onderhoud ducatie monster M900

Kixs

MF'er
17 jun 2003
149
0
't zuideen
om de hoeveel km kleine beurt en bij welke km stand grote beurt??
Is kleppen stellen en tandriem checken bij een grote en of kleine beurt??
 
om de hoeveel km kleine beurt en bij welke km stand grote beurt??
Is kleppen stellen en tandriem checken bij een grote en of kleine beurt??


De kleine beurt heb ik zelf zo rond de 1000 a 1500 km laten uit voeren, kosten ongeveer 60 euro (afgerond) .. Heb gisteren bij startwin eventjes geinformeerd voor een 10 duizend km beurt, van wat dat ongeveer kost, 400 a 500 euro maximaal ;)
 
Als je em bij biggelaar in onderhoud doet hoef je maar om de 20.000Km te komen. Biggelaar is een klasse appart :} 20.000km beurt is ongeveer 600 euro per keer, maar ze slaan echt niks over ;)
 
Als je em bij biggelaar in onderhoud doet hoef je maar om de 20.000Km te komen. Biggelaar is een klasse appart :} 20.000km beurt is ongeveer 600 euro per keer, maar ze slaan echt niks over ;)
Ik heb nu met mijn duc. de eerste 1000km er op zitten :] en heb dus een 1000km beurt laten doen.... O-) Volgens de onderhouds boeken moet er om de 10.000km een onderhoudsbeurt gedaan worden i.v.m de 2jarig fabrieksgarantie die erbij zit.

Daarbij zet de dealer de boordcomputer op "naint" (service) op 10.000km (wat inhoud dat elke keer als je het contant aanzet als je 10.000km gepasseerd bent, er op gewezen word dat er onderhoud nodig is)

Een 10.000km beurt kost inderdaad zo'n 600 euries per keer. (of ik betaal te veel |( )
 
De kleine beurt heb ik zelf zo rond de 1000 a 1500 km laten uit voeren, kosten ongeveer 60 euro (afgerond) .. Heb gisteren bij startwin eventjes geinformeerd voor een 10 duizend km beurt, van wat dat ongeveer kost, 400 a 500 euro maximaal ;)

die controle beurt is bij biggelaar ook gratis :)

ff stukje van hun site:

WAAROM BIGGELAAR DUCATI ONDERHOUD

U bent bezitter, of wilt dit worden van een DUCATI. De prima donna onder de motorfietsen,
die schoonheid koppelt aan karakter, oogstrelend met de spieren op de juiste plaats, maar die dan ook als een prima donna behandeld dient te worden, om u een optimaal plezier te bezorgen van uw bezit.

Als eerste even een kleine inleiding in de DUCATI techniek.
Een DUCATI maakt gebruik van DESMODROMISCHE klep bediening.
Dit houdt in dat elke klep gedwongen wordt om open te gaan maar ook weer gedwongen sluit. Ducati maakt als enige in de wereld gebruik van dit systeem.
Dit betekent ook dat er dus mensen aan horen te werken die weten waar zij mee bezig zijn.

Bij BIGGELAAR DUCATI BV zijn uitsluitend mensen aanwezig die elke dag, elke maand, elk jaar full time bezig zijn met deze italiaanse volbloed. Onze meer dan 30 jaar ervaring op dit gebied heeft geleid tot onze unieke manier van service en onderhoud.Deze grondige en naar onze mening enige juiste behandeling hebben wij gekoppeld aan een betaalbaar en volledig onderhoudsschema, wat niet alleen zorgt voor een optimaal presterende DUCATI, maar ook preventief is voor eventuele toekomstige problemen.

Laten we het een en ander eens toelichten.
Bij aankoop van een nieuwe DUCATI krijgt u bij BIGGELAAR DUCATI B.V. een zogenaamde NUL beurt wat inhoud dat elke DUCATI (afhankelijk van het type)
minimaal 5 uur in de werkplaats staat, waar iedere schroefje nagelopen wordt.
Ook worden er diverse kleine wijzingen aangebracht. Een aantal van die dingen zijn koppelings modificatie, carter ontluchting die wordt aangepast, rem pennetjes worden op een goede manier geborgd etc.....
Voor de rest wordt u DUCATI van onder naar boven en van links naar rechts nagekeken. De meeste veranderingen die wij toepassen zijn in eigen bedrijf ontwikkeld. Duidelijk voorbeeld van deze ontwikkelingen is onze koppelings modificatie, deze modificatie zorgt voor diverse voordelen

1: rammel vrije koppeling ( voor alle modellen met een droge koppeling ).
2: soepel aangrijpen van de koppeling.
3: minder onnodig slijten van de koppelingskern, huis, en platen.

Als uw nieuwe DUCATI dan goedgekeurd wordt door ons team dan pas wordt
de motor aan u afgeleverd en begint voor u het plezier.
De enige tussenstops die de DUCATI nog in Oisterwijk moet maken is bij 1000km ,
voor olie en filter en eventuele kleine wensen van de klant, en bij 5000km voor`n
kleine controle + olie en filter en eventuele wensen van de klant.
De volgende beurt is bij 10.000km, dit is pas de eerste beurt die u gaat betalen.
Dat houdt dus in dat tot 10.000km alle beurten helemaal gratis zijn, dus geen kosten van arbeid of gebruikte materialen.
Dit beschouwen wij namelijk als inclusief bij de aanschafprijs.

Een exclusief product vraagt ons inziens ook om een exclusieve behandeling !
 
Terug
Bovenaan Onderaan