Onderhandelen

Heb je niet gevraagd of dit in- of exclusief onderhandelingsopslag was?

Uhm..nee wil hem namelijk (nog) niet schofferen :+
Heb serieuze interesse in die motor, en om dan all in te gaan onderhandelen
terwijl je nog niet je vinger op de trekker hebt lijkt mij een beetje waste of my and his time.
 
Regel 1 bij onderhandelen:
Noem je bod, en wacht tot er een tegenbod komt. Ga niet je bod veranderen, omdat je nog geen reactie krijgt/hebt gekregen.

Ik weet niet of het al gezegd was (ga geen 10 paginas langs-mekaar-heen-lullen lezen). :+
Laat ik dit topic eens even wakker maken :P

Wat hier staat is inderdaad een goede optie, heel vaak zie je toch dat mensen gewoon vragen wat er van de vraagprijs afkan en de verkoper komt dan aan met maximaal 200 Euro ofzo (lol :+ ) maar zelf iets bieden maakt het ze al snel lastig zodat ze in de weer gaan met een rekenmachine om te kijken hoeveel ruimte ze hebben ( en om tijd te winnen).

Als ik zo terug lees zie ik dat veel mensen onderhandelen niet zo leuk vinden en dan vooral zonder resultaat of de tijd die ze er aan kwijt zijn, toch wel apart aangezien je heel veel onderhand met je vrouw/vriendin, familie, collega's, leidingevende, kinderen ( en die zijn goed in manipuleren ook nog :+ ) dus kan je er best eens een boek over lezen om wat van te leren, dan zie je ook snel genoeg dat de meeste professionele verkopers eigenlijk niet eens zo heel goed zijn in verkopen (Al ken ik een paar goede!!!)

Eigenlijk kan je over alles onderhandelen en kan dit je echt serieus veel opleveren om even een privé zaak te behandelen. Op me werk hadden ze het idee om iedereen hetzelfde te gaan betalen door iedereen in schalen in te delen en dan in combinatie met werkervaring enz, en daar was ik het dus helemaal niet mee eens, dus in plaats van mak afwachten wat ik zou krijgen heb ik onderhandeld over mijn salaris ( moet je wel antwoord kunnen geven waarom je meer moet verdienen dan je collega ;) ) Ik heb verteld wat ik marktconform vond en dat ik anders serieus zou overwegen om over te stappen, en na de onderhandelingen had ik toch een salaris wat ik graag wou hebben wat een stuk hoger lag dan hun verzonnen salaris schaal waar je zogenaamd in vast zit en sommige collega's dus als zoete koek hebben geaccepteerd. Dus kies zelf de aanval en laat je niet bepalen wat er gaat gebeuren.

Weer lekker lang verhaal zie ik, dus kijk eens anders naar onderhandelen ;)
 
Laat ik dit topic eens even wakker maken :P

Wat hier staat is inderdaad een goede optie, heel vaak zie je toch dat mensen gewoon vragen wat er van de vraagprijs afkan en de verkoper komt dan aan met maximaal 200 Euro ofzo (lol :+ ) maar zelf iets bieden maakt het ze al snel lastig zodat ze in de weer gaan met een rekenmachine om te kijken hoeveel ruimte ze hebben ( en om tijd te winnen).

Als ik zo terug lees zie ik dat veel mensen onderhandelen niet zo leuk vinden en dan vooral zonder resultaat of de tijd die ze er aan kwijt zijn, toch wel apart aangezien je heel veel onderhand met je vrouw/vriendin, familie, collega's, leidingevende, kinderen ( en die zijn goed in manipuleren ook nog :+ ) dus kan je er best eens een boek over lezen om wat van te leren, dan zie je ook snel genoeg dat de meeste professionele verkopers eigenlijk niet eens zo heel goed zijn in verkopen (Al ken ik een paar goede!!!)

Eigenlijk kan je over alles onderhandelen en kan dit je echt serieus veel opleveren om even een privé zaak te behandelen. Op me werk hadden ze het idee om iedereen hetzelfde te gaan betalen door iedereen in schalen in te delen en dan in combinatie met werkervaring enz, en daar was ik het dus helemaal niet mee eens, dus in plaats van mak afwachten wat ik zou krijgen heb ik onderhandeld over mijn salaris ( moet je wel antwoord kunnen geven waarom je meer moet verdienen dan je collega ;) ) Ik heb verteld wat ik marktconform vond en dat ik anders serieus zou overwegen om over te stappen, en na de onderhandelingen had ik toch een salaris wat ik graag wou hebben wat een stuk hoger lag dan hun verzonnen salaris schaal waar je zogenaamd in vast zit en sommige collega's dus als zoete koek hebben geaccepteerd. Dus kies zelf de aanval en laat je niet bepalen wat er gaat gebeuren.

Weer lekker lang verhaal zie ik, dus kijk eens anders naar onderhandelen ;)
OK, maar in mijn ogen is je werkgever dan gewoon een ei, en zou ik zijn opgestapt (heb ik ook gedaan). Ook bij een werkgever verwacht ik gewoon een eerlijke behandeling, en niet pas nadat ik erom heb gevraagd.
 
OK, maar in mijn ogen is je werkgever dan gewoon een ei, en zou ik zijn opgestapt (heb ik ook gedaan). Ook bij een werkgever verwacht ik gewoon een eerlijke behandeling, en niet pas nadat ik erom heb gevraagd.
Wat is hier precies niet eerlijk aan dan, was gewoon een onderhandeling.
 
Wat is hier precies niet eerlijk aan dan, was gewoon een onderhandeling.

Het feit dat je niet op prestatie of kunde wordt beloond maar op basis van brutaliteit/grote mond whatever is niet eerlijk.

Timide techneuten verdienen daarom in Nederland ook minder dan brallerige marketeers.
in duitsland is dit totaal omgekeerd....
 
Wat is hier precies niet eerlijk aan dan, was gewoon een onderhandeling.
Jouw werkgever dacht blijkbaar dat hij jou kon afschepen met minder dan wat je waard bent.
Daar spreekt niet echt waardering uit, denk ik dan.
Het feit dat je niet op prestatie of kunde wordt beloond maar op basis van brutaliteit/grote mond whatever is niet eerlijk.

Timide techneuten verdienen daarom in Nederland ook minder dan brallerige marketeers.
in duitsland is dit totaal omgekeerd....
:^
 
Laatst bewerkt:
Na heel deze topic te hebben gelezen heb ik mijn strategie bepaald van hoe ik het ga aanpakken.
Ik ben zelf part-time verkoper bij een elektronica zaak en weet hoe het voelt als mensen blijven zeuren om korting.

Mijn strategie is als volgt:
- Ik vraag eerst bovag koerslijst prijzen in en verkoop dealer op.
- Kijk wat vergelijkbare motoren kosten.
- Ik ga naar de dealer en laat hem zien dat ik die waardes ken en dat ik mijn huiswerk heb gedaan
- Ik stel hem voor dat hij me gelijk zijn goeie goeie je weet zelluf prijs geeft,en ik niet zal onderhandelen.

En wel om deze reden hij moet ook leven en ik moet ook leven.
Als hij mij het gunt ( want daar komt t op neer ) dan geeft hij mij een goeie deal.
Maar daar zit het em in. Gaat hij die goeie goeie prijs geven of gaat hij alsnog voor de hoofdprijs.
 
Het feit dat je niet op prestatie of kunde wordt beloond maar op basis van brutaliteit/grote mond whatever is niet eerlijk.

Timide techneuten verdienen daarom in Nederland ook minder dan brallerige marketeers.
in duitsland is dit totaal omgekeerd....
Brutalteit en grote mond is wat anders dan onderhandelen
 
OK, maar in mijn ogen is je werkgever dan gewoon een ei, en zou ik zijn opgestapt (heb ik ook gedaan). Ook bij een werkgever verwacht ik gewoon een eerlijke behandeling, en niet pas nadat ik erom heb gevraagd.

Natuurlijk zijn ze een ei daarom was ik er ook niet mee eens, maar waarom zou je gelijk opstappen, je gooit zoveel duren dicht voor jezelf, je kan toch eerst een communiceren met je werkgever? Want laten we eerlijk zijn je werkgever wil geld verdienen en dat doe jij voor hem, maar ik wil ook mijn geld en wie komt er op voor jou eigen belang JEZELF en niemand anders.

Je moet zelf initiatief tonen en niet wachten tot je werkgever eens aankomt met een voorstel wat hun wel leuk lijkt, maar zelf vertellen wat je wil verdienen en met welke voorwaarde's (vakantiedagen, auto enz).
 
Laatst bewerkt:
ik denk wel dat hij dat gedaan zou hebben ja

ik vind het raar, je hebt een goed plek (gok ik, anders was je al eerder weg gegaan) en op het moment dat het even tegen zit zeg je, ok dan ga ik weg. zonder ook maar te proberen om het goed te maken...
 
Bij mij werkt dat anders.

Ik zoek een baas die goed is voor mij.

Zogauw ik moet gaan zeuren om meer geld zit er iets niet goed.
Dan ga ik dus inderdaad weg.
Komt niet vaak voor hoor. Ik ben er gewoon helder in. Als je me gewoon betaalt is er niets aan de hand.
 
ik denk wel dat hij dat gedaan zou hebben ja

ik vind het raar, je hebt een goed plek (gok ik, anders was je al eerder weg gegaan) en op het moment dat het even tegen zit zeg je, ok dan ga ik weg. zonder ook maar te proberen om het goed te maken...
Daarom heel raar inderdaad, je werkgever is toch blij met jou en jij met je werkgever :) dus dan kan je toch prima daar over in gesprek gaan :)
 
Bij mij werkt dat anders.

Ik zoek een baas die goed is voor mij.

Zogauw ik moet gaan zeuren om meer geld zit er iets niet goed.
Dan ga ik dus inderdaad weg.
Komt niet vaak voor hoor. Ik ben er gewoon helder in. Als je me gewoon betaalt is er niets aan de hand.
Tja als het gras ergens groener is ga ik ook weg :+ , maar heel vaak zie je toch dat werkgevers met loonschalen enz aankomen en daar heb ik standaard al geen zin in, daarnaast kan je altijd nog onderhandelen over extra vakantiedagen, werkuren, bonus, auto enz, maar dit onderhandel je meestal uit voordat je in dienst gaat inderdaad :+
 
Motormarkt is op dit moment ruk.

Daarom hebben zaken elke cent nodig.

Vaak staan motoren nu ontzettend afgeprijsd te koop om er vanaf te raken, daar zit dus ook geen onderhandelingsruimte op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan