vrije invoer op 175 euro ligt. Tot dat bedrag is er vrijstelling. Wie spullen heeft gekocht of gekregen die meer waard zijn, moet belasting betalen. Alle EU-landen zijn verplicht zich daaraan te houden en dat ook te controleren. Dat doen we. Meer niet."

Douanier Mol heeft er geen moeite mee. Veel reizigers wel. "Die beschuldigen ons dan van pietluttigheid. Vaak snappen ze onze bedoelingen niet." De douane kampt, net als andere instanties die corrigerend moeten optreden, met een imagoprobleem.

Wie een horloge heeft gekocht van 160 euro, heeft vrije invoer. "Maar komt iemand met een horloge van 185 euro, dan moet deze reiziger over de volle mep belasting betalen", waarschuwt Mol. "Het is dus niet zo dat je er dan 175 euro vanaf mag trekken en over de resterende 10 euro belasting betaalt. Voor de wet is het ingevoerde goed niet deelbaar. De meeste mensen weten dat niet, zo blijkt telkens weer. Ook denken veel mensen dat als je in groepsverband reist, met het gezin of bijvoorbeeld met vier vrienden, één persoon de vrijstellingslimiet van alle anderen mag overnemen. Dat die ene persoon, als die met drie vrienden reist, op één buitenlandse aanschaf een vrijstelling kan krijgen van 700 euro. Zo van: samen van ons vieren. Ook dat mag niet, want de wet heeft het over een persoonlijke vrijstelling."


tenzij dit alleen voor persoonlijke invoer geld natuurlijk, kon het uit dat artikel niet opmaken.

Bij mij staat factuurdatum 18 juni, zal wel net ervoor zijn dan...

edit:

Dit staat nog op de website van de douane,
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-03.html#P25_2606

Vrijstelling van accijns, omzetbelasting en rechten bij invoer
In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22.

Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. Daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden:

De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag.
U mag maar een beperkte hoeveel accijnsgoederen met vrijstelling invoeren.
 
Laatst bewerkt:
Zie trouwens nu net pas de clou staan, ze hebben het over EU-verband waar de grens hoger ligt. Dus vanuit de VS begin je al eerder te dokken zoals in m'n vorige post staat.


Wrom ?
Je hebt binnen de EU en buiten de EU.
Alles van buiten de EU is import en of het dan uit Zuid Mongolië komt of uit Amerika maakt geen fluit uit (tenzij er een SPGA op de goederen zit vanuit dat niet EU land).
 
een verkoper in de US kan als hij minder in waarde op het pakket zet dan het werkelijk is, een gevangenisstraf krijgen van max 3 jaar per overtreding wegens postfraude, en daar kunnen ze daar heel streng in zijn.

BTW ik heb vorige week nog voor 380 dollar binnengekregen, werd er dus uitgevist, waarde werd geschat op 180 euro, en moest 50 euro bijbetalen, voor dezelfde spollen was ik hier meer als het dubbele kwijt
 
Mmm... voor mij ligt er op dit moment een pakje met een leren jack in het douanekantoor. Volgens het trackingnummer is ie daar al sinds 4 juli, dus 10 dagen, en ik heb nog niks gezien. Deze week maar eens gaan bellen. Waar zou je in hemelsnaam heen moeten bellen?

-O-

Gevonden! Adressen belasting- en douanekantoren
 
Laatst bewerkt:
Mijn jas was de 27ste aangekomen in NL, afgelopen donderdag kwam hij uit de douane opslag volgens de track&trace en vervolgens mis ik dus vrijdagmiddag de postbode waardoor ik hem nog steeds niet heb. Morgen ga ik hem ws ook missen dus dinsdag ophalen op postkantoor. Op het bedrag van $369 , oftewel 244 euro toen moet ik 61 euro btw en heffingen betalen. Jas kost hier 530 euro dus een besparing van bijn 230 euro, moeite van het wachten dus wel waard
 
Laatst bewerkt:
Mijn jas was de 27ste aangekomen in NL, afgelopen donderdag kwam hij uit de douane opslag volgens de track&trace en vervolgens mis ik dus vrijdagmiddag de postbode waardoor ik hem nog steeds niet heb. Morgen ga ik hem ws ook missen dus dinsdag ophalen op postkantoor. Op het bedrag van $369 , oftewel 244 euro toen moet ik 61 euro btw en heffingen betalen. Jas kost hier 530 euro dus een besparing van bijn 230 euro, moeite van het wachten dus wel waard

Ah, rottig voor je, maar stelt mij weer wat gerust. We zitten dus in hetzelfde schuitje, alleen loop ik een week achter. Rustig afwachten dus.
Het zal bij mij nog iets duurder zijn, het jack was bijna $400, maar ik heb er ook een stel handschoenen en een onderhoudskit voor het leer bij besteld.

@ Pas; thanks!
 
Mijn pakje ligt dus nu ook bij het postkantoor. Kan ik maandagmiddag ophalen. Ter informatie, het was $600 handel, inclusief verzenden. De rekening hier in Nederland voor invoerrechten en BTW is €107. Dan heb je een beetje idee van de totale kosten.

Overigens, een paar maanden geleden heb ik een prachtige drie-delige tassenset gekocht voor $280 inclusief verzenden. In dit geval hoefde ik nou weer niks aan BTW en invoerrechten te betalen. Je moet ook een beetje geluk hebben.

:]
 
heb ook al regelmatig wat uit amerika of china en taiwan laten komen.
tot op heden pas 1 keer eruit gepikt en moest toen de inklaringskosten en de btw betalen aan de postbode. alle andere keren gewoon geluk gehad en sommige keren was het bedrag ook echt onder de 22 euro :P

De nieuwe grens van 175 is nog niet officieel in nederland van kracht ik meen dat dat pas in december officieel ingaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan