Onderdelenprijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mojave

MF veteraan
13 aug 2015
2.492
18
Ja ik weet het we zitten hier op een motor site.

Maar voor mijn auto zoek ik remschijven en kan ik via internet brembo schijven kopen voor 14 euro per stuk. Vorig jaar heeft mijn vader een set van twee schijven plus blokken gekocht bij Brezan voor in totaal 100 euro, ook alles brembo,

Voor dat geld zou je denken dat kan toch nooit Italiaans brembo zijn, maar levert Brezan ook Chinese imitatie spullen? De set van Brezan zit er nu anderhalf jaar en 15k km onder en functioneert prima. Aan de andere kang als Brezan voor dit geld brembo kan leveren dan kan een internetwinkel het nog goedkoper. Maar het is haast ongeloofwaardig dat het zo goedkoop kan.

Kun je nagaan wat een garageverkoop verdient. Het is voor ons als níet monteur zijnde een kleine klus, lucjttool beschikbaar anders krijg je de boel moeilijk los. Een monteur kan hier nooit lang mee bezig zijn.

Ter info het gaat om een Citroën C1 en niet om een Porsche die met 250km vol in de remmen moet kunnen he.
 
Laatst bewerkt:
Wat kost het dan bij een Citroen garage om het te laten vervangen denk ook de remblokken vervangen ;) maar die gebruikt orgineel spul.

Uurtje werk?
 
Vind 14 euro wel erg goedkoop, waar ik meestal spul bestel voor de auto staan ze voor 30 euro per stuk te koop. Op eBay moet je trouwens niet kijken voor essentiële auto onderdelen, je krijgt dan imitatie of gewoon iets anders (goedkoper onderdeel). :9
 
Was met mijn MX-5 trouwens 400 euro goedkoper uit door de remschijven en remblokken zelf te doen, in de autohistorie stond een rekening van 600 euro voor de remmen. Precies dezelfde Ate remschijven etc besteld en was 200 euro kwijt. :)
 
Ik Zie voor meer kleine auto's remschijven voor heel lage prijzen, ook van Brembo. Gewoon via een dozenschuiver.


Ik benieuwd, wat Brembo daar zelf van vindt.
 
Is het niet zo dat Brembo ook goedkopere, minder kwalitatieve spullen verkoopt?
 
Wat kost het dan bij een Citroen garage om het te laten vervangen denk ook de remblokken vervangen ;) maar die gebruikt orgineel spul.

Uurtje werk?
Ik heb de auto nieuw gekocht. Originele remschijven waren zo weg duwt eg ik rommel.

Mijn punt is ik wist dat garagebedrijven veel marge rekenen maar dit slaat alles.

Als wij met een luchttool een uurtje bezig zijnballen een monteur er niet langer over doen.

Ik heb voorheen 250euro betaald niet eens bij dealer. Dan kom ik op een uurtarief van 200 euro. Zo zetten ze het niet op de rekening maar dat betaal je wel.

Koppeling vervangen kost bij dealer bijna 1000 euro. Heb destijds ook nagerekend met zwager die automonteur is. Hij kent dese autotjes. Kwamen we ook op een uurtarief van 200 euro bij de dealer. Gaat minstens zo lang mee als zogenaamd origineel spul.

Nederlanders klagen, maar dealers vragen er ook om als je zo belazerd wordt.

Aan de balie hebben ze een mooi verhaal waaruit nergens een uurtarief van 200 euro blijkt.
 
Laatst bewerkt:
Voor €14,- kom ik de China schijven tegen Brembo is €28,- en de blokken €30,- zonder waarschuwing contact, bij benadering €86,- voor Brembo. €42,- voor een China set met blokken. Alles exclusief verzendkosten. Brezan met zijn winkel heeft er ongeveer €14,- tussen zitten.

in autoland geld massa bepaald de prijs, deze remmen zitten niet alleen op een C1 dus potentieel een paar miljoen auto's.

En ook bij Brembo geld massa is kassa.

Een dealer verdient nagenoeg niks op de verkoop van een kleine auto en moet het hebben van de reparaties en onderhoud, in de regel dichtgetimmerd in het garantie belijd.

Een gewone garage moet het ook hebben van marges en een marge van 50% op onderdelen is zeer gebruikelijk.

Je staat er niet bij stil maar als de tomaten de tuinder 15cent een kilo opbrengen kosten ze bij de grootgrutter nog altijd minimaal €1,50 dat zijn pas marges. :9
 
Voor onderdelen: Het is maar net wat de gek ervoor wil betalen...................

In het verleden deed ik altijd onderhoud vd auto zelf. Een Mazda 6.
Op enig moment waren mijn blokken versleten en de schijven werden ook minder. Meestal bij een reparatie ging ik eerst informeren bij Mazda zelf. (als de prijs redelijk was, dan verder niet moeilijk doen) Prijs Mazda was de hoofdprijs :( Daarna informeren bij de onderdelenshop. Dat was al veel beter. Mijn broer wilde onderdelen voor zijn auto bestellen in Duitsland. Ik op internet zoeken wat de prijs zou zijn voor de remmerij in Dld. Prijzen werkelijk aanmerkelijk lager. Oke, nieuwe blokken, dan mss maar ook gelijktijdig de schijven vervangen. De verzendkosten kon ik natuurlijk delen met mijn broer.

Uiteindelijk waren schijven en blokken vwb prijs samen minder dan de helft van alleen de blokken bij Mazda. Ik heb er daarna ca 30.000km zonder klachten mee gereden totdat iemand het nodig vond om bij mij stevig naar binnen te rijden. Total Loss! ;(
 
Dat de dealer nagenoeg niets verdient op een nieuwe auto is toch niet mijn probleem. Dat is voor mij geen reden om achteraf daar te komen voor onderhoud.

De dealer houdt er ook geen rekening mee hoeveel en hoe hard ik moet werken om die auto contant te kunnen betalen.

Vanuit de dealer zijn zaak snap ik de prijzen. Maar ik betaal het er niet voor. Dat is marktwerking. Als hij een tv koopt gaat hij ook naar de goedkoopste zaak.
 
Voor wat betreft de kleine garage, jij brengt je auto dan gaat de klok lopen, de afhandeling daarvan duurt toch wel bij elkaar 15 minuten, je auto staat daar geen 3 dagen tot de internetbestelling binnen is maar is in de regel binnen een dag klaar.
Auto op de brug, wielen er af en controleren welke onderdelen nodig zijn, met de gegevens van de auto de lokale onderdelen boer bellen, je staat even in de wacht want je bent niet de enige klant, weer 10 minuten. Zijn inkoopprijs is meer dan de internet winkel de onderdelen komen niet voor niks de zelfde dag in het bedrijf. Onderdelen in ontvangst nemen en de bon aftekenen, heel snel 5 minuten.
Demontage, ontroesten pas vlakken, ontvetten schijven, borstelen schroefdraad rem tang bouten en schoonmaken rem tang, montage met pasta en draadborg middel. Nu hoop ik dat je in de tussentijd geen remolie hebt bijgevuld anders mag ik ook nog het potje aftappen. Wielen monteren, bandenspanning controleren en remolie afvullen.
Mooi, handen wassen, stoel afdekken en een papiertje op de grond, auto van de brug en een klein testritje maken. Bij elkaar ook wel 15 minuten.
Factuur maken en jou bellen dat de auto gereed is en dat het het enorme woekerbedrag van €250,- is.
Jij komt de auto halen, afrekenen, liefst pinnen, maar na weer 15 min ben je weg.

Zo dat is al een uur bij elkaar.
Inkoop materiaal €71,- ex. marge van de woekeraar 35% €95,85
Klein materiaal, Remmen reiniger, Lijm, montage pasta, remolie stoelhoes en matje. €5,-
Het echte uur werken met vuile handen €70,-
Dat andere uur wat je niet ziet ook €70,-
140 + 95,85 + 5 = 240,85 + 21% btw. 50,58 totaal €291,43

Ik zou een garage beginnen, je loopt echt binnen. :}
 
Natuurlijk loop je niet echt binnen als garage. Kosten van pand noem maar op. Aan de andere kant als ik als particulier zo goedkoop kan inkopen dan kan het garagebedrijf dat ook.

Maar wat ben je bereid om als eigenaar voor je auto te betalen.

Dat zijn twee verschillende dingen.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is net als een kopje koffie, kost ook 25 cent (en dan is alles er af) Ik zou een koffiezaakje beginnen en van de winst een dikke leasebak rijden ;)
 
Je zit inderdaad echt heel veel multimiljonairs die dat geworden zijn met een autogarage op de hoek....


Koekoek!
 
Het ergste van auto garages vind ik niet de prijzen maar dat een groot deel echt incapabel is en nooit verantwoordelijkheid wil nemen voor gemaakte fouten. Ik heb welgeteld 1 goede garage gehad, een merk dealer die ermee moest stoppen want er werden niet genoeg autos verkocht.
 
Ja dat is net als een kopje koffie, kost ook 25 cent (en dan is alles er af) Ik zou een koffiezaakje beginnen en van de winst een dikke leasebak rijden ;)
Zoals in Azië langs de kant van de weg, geen kosten van een pand dat je huurt van een onroerend goed baron.
 
Laatst bewerkt:
Chinese Brembo? Ga ze vooral kopen, het is namaak en het kan je leven in gevaar brengen. Het is pisbakken staal.

Waarom denk je dat er veiligheidscontroles in het leven zijn geroepen? Om dit soort shit te voorkomen.

Trouwens elk postpakket uit china of uit een ander land wordt gecheckt door de Douane. En in het gunstigste geval worden ze in beslag genomen en anders krijg je er een boete overheen.
 
Als ik onderdelen op èèn van m`n auto`s nodig ben ga ik naar de dealer (Wensink) en haal ze daar, dus origineel en het is altijd goed .
Als ik er meuk op wil koop ik eerst wel een meuk merk auto ... :+
Originele slijtdelen bij de dealer zijn vaak amper duurder dan bij autoparts zaken ... :Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan