Onderhoud bij De Ducati Deskundige Apeldoorn

JAN-FIETS

MF'er
20 aug 2008
236
0
Ja ja het is bijna zover, mijn mooie mat zwarte duc 749 mag weer voor een grote beur ;( t... Heb momenteel 19k bij elkaar gefietst en volgens de statistieken moet deze volgens mij bij 20k een grote beurt hebben. Wil er graag niet teveel voor betalen, maar het moet wel goed gebeuren. Zo kwam ik het adres van de ducati deskundig tegen in apeldoorn (carl negerman). Volgens zijn site zijn de kosten voor een grote beurt; 4-kleppen model: €475,00* (Exclusief onderdelen. Ducati assen kost bv ca. 850 euri voor grote beurt (excl. onderdelen).
Lijkt mij de moeite wel waard, iemand ervaringen met dit bedrijf???
P.s. kom uit friesland vandaan, dus onze vrienden van biggelaar vind ik wat te ver fietsen :} :}
 
informeer anders ook eens bij www.aralmotorservice.nl uit Zwolle , die rijdt zelf ook ducati's (dacht zelfs 749) dus weet er vast wel raad mee.

(laat er alleen banden monteren daar, verder geen sleutelervaring mee)
 
Laatst bewerkt:
Carl nengerman is een prima adres om je ducati naartoe te brengen, heeft veel kennis van zaken en levert naar ik hoor prima werk.

Alleen is hij geen officieel dealer, dus mag hij geen garantiewerkzaamheden uitvoeren voor Ducati. Maar gezien het type en leeftijd van je motor is dat bij jou niet van toepassing.

Biggelaar heeft trouwens voor mensen als jij een ophaal- en brengservice en die is in de wintermaanden kosteloos. Dus dat zou niet meer een reden kunnen zijn. ;)

Succes

p.s. je bent ook welkom in het : DUCATI-TOPIC Deel 47 * plannen voor 2010*

al is het een hele kluif om het allemal bij te houden :+
 
Laatst bewerkt:
Carl negerman..... denk dat als ie dat leest een belediging op zich neemt :P
Ik lees wel eens dat het een goede zaak is ja.
 





in de opening van het Ducati topic staan diverse adressen in het noorden van het land



:^


Ducatidealers
Biggelaar-Performance
Ducati Rotterdam
Motoport Hippolytushoef
Ducati Zaltbommel
Olijve Assen
Affetto Ducati
Goedhart motoren ???
Startwin
Motor Mercuur
MotorCentrumTerneuzen MCT

Geen officiele dealers maar wel experts m.b.t. ducatitechniek
Ducati Deskundige Gelderland
desmo-point. Drenthe
henk de boer motoren. Drenthe
Sieuw de Boer. Groningen



toch verbazingwekkend dat er zoveel Ducati-rijders hier op het forum rondzwerven en totaal onbekend zijn in ons algemene topic.

Echt waar.. we bijten niet en je bent welkom (al gaat het soms erg snel... )
 
Laatst bewerkt:
toch verbazingwekkend dat er zoveel Ducati-rijders hier op het forum rondzwerven en totaal onbekend zijn in ons algemene topic.

Echt waar.. we bijten niet en je bent welkom (al gaat het soms erg snel... )

Denk dat dat vaak het probleem is, misschien tijd voor een Ducati subforum? *D
 
toch verbazingwekkend dat er zoveel Ducati-rijders hier op het forum rondzwerven en totaal onbekend zijn in ons algemene topic.

Echt waar.. we bijten niet en je bent welkom (al gaat het soms erg snel... )

Dat is nou juist de reden dan niemand blijft hangen daar, veel nuttige informatie is vaak lang zoeken :+
 
Carl nengerman is een prima adres om je ducati naartoe te brengen, heeft veel kennis van zaken en levert naar ik hoor prima werk.

Alleen is hij geen officieel dealer, dus mag hij geen garantiewerkzaamheden uitvoeren voor Ducati. Maar gezien het type en leeftijd van je motor is dat bij jou niet van toepassing.

Biggelaar heeft trouwens voor mensen als jij een ophaal- en brengservice en die is in de wintermaanden kosteloos. Dus dat zou niet meer een reden kunnen zijn. ;)

Succes

p.s. je bent ook welkom in het : DUCATI-TOPIC Deel 47 * plannen voor 2010*

al is het een hele kluif om het allemal bij te houden :+

Ik hou mij van harte aanbevolen 8-), ga denk ik maar voor het ducati algemene forum... of was er ook nog een subforum 749/dark/2004/leovince evo2/open luchtfilters/carbon hugger/19k/en nog 13,5 liter in het tank forum
 
In hoeverre kan/wil je nog doorrijden na 20k, zit er over na te denken om de beurt maar over de winter heen te slepen... Vraag mij wel af hoe het kan dat er zoveel prijsverschil in zit, zal ongetwijfeld liggen aan het uurtarief/pand/eenmansbedrijf liggen..
 
In hoeverre kan/wil je nog doorrijden na 20k, zit er over na te denken om de beurt maar over de winter heen te slepen... Vraag mij wel af hoe het kan dat er zoveel prijsverschil in zit, zal ongetwijfeld liggen aan het uurtarief/pand/eenmansbedrijf liggen..

Assen houdt de originele prijzen aan ( advies vanuit ducati north europe)

Wat Nengerman precies doet voor dat geld weet ik ook niet, maar is ex onderdelen ( setje riemen komt al in de buurt van 100 eurie.) toch ??

Bij biggelaar gaat je hele brommer open en uit elkaar, checken echt alles en slijpen kleppen perfect in de zetels. verder alle normale onderdelen die voor zo'n beurt nodig zijn zijn bij de prijs inbegrepen. Voor andere dingen nemen ze eerst contact met je op.

Daarna hoef je zeker 24K niet aan meer dan olie, filters en om het jaar riemen te vervangen)( pas bij 48K zo'n hele grote beurt.

hier een vergelijk, komde beurt is dan wel duurder, maar uiteindelijk scheelt het veel in het voordeel van biggelaar

schemabiggelvsDucatitestastretta-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
In de buurd van Apeldoorn star twin natuurlijk. Star twin in loenen aan het kanaal is 15 minuten rijden vanaf apeldoorn.
 
Laatst bewerkt:
Als je dan toch uit Friesland komt, is Sieuw de Boer in Meedhuizen (Groningen) of HdeB in Sleen (Drenthe) dan niet eerder iets? Of als je een officiële dealer wil, Olijve in Assen. Alle drie dichterbij.
Ik weet alleen geen prijzen bij die drie, maar na een telefoontje ben je daar snel achter denk ik.
 
Als niet Ducati rijder moet/mag ik wel zeggen dat ik regelmatig in Oisterwijk kom (woon er maar een paar Km. vandaan) en dat er bij "Biggelaar Performance" zelfs mensen vanuit allerlei buitenlanden komen om daar hun fiets te laten servicen ..... Zelfs een Yammie rijder zoals ondergetekende helpen ze netjes aan Italiaanse Rizoma onderdelen :Y

Nou is dat laatste niet écht spannend... maar dat ze vanuit Engeland/Frankrijk naar hier komen......
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat je met een ducati echt op de koopjes moet gaan letten, is best speciale techniek en moet ook echt best speciaal gedaan worden.
Ook ik doe best wel wat Ducati,s en daarom weet ik dat Carl NeNGerman gewoon 1 van de beste is van nederland.
Hij is niet alleen een bijzonder goede techneut, maar ook een goede motorsportman.
Is ook een 1 mans zaakje en heeft het ook in de winter mega druk.
Ik weet dan ook dat je bij 3xD een uitstekend ducati adres hebt.
 
~[
toch verbazingwekkend dat er zoveel Ducati-rijders hier op het forum rondzwerven en totaal onbekend zijn in ons algemene topic.

Echt waar.. we bijten niet en je bent welkom (al gaat het soms erg snel... )



Ik zit redelijk wat rijd op dit forum en rijdt al jaren Ducati maar ook ik had nog nooit van dit topic gehoord. Ik ga zometeen kijken.............................
 
Het gaat inderdaad wat snel en mijn naam en motor blijven tot 3 keer toe niet in de OP staan ;(

Voel me niet meer welkom daar ;)

:^


Ducatidealers
Biggelaar-Performance
Ducati Rotterdam
Motoport Hippolytushoef
Ducati Zaltbommel
Olijve Assen
Affetto Ducati
Goedhart motoren ???
Startwin
Motor Mercuur
MotorCentrumTerneuzen MCT

Geen officiele dealers maar wel experts m.b.t. ducatitechniek
Ducati Deskundige Gelderland
desmo-point. Drenthe
henk de boer motoren. Drenthe
Sieuw de Boer. Groningen



toch verbazingwekkend dat er zoveel Ducati-rijders hier op het forum rondzwerven en totaal onbekend zijn in ons algemene topic.

Echt waar.. we bijten niet en je bent welkom (al gaat het soms erg snel... )
 
Carl Nengerman heeft eerder, toen hij nog voor 'n grote motorzaak in Apeldoorn werkte, het onderhoud aan mijn duc750ssc gedaan.
Hij racet zelf ook (weer): http://www.destentor.nl/sport/grootapeldoorn/3195391/IJzervrij-racen-voor-het-plezier.ece (Cookies op destentor.nl | destentor.nl)

Toen die zaak wegging uit Apeldoorn ben ik voor m'n nieuwe Cagiva met duc-blok bij Star Twin uitgekomen. Ook een prima zaak, maar niet iedereen heeft 'n "klik" met de jongens uit Loenen.

Ik kan ze je dus beide uit ervaring aanraden.
 
Als niet Ducati rijder moet/mag ik wel zeggen dat ik regelmatig in Oisterwijk kom (woon er maar een paar Km. vandaan) en dat er bij "Biggelaar Performance" zelfs mensen vanuit allerlei buitenlanden komen om daar hun fiets te laten servicen ..... Zelfs een Yammie rijder zoals ondergetekende helpen ze netjes aan Italiaanse Rizoma onderdelen :Y

Nou is dat laatste niet écht spannend... maar dat ze vanuit Engeland/Frankrijk naar hier komen......

en denemarken, duitsland.
 
Het gaat inderdaad wat snel en mijn naam en motor blijven tot 3 keer toe niet in de OP staan ;(

Voel me niet meer welkom daar ;)

sorry hoor :$

maar we hebben in het OT een klein capaciteitprobleem, zodoende moeten we wel eens puinruimen >> en dan ben je overgeleverd aan het geheugen van de TS...... en een goed geheugen hebben we niet, maar spullen :9~

:+

zal ik je er nog een keer bijzzetten? ( als je nu je foto plaatst maak ik een speciaal stukje voor je aan ;) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan