Onderdelen verchromen suzuki t500

crossaapje

MF'er
29 jan 2015
63
0
balkbrug
Dag allemaal heb onlangs een suzuki t500 uit 1973 gekocht en wil de spatbord en meer delen opnieuw laten verchromen.

Weet iemand een goed bedrijf die dit voor mij kan doen mag ook in het buitenland.

Mvg Danny
 
Hallo.

Verchromen.nl, zit in Uden Noord Brabant en levert goed werk.
Hun hebben een fabriek in Tjechie of Slovenie dacht ik waar hun alles doen verchromen.
Heb er een paar jaar geleden onderdelen voor mijn Cb 750 uit 72 verchroomd.

Groeten.
 
Laatst bewerkt:
De kwaliteit van het chroom is echt fantastisch, daar mogen ze nog met blauwzuurgas werken.
De onderdelen worden eerst verkoperd ( dat wordt hier in NL niet meer gedaan dacht ik ) daarna vernikkeld en daarna verchroomd, tussen alle stappen in wordt alles gepolijst.

Omdat er een koperlaag onderzit van ongeveer 1 tiende mm heb je veel minder roestvorming door de jaren heen ( beschadigingen van het chroom, 0.05 mm en het nikkel ook 0.05 mm zitten dan niet op het kale ijzer maar op de koperlaag )

Het was erg prijzig kan ik me nog herinneren, alle onderdelen die je nieuw kan kopen zijn bijna gegarandeerd goedkoper dan het opnieuw laten verchromen, maar voor mijn Cb was toen niet alles origineel leverbaar.
De prijs weet ik niet meer, is ook al een jaar of 3-4 geleden dus dat is misschien helemaal niet accuraat meer.
Hij heeft destijd prijzen gemaakt aan de hand van de afmetingen van de producten, misschien als je hem vraag of je wat foto's door kan sturen met de afmetingen erbij dat hij wel een indicatie kan geven.

Groeten en succes ermee.
 
volgens mij zit er in haulerwijk een bedrijf van Jan Bies oppervlaktebewerking...
Ooit toen de wielen nog van hout waren daar geweest , was toen nog een familiebedrijfje, en jan had een partij z900-z1000 en Z1R motoren staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan