Onderhoud BMW K1200GT

rob520

Rookie
29 apr 2013
5
0
Ermelo
Hallo,

Ik overweeg een BMW K1200GT 2006 te kopen. De motor heeft 62000 km onder de sloffen. Ik vraag mij af welk groot onderhoud kan ik op een dergelijk kilometrage verwachten. Wat moet er bij 60000 gedaan zijn en wanneer distributieriem e.d.

bij voorbaat dank,

Rob
 
Zo`n BMW heeft zoals bijna elke motorfiets een distributieketting i.p.v. een riem. Hoef je normaal gesproken nooit te vervangen. Kan je op de site van BMW geen onderhoudschema vinden? anders gewoon googlen?
 
2006 was het overgangsjaar van de lengtegeplaatste blokken naar de dwarsgeplaatste versie.

Over welke van de twee hebben we het?

[img=1000]http://www.bmwmc.dk/images/Walls_3/BMW-K1200GT-2003%20text.jpg[/img]

of

[img=1000]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0a/BMW_K1200GT_grey.jpg[/img]
 
Je kunt de motor ook laten keuren, voordat je koopt.
 
Dank voor jullie snelle reacties. Met googlen heb ik niets kunnen vinden. Wel heel veel over de kinderziekten. Het gaat overigens om het laatste model (2006 - 2009). Ja ik kan d motor zeker laten keuren maar voor het zover komt wil ik redelijk goed beslagen ten ijs komen. Teevee, als Quispelmotoren hiermee het BMW onderhoudsschema aanhoudt dan heb ik daar heel veel aan.

Hartelijke groet,

Rob
 
BMW's? die hoef je toch alleen maar af en toe vol te gooien met benzine?

Mijn ervaring is dat dat pas het geval is als je de af fabriek foutjes gefixt hebt. Je moet er (vooral als je de eerste modeljaren koopt) nog wel even wat geld tegenaan gooien, maar dan heb je een hele goede motor.
 
Ik weet t niet helemaal zeker maar volgens mij is het bij de K serie juist dat de 30 beurten groot zijn, als ik die lijst van hierboven bekijk staat de 60 beurt bij de gemiddelde beurt... Maar morgen weet ik hier meer over als ik weer op me werk ben.
Kijk anders ff of je achter het framenummer kan komen, dan check ik m ff op me werk. (BMW dealer)
 
Ik weet t niet helemaal zeker maar volgens mij is het bij de K serie juist dat de 30 beurten groot zijn, als ik die lijst van hierboven bekijk staat de 60 beurt bij de gemiddelde beurt... Maar morgen weet ik hier meer over als ik weer op me werk ben.
Kijk anders ff of je achter het framenummer kan komen, dan check ik m ff op me werk. (BMW dealer)

:^

Olie moet iedere 10K, voor de zekerheid zou ik cardanolie ook iedere 10 doen.
Iedere 20K moet het luchtfilter.
Iedere 30K moet de klepspeling gecontroleerd worden en de bougies vervangen worden.

Zwakke punten zijn de distributieketting die nogal eens vroegtijdig uit wil rekken, een nieuwe ketting in combinatie met een gemodificeerde spanner zijn dan de enige oplossing.

Daarnaast is het cardan nogal gevoelig voor slijtage, daarom adviseer ik ook de transmissievloeistof hiervan iedere 10.000km te vervangen (samen met de motorolie dus) in plaats van iedere 20.000 zoals opgegeven door BMW.
 
Laatst bewerkt:
Hoorde vandaag van een collega dat zijn K1300GT bij 20.000 én bij 30.000 een nieuwe cardan heeft gekregen.
 
Hoorde vandaag van een collega dat zijn K1300GT bij 20.000 én bij 30.000 een nieuwe cardan heeft gekregen.

Dat kan. Het heeft BMW niet minder dan 9 jaar gekost om een betrouwbare eindoverbrenging te ontwerpen.
facepalm.gif
 
Beste medeforummers,

Zouden jullie aan- of afraden een K1200GT van 2003 met 89000 km zonder garantie te kopen?
Graag tips.

Vr. groet,
max s
 
Dit topic is 6 jaar oud, TS (rob520) is inmiddels 71 jaar, en rijdt wellicht geen (BMW) motor meer.

Maar een K1200GT van 2003, met 89000 km kopen, mits goed onderhouden, gaat nog wel 100k mee, garantie bij een motorzaak (BMW dealerschap) is dan vaak standaard Bovag en aflever beurt volgens fabriek onderhoud specificatie.
 
Dit topic is 6 jaar oud, TS (rob520) is inmiddels 71 jaar, en rijdt wellicht geen (BMW) motor meer.

Maar een K1200GT van 2003, met 89000 km kopen, mits goed onderhouden, gaat nog wel 100k mee, garantie bij een motorzaak (BMW dealerschap) is dan vaak standaard Bovag en aflever beurt volgens fabriek onderhoud specificatie.
Dank voor je reactie. Ja, ik zag dat 't een oud topic is, maar het is niet afgesloten.

Dit is wel een BMW-specialist maar geen dealer. Zal nog vragen waarom hij geen garantie geeft. Hier de advertentie: BMW K 1200 GT
 
Ik snap het wel,gezien de lage prijs gaat een zaak daar echt geen garantie op geven gaat er wat aan mankeren is de winst
nog sneller weg dan dat je met je ogen kan knipperen,bijvoorbeeld een koppeling vervangen is een heel karwei bij die motoren.
Ze zijn niet voor niets zo goedkoop,dat heeft te maken met dat mensen die apparaten niet willen omdat als er wat aan gaat mankeren je
aan de beurt ben,daarom zijn de prijzen zo laag anders kan je ze aan de straatstenen niet slijten.
 
Koppeling is vervangen en beurt gehad. Voor die prijs, lijkt mij geen slechte koop.
Eerst er een uitgebreide proefrit mee maken, en als die goed aanvoelt, gewoon doen.
 
Koppeling is vervangen en beurt gehad. Voor die prijs, lijkt mij geen slechte koop.
Eerst er een uitgebreide proefrit mee maken, en als die goed aanvoelt, gewoon doen.
Wel een afgekoppelde ABS,niet fijn lijkt mij,wil je hem ooit weer verkopen gaan ze daar geheid over zeiken.
 
Voor dat bedrag nog doorverkopen ? Wat krijg je er dan nog voor terug...een paar honderd euro ?

Wie deze fiets koopt doet dat om hem zelf op te rijden, en of aan te passen naar eigen smaak.

Geen ABS hoeft geen probleem te zijn, pas je rijstijl erop aan, het is een relaxte toerfiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan