Onderhoud c650 gt

Petrof

Rookie
30 mei 2021
4
3
Hoi ben nieuw hier op het forum
Heb naar jaren Moter rijden weer eens een scooter gekocht.
Ga het onderhoud zelf doen,de scooter Bmw c650gt bj 2015 met 14000 km.
Maakt een raar geluid bij de vario met wegrijden,wil toch alles vervangen, dr pully en gelijk een nieuwe snaar.
Weet iemand een site waar ik alles kan bestellen,op Google zie ik door het aanbod niet precies meer wat ik nodig heb,als iemand dit eerder gedaan heeft graag advies.
Oh ja mijn naam is Peter: ben van bj 59 waar van 45 jaar Moter rijden.
BvB dank
 
Dat geluid kom je moeilijk van af met originele onderdelen. Dat zou je moeten overstappen naar Aftermarket.
Ik kocht mijn scooter begin vorig jaar nieuw en die heeft ook dat vreselijke geluid.
BMW (dealer) zegt er niets aan te gaan doen.
Ik overweeg nog altijd om de moeite te nemen om contact op te nemen met BMW motorrad.

Tevens is het onderhoud van de scooter nog wel complex, je hebt aardig kennis van zaken en gereedschap nodig.
Bij de dealer lopen mede daarom de kosten ook lelijk op.

Momenteel staat er 10K op en merk ik met optrekken dat het ook iets trager begint te worden.
Ik tel nu makkelijk over de 8 seconden eer dat de naald op 100 staat.
Waarschijnlijk slijtage van snaar en rollen.
 
Hoi.de kennis is wel aanwezig.
De spullen heb ik binnen
Het geluid kan een kwestie zijn van schoon maken.
Heb een bmw c650 gt die heeft geen 8 sec nodig hoor.
 
Hoeveel km staat er nu op je rollen en snaar? Mijn 650gt deed het eerder in iets onder de 7sec. Maar momenteel trekt ie merkbaar al minder fel.

Vandaag heb ik nog even in duitsland gereden. 169 is het hoogste wat ik zag op gps. De naald bleef net iets onder 180 hangen.
 
op mijn 650 staat nu iets van 14350,maar nog niet getest hoe snel ik op de 100 zit.
Heb een nieuwe snaar en dr pully rollers 30 gr
en wacht nog op mijn gpr slipon uitlaat.
 
die snaar en dr pully moet ik nog wel ff eronder zetten+ uitlaat
 
Hoeveel km staat er nu op je rollen en snaar? Mijn 650gt deed het eerder in iets onder de 7sec. Maar momenteel trekt ie merkbaar al minder fel.

Vandaag heb ik nog even in duitsland gereden. 169 is het hoogste wat ik zag op gps. De naald bleef net iets onder 180 hangen.

Ik wil geen vervelende gesprekken uitlokken, maar wellicht is het beter om die veel te zware 650 gewoon helemaal aan de kant te schuiven? Een 90-125 cc rijden lijkt mij wat wenselijker eerlijk gezegd, al dat gescheur is helemaal niet zo milieu vriendelijk.
 
Wat robber57 de sneuneus zegt is wat ik schreef onder een topic over een 2takt. Omdat die dingen roken en stinken als een malle. Nu komt sneuneus hier het zelfde typen. Het is geweldig.
 
Ik denk dat er hier maar 1 sneuneus is en dat ben jij, je voordoen als de milieu ridder met je sneue commentaartjes dat iemand maar zijn prachtige tweetakt motorfiets moet wegdoen terwijl je zelf als je de gelegenheid krijgt het gas wagenwijd open trekt en gegarandeerd meer uitstoot veroorzaakt met je 650 die volgas gewoon op vol mengsel loopt en alles behalve milieu zuinig is, dan een 180cc tweetakt die wel netjes 100 rijd, de milieu ridder met zijn grote bek zoals we ze kennen, heel veel commentaar op een ander maar ondertussen is het de ketel die de pot verwijt.
Je bent vast ook wel zo'n "milieu bewuste" eigen scheten ruiker met een elektrische auto die lekker milieu bewust bij ieder stoplicht weg trekt met rokende banden om iedereen te laten zien hoe snel je witgoedkoelkast op wielen wel niet is terwijl er verderop een elektriciteit centrale volop moet draaien om al die kilowatjes te leveren.
Het is idd geweldig zo'n tweetakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan