Onderdelen van mn motor gejat

FT500R

MF veteraan
29 mrt 2006
1.693
449
Den Haag
Na 4 weken hard studeren vandaag eindelijk tijd om wat aan mn motor te gaan klusschen.
Kom ik bij mn motor zie ik tot mn grote schrik dat iemand alle 4 mijn open luchtifilters van mn motor heeft gestolen .
Ik weet dat ik eigenlijk 'blij' zou moeten zijn dat mn motor er nog staat maar ik vind het echt idioot dat er mensen rond lopen die het kennelijk normaal vinden om onderdelen van een motor af te halen :(

De motor stond redelijk in het zicht met nog 3 andere motoren ernaast.
Dus wie heeft er nog meer zoiets meegemaakt en vooral hoe zorg je ervoor dat het niet nog een keer gebeurd.

ergste is ook nog dat ze nu het enige van mn motor hebben gejat dat wel nog in een beetje goede staat was -O-

groeten paul
 
Na 4 weken hard studeren vandaag eindelijk tijd om wat aan mn motor te gaan klusschen.
Kom ik bij mn motor zie ik tot mn grote schrik dat iemand alle 4 mijn open luchtifilters van mn motor heeft gestolen .
Ik weet dat ik eigenlijk 'blij' zou moeten zijn dat mn motor er nog staat maar ik vind het echt idioot dat er mensen rond lopen die het kennelijk normaal vinden om onderdelen van een motor af te halen :(

De motor stond redelijk in het zicht met nog 3 andere motoren ernaast.
Dus wie heeft er nog meer zoiets meegemaakt en vooral hoe zorg je ervoor dat het niet nog een keer gebeurd.

ergste is ook nog dat ze nu het enige van mn motor hebben gejat dat wel nog in een beetje goede staat was -O-

groeten paul

Inderdaad klote, maar je bent niet alleen; bij mij is inmiddels 2 maal het linker K&N filter gestolen (op een plein in rotterdam zuid bij een bekende scooter zaak..........), het rechter filter is ze waarschijnlijk te veel moeite, daar zit een zijspan een tikkie in de weg.
De eerste keer woonde ik op dat plein........ inmiddels ben ik verhuisd, maar toen ik wat spullen wilde kopen voor de brommer van mijn vrouw was er weer een filter met de muziek mee (en van de omstanders heeft niemand uiteraard iemand in de buurt van die motor gezien :( :( )
 
Lekker klote dan.
Redelijk in het zicht, niet toevallig beveiligingscamera's in de buurt, niet dat dat iets garandeert, maar toch.
 
pfff das behoorlijk kansloos zeg! 8-)
In mijn brommer tijdperk hebben ze ook een keer mn blok mee willen nemen ofzo, alles was al los geschroefd maar ze waren gestoord denk ik.., alles zat er nog op, maar compressie ho maar.

suc6 verder
 
Klinkt bekend. Een jaar of twee terug ook al eens mijn 4 open filters kwijtgeweest. Gewoon hier thuis voor de deur.
Ik ben er trouwens ook wel eens twee verloren onderweg. Die Highway Hawk dingen zijn niet zo heel erg degelijk.

Tegenwoordig zit het filterhuis met Bison Polymax aan de rubber mof gelijmd en zit er een stalen kap over de luchtfilters heen (tevens afdak tegen de regen).
En tot zover zijn ze blijven zitten.
 
Na 4 weken hard studeren vandaag eindelijk tijd om wat aan mn motor te gaan klusschen.
Kom ik bij mn motor zie ik tot mn grote schrik dat iemand alle 4 mijn open luchtifilters van mn motor heeft gestolen .
Ik weet dat ik eigenlijk 'blij' zou moeten zijn dat mn motor er nog staat maar ik vind het echt idioot dat er mensen rond lopen die het kennelijk normaal vinden om onderdelen van een motor af te halen :(

Sorry, maar ik kon toch niet weten dat het van een mede-MF-er was?









;)
Balen man.
 
een gs500 (icoon, toch?) heeft er toch maar 2 :P

desalnietemin zwaar klote. hopelijk stikt diegene erin.
 
Na 4 weken hard studeren vandaag eindelijk tijd om wat aan mn motor te gaan klusschen.
Kom ik bij mn motor zie ik tot mn grote schrik dat iemand alle 4 mijn open luchtifilters van mn motor heeft gestolen .
Ik weet dat ik eigenlijk 'blij' zou moeten zijn dat mn motor er nog staat maar ik vind het echt idioot dat er mensen rond lopen die het kennelijk normaal vinden om onderdelen van een motor af te halen :(

De motor stond redelijk in het zicht met nog 3 andere motoren ernaast.
Dus wie heeft er nog meer zoiets meegemaakt en vooral hoe zorg je ervoor dat het niet nog een keer gebeurd.

ergste is ook nog dat ze nu het enige van mn motor hebben gejat dat wel nog in een beetje goede staat was -O-

groeten paul

k weet dat ze bij de knmv een jaar gelede van de remschijfsloten met een alarm erin weggaven bij een verzekering.

als ik de deur van de schuur al te hard dichtgooi gaat da kutding al af, met minimaal 90 decibel

misschien is dat iets
 
Laatst bewerkt:
hoor het steeds vaker.

Laats ook iemand waarvan zn uitlaat (op klaarlichte dag!!) van zn bike geschroeft was.
 
ik had eerst een gs maar heb nu een cb750f.

wel idioot dat je rare alarm constructies moet gaan maken om ervoor te zorgen dat mensen niet alle mooie onderdelen van je motor af slopen. -O-
 
vastkitten de volgende dan maar ..

heb bij mn gtr 4 K&N's zitten... Expres de zijkappen eropgelaten zodat ze niet te zien zouden zijn
schroeven zo gemonteerd, dat je de tank er eerst af moet halen om er "netjes" bij te kunnen.
Maar tegen brute kracht zijn ze ook niet opgewassen.. 3x hard trekken en dr is er eentje weg.. :/
 
Bij mijn monster zijn de spiegels eens verdwenen. Was in Montpellier centrum. En daar rijden zonder spiegels is.. :X

Het was 's nachts, hij stond geparkeerd in het "verkeersvrije" historisch centrum.
 
Zelfs bij mijn trapfiets hebben ze het weleens gedaan. Achterwiel eruit gehaald en een ander achterwiel, met lekke band, er naast gezet.
Blijkbaar iemand die een lekke band had en geen zin had in een band plakken |(

Trieste mensen heb je tegenwoordig toch -O-
 
Van mijn vorige motor een cb750 hebben ze in een half uur,overdag, dat de motor buiten was voor mijn deur (en ik woon b.g.) de dure originele spiegels geschroefd. Ook dat was zwaar kahut!
Het was mijn eigen schuld zei mijn beste vriend!!!
 
Tja, da's er ook om vragen he...
Wie laat er nou z'n luchtfilters op de motor zitten. |(

Nu even zonder flauwekul: van mij mogen ze ze afschieten,
al dat tuig dat niet met z'n poten van andermans spullen kan blijven.
 
bij mij een keer een tank losgesleuteld bij mijn gs550 en een keer bij mijn gs850 mijn koppelingshendel en lichtschakelaar er af gesleuteld :( :( :( allebei stonden ze goed in het zicht.maar ja in de huidige maatschappij doet niemand er iets tegen omdat je anders in het gunstigste geval een mes in je rug krijgt.word je nog opgepakt voor illegaal wapen bezit _O- _O- _O- .en als je als eigenaar er iets aan wil doen word je gepakt voor mishandeling en kan de dief de spullen houden omdat hij er officieel afstand van moet doen.dus ben je als slachtoffer dubbel de l*l.dat is dan tegenwoordig onze rechtstaat ;( ;( ;( ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan