Onderhandelen

Nuke'm

MF veteraan
27 mrt 2003
1.246
1
Den Haag
Ik dacht ik ga mijn onderhandelingstactieken oefenen.
Ik ga mijn cb400n verkopen aan de motorsloperij.
Hij vraagt wat ik er voor wil hebben.
Ik zet in op 300,- euro.
Hij zegt "Neu, ik heb er niet meer dan 50,- voor over.
Shit; denk denk, (300 - 50): 2 = 125,-
- Ik zeg: 125,-
Nee, ik geef er echt niet meer dan 50,- voor.
- 100,-?
Neu
- 75,-?
Neu
- OK, doe dan maar 50,- dan ben ik tenminste van dat kreng af.

Ter verdediging: Mijn broer stond me keihard uit te lachen dus dat verzwakte mijn onderhandelingspositie ietwat.
 
waar werk jij? O-)
kom ik bij jou wat kopen :P

Lachende familieleden helpen altijd wel bij het onderhandelen ja. Maareh... had je hem dan niet beter kunnen slopen en na 3 weken alles wat er nog ligt in de kliko gooien? Had je vast meer opgelevert denk ik?
 
ik had 100 gezegd en als hij weer 50 riep gewoon weglopen, doet het meestal ook wel goed.
 
Je moet je poot stijf houden of 'm particulier verkopen, had je veel meer kunnen vangen. Die kerel zat toch niet op dat ding te wachten.
Maargoed, kan jij voor die 50 euro een paar biertjes kopen ;)
 
Inderdaad nog wat oefening nodig ja :+

Als dat ding niet in de weg stond zou ik hem niet voor minder dan 200-250 € weggedaan hebben (in de toestand zoals ie in je andere topic beschreven staat).

Gewoon kenteken schorsen en wachten tot er iemand komt die dat ervoor over heeft(student, of iemand die een winterfietsje zoekt...)
 
In eigenbeheer slopen en afmelden bij rdw, kan je altijd nog iets leuks doen met de onderdelen ,betaal je ook geen belastng meer.


MVG 1500vulcano
 
Je bent niet de enige die niet kan onderhandelen.

Ik ben meer het type: Dat wil ik, wat kost het?

Tja, je kunt onderhandelen of niet en ik kan het zeker niet!
 
Je moet je poot stijf houden of 'm particulier verkopen, had je veel meer kunnen vangen. Die kerel zat toch niet op dat ding te wachten.
Maargoed, kan jij voor die 50 euro een paar biertjes kopen ;)

Ik heb inderdaad geprobeerd hem particulier te verkopen, op motor-forum wel te verstaan. En wat denk je? Word ik uitgelachen!! :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan