Onderdelen voor een zxr 400

Mascotte

MF veteraan
13 jun 2009
2.084
0
Haarlem
Facebook
Hallo mensen, vandaag een motor gekocht, een zxr 400 uit 93.
Deze heeft z'n gebruikerssporen van de afgelopen 16 jaar en ben benieuwd of het de moeite is te herstellen.
Beestje heeft een deukje in het frame ( lijkt me een te duur grapje om te repareren ).
De spiegels zijn nogal verweerd, verf is eraf aan het bladeren.
Klein scheurtje in de voorkuip, onderin.
En wat roest op een aantal boutjes.
Iemand suggesties waar ik wat goedkoop onderdelen vinden kan en of het waard is om te repareren ?

Het is m'n eerste fiets waar ik waarschijnlijk een jaartje ongeveer op zal gaan rijden.
Beestje komt hier over 3 weken zodra ik mn rijbewijs heb gehaald *D
Dank jullie alvast :)
 
Gefeliciteerd!
Je kunt die voorkuip laten lassen (kunststof lassen) bij bijv. Karros.nl.
Die spiegels kan je ook vervangen, als je originele spiegels wilt hebben moet je de fora of veilingssites (check ook ff ebay.de!), en anders kan je universele in elke maat, vorm & kleur bestellen bij een motorzaak.
Die boutjes kan je soms gewoon bij een goed gesorteerde DHZ-zaak halen (ligt eraan welke je bedoelt uiteraard), en anders ook ff bestellen via een motorzaak of online.

Ik zou als ik jou was gewoon eerst de makkelijke en goedkope dingen vervangen, en daarna lekker gaan rondkarren op je zxr. Daarna kan je altijd nog beslissen om grotere reparaties te doen.
 
Je zou de motor opnieuw kunnen spuiten. Dan ben je die gebruikssporen op metalen delen al kwijt. Als die deuk in het frame alleen ergerlijk is omdat hij in het zicht zit zou je hem misschien (net als bij auto's) kunnen plamuren en dus spuiten. Dit is dus alleen voor het uiterlijk ;)

Verder zou ik bepaalde onderdelen gewoon nieuw/tweedehands kopen die niet zo duur zijn. Dit verbeterd het uiterlijk van de motor ;)
Zoiets als een tank enzo zijn dan weer stukken prijziger dus die kun je beter spuiten.

Als je van plan bent er maar een jaar op te rijden zou ik er trouwens niet te veel aan uitgeven, tenzij je hem na een jaar verkoopt (dan maak je winst ;))
 
Zal die site eens doorspitten.
Die deuk zit aan de rechterkant aardig in het zicht.
Ben ook niet van plan honderden euries neer te leggen, want wil em inderdaad met een jaar verkopen en een zx6r / zx7r kopen.
Die boutjes ga ik sowieso doen, ziet er wat verzorgder uit.
De wielen laten spuiten, is dat duur trouwens ?
 
Let op met dat deukje.

Toen ik mijn ZXR400 kocht dacht ik ook dat er een deukje in het frame zat. Keek de dag erop aan de andere kant en daar zat precies hetzelfde deukje.
Was het een licht deuk in het frame af fabriek voor extra ruimte bij max stuur uitslag.

Dus check je andere kant. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan