Ondergespoten blok

High Impact

MF'er
25 nov 2003
46
0
Groningen
Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: Kan ik een oorspronkelijk blank maar nu met verf bespoten blok nog weer 'mooi schoon' krijgen?
 
Alles demonteren en laten stralen.
Verfafbijt zal waarschijnlijk niet lukken met hittebestendige lak.


[edit 1]Met een dremeltje kom je ook een heel eind, maar dan heb je er wel een winterproject aan :X

[edit 2]Wat voor blok is het eigenlijk? Water of luchtgekoeld?

[edit 3]Als de gebruikte lak nog netjes is kan je hem ook metaalkleurig overspuiten (met hittebestendige lak). Is waarschijnlijk de makkelijkste oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Tis (nog) niet mijn blok... :)

Blok hangt er nog in, en op zich ben ik best bereid zelf wat te "poetsen".

Maar goed, verfafbijt op alu lijkt me een beetje gevaarlijk, of is dat niet zo?

Hoe zit het met die hittebestendige metaalkleurige verf, zie dat er een beetje uit?

Worden luchtgekoelde blokken te heet voor de hittebestendige verf? (Dan zou de verf er al weer af moeten wezen toch :X )
 
luchtgekoelde blokken hebben oneindig veel kleine ribbeltjes voor een zo groot mogelijk oppervlak en zijn dus euh.. vrij arbeidsintensief voor wat je wilt :+

goed punt...

maar wat nou als ik het zie als een soort zen-meditatie-ontspanning-focus-blabla bezigheid? Dan kan ik beter een luchtgekoeld blok zoeken? :+

Ik vind de verf optie wel goed klinken, mits dat er een beetje uitziet natuurlijk. Anders stralen, maar dat kost weer een aardige cent gok ik?
 
:^

Bij m'n eerste motor had een vorige eigenaar het blok rood gespoten, zonder het eerst goed schoon te maken. Het gevolg was dat de helft van de lak eraf aan het bladderen was, met name tussen de koelribben (luchtgekoeld blok) In een optimistische bui heb ik het blok er onderuit gehaald en ben gaan schuren, wegsteken etc om het blok weer schoon te krijgen, maar dat is (bijna) onbegonnen werk.

Toen alle losse verf eraf was heb ik uiteindelijk het blok goed schoongemaakt (koudontvetter, WD-40, remmenreiniger en schoonspuiten met perslucht) en daarna met aluminiumkleurige hittebestendige lak (Motip?) opnieuw gespoten. Zag er iig een stuk beter uit daarna.

Ik moet nog ergens piccies hebben van voor en na, die zal ik hier wel posten.
 
Ben benieuwd naar de piccies. Mocht ik er mee bezig gaan wil ik er wel echt iets van maken (niet dat je dat niet hebt gedaan natuurlijk :X ) maar er is een verschil tussen netjes en netjes natuurlijk.


(Niet dat ik dat netjes ga krijgen zelf, DOH! B| )
 
Informeer eens bij een straalbedrijf..........zal best meevallen volgens mij.
Ken je niemand die een zelf een compressor heeft en het voor je wil doen voor een krat bier of zo?
 
mn ouwe cb400n blok wou ik destijds polijsten maar was geen doen, de hoop opgegeven en een leuke metaalachtige hittebestendige lak uitgezocht, alles netjes afgeplakt en goed geschuurd en zag er enorm fraai uit en hield zich goed :)
 
Stralen is niet zo hel erg duur.

Voor mijn werk laten wij regelmatig giet-alu machines stralen en dan zijn ze ongeveer 1 uur mee bezig, kosten € 125,-

Als je dat "zonder bonnetje" doet (zwart) dan kan dat vast goedkoper maar zeg er dan wel bij dat je geen haast hebt, da zijn die gasten vaak geneigd om dat ff tussendoor te doen
 
Op m'n werk kunnen ze glasparelstralen, hiermee vliegt 't eraf zonder het alu te beschadigen.

Wil wel 's vragen wat het kost, als jij precies opgeeft wat er gedaan moet worden en in welke staat het aangeleverd wordt. (Mooi glanzend blok vol met glas-grit zit je waarschijnlijk niet op te wachten)
 
Een betere foto van het blok ervoor kon ik niet vinden:

full
 
He, dat ziet er lang niet slecht uit Kofferrek! Valt me niks tegen! Ik hoor het al wel (en zie het nu ook, thnx!) er zijn best opties om zo'n ondergespoten jongen weer een beetje fatsoenlijk te maken. Zal kijken of ik vanmiddag eens een closer look at het beestje kan nemen om te zien hoe de staat daadwerkelijk is.

Laat wel even weten hoe ervoor staat...

En nu de hele dag er niet aan denken en aan het werk B| (wordt niks :? )
 
netjes geworden toch??

netjes afplakken en goed schuren is het halve werk maar ik vind het er echt niet onaardig uitzien en een enorme verbetering met hoe het was :)
 
Ja, die Motip hittebestendige verf wordt gegarandeerd tot 650 gr. C. Weet iemand eigenlijk hoe heet een blok en de uitlaten worden?
Ik zit te denken om de Motip 650gr. grijze variant te gaan spuiten op de uitlaten. Zwart liever niet want de motor is al ernstig midnight stealthy blackhole schwartz. Het chroom ziet er wat plekkerig uit. Ik neem aan gewoon schuren en dan hoppeta erop spuiten.....
 
Volgens mij worden uitlaten heter dan dat. Daarnaast is chroom te glad...misschien dat dat op te lossen valt door ze eerst te laten grit stralen.
Hmmm nu ik er aan denk: waarom niet gewoon opnieuw laten verchromen :?


[me]Crash heeft te veel over gespoten brommertjes gezien waar de lak weer zo van het chroom af bladderde |( [/me]
 
motorblok wordt niet zo heel warm,De olie smeert namelijk het beste rond de 80graden (toch?), bij waterkoelers wordt meestal gewone lak gebruikt, die 650graden lak is ook prima voor je uitlaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan