Onderhoud BMW 1150 (RT) Boxer

11 apr 2007
4
0
Almere
Beste allemaal,

Het motor seizoen is er weer, en dan gaan we allemaal rijden op onze tour buffels. Maar na het rijden, wordt de motor natuurlijk vies.
Motor-Blok, uitlaten, etc...........
Je kent het allemaal wel.
Vies, aangekoekt, niet meer glimmen.

Maar, dat kunnen we natuurlijk voorkomen. Door onze buffel goed te onderhouden.
Maar zoveel mensen, zoveel ideeen om iets mooi en glimmend te krijgen.
Lijkt me leuk om dit seizoen een leuke discussie op te zetten

"Hoe houden wij onze bmw schoon en stralend?"

Wat voor middelen gebruiken we?, wat voor attributen? en hoe komen we overal bij, etc etc.

Groeten,

Ton ;)
 
zo'n boxer is om mee te rijden, niet om te poetsen B|

Gewoon eens in de maand (of minder) afsoppen met een emmertje water en een sponsje, is meer dan genoeg.
 
Er zijn ook spuitbussen met vliegenspray in de handel.
Op de motor aangebracht geeft dit een niet van echt te onderscheiden effect van dode vliegen, zodat het net lijkt alsof er met de motorfiets gereden is.

Voor degenen die voor winterrijder door willen gaan, raad ik aan de motor in te spuiten met een zoutoplossing. :+
 
Nee ben geen mooi weer rijder. Maar wij poetsen toch onze tanden en dat geregeld een douche? En zie dat er mee gereden is, zien ze toch wel.
 
zo'n boxer is om mee te rijden, niet om te poetsen B|

Gewoon eens in de maand (of minder) afsoppen met een emmertje water en een sponsje, is meer dan genoeg.


:^

Die toerbuffel is perfect voor zo'n 360 dagen in het jaar :]
De overige dagen is het te glad om te rijden.

En schoon... is ook relatief.
In het winterseizoen: 1x schoonmaken aan het begin van de winter.
Dan alle metaal in de tectyl.
Volgende schoonmaakbeurt is dan in het voorjaar pas.
Ondertussen hooguit de ruit en de koplamp poetsen.
 
Vraag eens in het R1200RT topic wat voor middeltjes er allemaal gebruikt worden ;) Heb daar regelmatig oplossingen gelezen om bijvoorbeeld een verkleurde uitlaat weer in z'n originele kleur terug te krijgen etc

Er was ook eens een R1150RT topic, maar die is een beetje dood gebloed :+ Maar misschien staat daar nog wat nuttige info voor je in ;)
 
onderhoudt lijkt me ook poetsen. En houd vuil rost weg, ? wil ik meer over weten

Dat vuil roest weg zou houden wordt wel vaker beweerd door vieze stinkers die een excuus nodig hebben om hun motor niet schoon te maken. :(
Straatvuil houdt vocht vast en bevat een aantal agressieve stoffen die de lak en metalen delen aantasten.
Een BMW is wat gemakkelijker schoon te houden dan een kettingfiets.
 
Niet als je een GS hebt met spaakwielen. -O-

mijn velgen hebben een matwit bloemeffect, ook heel apart.
als er hier mensen zijn die graag poetsen mogen ze bij mij wel komen oefenen *O*
ik spuit mijn motor af en toe wel eens in de wd40 of een diesel/olie oplossing, is dat dan ook onderhoud :?
 
Eigenlijk moet zo een fiets wel 2 Ton meekunnen als je hem goed onderhoudt. Mijn Pa heeft een eijsink gehad, haalde hem tot op het frame uit elkaar, en weer in elkaar, voor die tijd een heleboel werk, en dat alleen voor onderhoud. En die machine heeft er altijd piek fijn en glimmend uit gezien. En erg veel meer gereden. (Dit is wel historie)
En oxidatie is toch best wel zonde. Terwijl je het volgens mij heel eenvoudig kunt voorkomen. Begint al met vocht bestrijding waar je je motor stalt. (Dus een schuur met vocht is dus funest).
Maar als je bloemkolen op je motor krijgt ben je al aardig te laat. Of je moet er van houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan