Onderhandelen motor 8 duizend euro

4 nov 2014
104
0
Heb gister middag wat motorzaken bezocht en heb toch wel een erg leuke motor gezien
Bouwjaar 2012 4000km gemaakt
Vraagprijs 8000 Duizend euro
Dit is de eerste motor die ik ga kopen
Hoeveel marge zit er eigenlijk op zon motor gemiddeld?
Wat zal er mogelijk zijn met die prijs van 8000 euro zonder inruil spullen er bij
Wil alleen die motor hebben.

Ben benieuwd :)
 
Wat zal er mogelijk zijn met die prijs van 8000 euro zonder inruil spullen er bij
Wil alleen die motor hebben.

Ik heb in mijn glazen bol gekeken en zag dat je hem voor slechts €1523,45 kan krijgen als je in universum herpaderp9000 zou leven
 
Zonder inruil -10% bedingen.
Verkoper is er uiteraard zelf bij of hij dit wil doen of de motor laat staan omdat er voldoende interesse is.
Dan is het aan jou.
 
wil alleen de motor kopen geen pak of andere spullen.
Zat zelf wel te denken aan rond de 7000 euro, Maar denk dat het beetje te weinig is
 
Laatst bewerkt:
Zonder aflever beurt?
Zonder garantie?
Zo meenemen?

Dan zit er wel iets marge op...
Maar hoef je niet terug te komen als er iets aan mankeert.
1000 euro eraf, zou ik knap vinden als dat lukt met garantie en service...
Maar niemand weet over welke motor jij het hebt, of moet men raden?

Dan begin ik: Harley VRSCDX Night Rod Special?
 
Vraag wel even na of de motor alle modificaties heeft gehad, er waren in het begin problemen met het injectiesysteem.
 
Wit met bruin? Bij Gebben?
Hele knappe fiets hoor, heb m gezien. 7990 + 250 afleverkosten.
Die krijg je echt niet mee voor 7000.
 
Ik vind de Mv Agusta Brutale 675 en fabelachtig mooie motor maar vraag me wel af of het een verstandige keuze is als je nog geen maand je rijbewijs op zak hebt :?
 
Zonder inruil -10% bedingen.
Verkoper is er uiteraard zelf bij of hij dit wil doen of de motor laat staan omdat er voldoende interesse is.
Dan is het aan jou.

Waar baseer je de 10% op?

Betekent €800 korting, dit is doorgaans de marge wat op zo`n motor zit.

Het zou kunnen hoor, ik sluit niks uit, maar dan als een motor of motorzaak:
- zeer incourant is en al lang staat (lees +1 jaar)
- de vorige transactie zeer winstgevend was (lees +€2000 euro bruto marge)
- een liquiditeitsprobleem heeft ivm winter, te hoge voorraad

Volgens mij denken veel consumenten dat er op een motor van €8000 ruim €2000 verdient kan worden. Als je in de regel uitgaat van een brutomarge van 15% tot 20% op een gebruikte motoren, dan zit je een motorzaak redelijk safe.

Als het de witte bij Gebben is: hoogstens het afleverpakket als korting, dus €250 euro. Maar als ik de prijs zie, is deze keurig conform de marktwaarde. Als dealer zou ik er geen cent afhalen bij verkoop.
 
Laatst bewerkt:
Wit met bruin? Bij Gebben?
Hele knappe fiets hoor, heb m gezien. 7990 + 250 afleverkosten.
Die krijg je echt niet mee voor 7000.

Klopt daar gaat het over ;)
Wat zal een leuke prijs zijn om hem mee te krijgen denkje?
Gebben staat wel goed bekend meende ik toch?
 
Ik vind de Mv Agusta Brutale 675 en fabelachtig mooie motor maar vraag me wel af of het een verstandige keuze is als je nog geen maand je rijbewijs op zak hebt :?

Waarom zal het geen verstandig keuze zijn?
Als je het geld er voor hebt waarom niet?
 
Heb gister middag wat motorzaken bezocht en heb toch wel een erg leuke motor gezien
Bouwjaar 2012 4000km gemaakt
Vraagprijs 8000 Duizend euro
Dit is de eerste motor die ik ga kopen
Hoeveel marge zit er eigenlijk op zon motor gemiddeld?
Wat zal er mogelijk zijn met die prijs van 8000 euro zonder inruil spullen er bij
Wil alleen die motor hebben.

Ben benieuwd :)

Allemaal niet zo'n specifieke informatie voor ons. Merk, type is al wat meer info.

Maar je begint al faut. ( Wil alleen die motor hebben) .

Er is een zee van 2de hands motoren en jij wil alleen die ene. Als de verkoper dat weet dan krijg je alleen nog maar garantie tot aan de deur. En je krijgt ook niets meer gedaan.

Afdingen tot € 6.000,- , €6.500,= moet kunnen , anders ga je gewoon een andere zoeken.
Als je weg loopt dan trekt de verkoper ( misschien) bij en heb je hem voor een lager bedrag. Doet die dat niet dan zal je verder moeten zoeken.
 
Ik vind de Mv Agusta Brutale 675 en fabelachtig mooie motor maar vraag me wel af of het een verstandige keuze is als je nog geen maand je rijbewijs op zak hebt :?

Waarom? Middenklasse motor, stuurt perfect, injectie en gasrespons bij MV is 10x beter geworden, niet teveel vermogen.

Ik zeg doen
 
Waarom zal het geen verstandig keuze zijn?
Als je het geld er voor hebt waarom niet?
Het is maar een 675 de brutale 800 vind ik eigenlijk nog mooier maar goed prijs kaartje wat te hoog en iets te veel vermogen.
Dit leek mij wel een leuke motor voor paar jaartjes en dan kan ik altijd nog de stap maken naar een 800 of 1000 :)
 
Afdingen tot € 6.000,- , €6.500,= moet kunnen , anders ga je gewoon een andere zoeken.
Als je weg loopt dan trekt de verkoper ( misschien) bij en heb je hem voor een lager bedrag. Doet die dat niet dan zal je verder moeten zoeken.

Jij snapt het ook niet helemaal volgens mij.... verre, maar dan ook echt verreweg niet realistisch. Zo koop je nooit een motor.
 
Klopt daar gaat het over ;)
Wat zal een leuke prijs zijn om hem mee te krijgen denkje?
Gebben staat wel goed bekend meende ik toch?

Of Gebben goed bekend staat? Dat mag ik wel hopen na al die jaren die ze er al in hebben gestoken. Vroeger al met (Gebben) kreidlers......

Je weet zelf hoe die fiets er bij staat, en wat ze nieuw kosten.
Ik denk als je er + 300 af kunt kleppen dat je al niet verkeerd zit..
Die motor is gewoon ok.
En kanone wat n ding om mee te beginnen, niet n allerdaags fietsje ook..
incl aflevering = 7240
Zou eens proberen voor 6500, kun je altijd nog naar elkaar komen. Ga je een belachelijke prijs noemen, sta je gewoon voor aap.
 
Of Gebben goed bekend staat? Dat mag ik wel hopen na al die jaren die ze er al in hebben gestoken. Vroeger al met (Gebben) kreidlers......

Je weet zelf hoe die fiets er bij staat, en wat ze nieuw kosten.
Ik denk als je er + 300 af kunt kleppen dat je al niet verkeerd zit..
Die motor is gewoon ok.
En kanone wat n ding om mee te beginnen, niet n allerdaags fietsje ook..
incl aflevering = 7240
Zou eens proberen voor 6500, kun je altijd nog naar elkaar komen. Ga je een belachelijke prijs noemen, sta je gewoon voor aap.

Naja we gaan het beleven.
Het leuke van die Mv Agusta je ziet ze echt bijna nooit.
Dan maar een beetje meer betalen en dan heb je wel iets wat je niet op elke hoek van de straat tegen komt.
En daar in tegen stel ik zal hem over paar jaar weer verkopen hij houdt altijd wel beetje goede prijs denk ik dan maar paar duizend verlies
 
Waar baseer je de 10% op?

Betekent €800 korting, dit is doorgaans de marge wat op zo`n motor zit.

Het zou kunnen hoor, ik sluit niks uit, maar dan als een motor of motorzaak:
- zeer incourant is en al lang staat (lees +1 jaar)
- de vorige transactie zeer winstgevend was (lees +€2000 euro bruto marge)
- een liquiditeitsprobleem heeft ivm winter, te hoge voorraad

Volgens mij denken veel consumenten dat er op een motor van €8000 ruim €2000 verdient kan worden. Als je in de regel uitgaat van een brutomarge van 15% tot 20% op een gebruikte motoren, dan zit je een motorzaak redelijk safe.

Als het de witte bij Gebben is: hoogstens het afleverpakket als korting, dus €250 euro. Maar als ik de prijs zie, is deze keurig conform de marktwaarde. Als dealer zou ik er geen cent afhalen bij verkoop.

Is een redelijk voorstel waarbij je aangeeft echt geïnteresseerd te zijn,je ruilt ook nog eens niets in.
Heeft natuurlijk altijd met de waan van de dag te maken en wat ik al zij,als er meer interesse is laat de verkoper 'm staan of doet een tegenvoorstel,dan is het aan jou.

Als je een belachelijk laag bod doet dan gooi je de deur direkt in het slot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan