Onderhoud Honda Cbr1000 Fireblade 2004

rosser5000

Rookie
7 sep 2016
7
0
Beste MF'ers,

Bij deze mijn eerste post en gelijk een vraag :) Ik val maar gelijk in zeg maar.

Mijn naam is Sebastiaan en ik rijd een Honda Fireblade uit 2004 - 52.000 km gelopen alweer (waarvan ik zelf er 12000 in 1 jaar tijd mee heb gereden)
Hiervoor heb ik een VFR800 gehad, maar toen wilde ik meer vermogen en dus een fireblade genomen.....Achteraf misschien niet de meest verstandige keuze aangezien ik ook graag tripjes naar de alpen en pyreneen wil maken en daar is deze motor minder geschikt voor....

2 vragen zeg maar aan jullie?

1.
Ik ben op zoek naar een meer tourtype motorfiets voor erbij:
Liefste geen GS, maar zit te kijken naar bijvoorbeeld een Versys 1000 (4 cyl)? of iets?
tips zijn welkom?

2. Is er iemand in de regio Zwolle die onderhoud voor Motors doet? en het liefst bekend is met Honda (fireblade) voorheen liet ik het onderhoud van de VFR bij iemand van het vfr forum doen maar die wil geen andere types doen...... Misschien is iemand bekend met een hobbyist?

Waar komt mijn vraag vandaan, zelf totaal niet handig en als ik hem naar de dealer breng voor simpele dingen oliefilter etc.... dan kan ik flink aftikken...

Ik hoor graag van jullie, ik hoop dat ik nu ook actief zal worden op dit forum naast het vfr forum...
 
Hans,

Nouja bergritjes.....7 dagen achter elkaar 350 km rijden...Ik ken niet veel mensen die het doen. Zolang je boven de 100 gaat is het lekker, maar als jij een Franse D-weg rijdt met hobbels en maar 40 km per uur rijd dan is het wel een zwaar leven op je blade.....
 
I3on.... Ik wil eigenlijk aan het eind van het seizoen een uitgebreide beurt doen met alle vloeistoffen controleren en zonodig vervanger....Ook zit er iets mis in de afstelling (stinkt teveel naar benzine etc) dus als je dat zou willen doen of helpen...dan wordt dat gewaardeerd....
 
Hans,

Nouja bergritjes.....7 dagen achter elkaar 350 km rijden...Ik ken niet veel mensen die het doen. Zolang je boven de 100 gaat is het lekker, maar als jij een Franse D-weg rijdt met hobbels en maar 40 km per uur rijd dan is het wel een zwaar leven op je blade.....
Ah, zo had ik het niet begrepen ;)
Je zoekt dus een FireBladekiller met wat vermogen waarmee je moeiteloos tussen 100 en 1200 km per dag ontspannen kunt rijden.. Een RF900 dus :+
 
I3on.... Ik wil eigenlijk aan het eind van het seizoen een uitgebreide beurt doen met alle vloeistoffen controleren en zonodig vervanger....Ook zit er iets mis in de afstelling (stinkt teveel naar benzine etc) dus als je dat zou willen doen of helpen...dan wordt dat gewaardeerd....

Ik kan je met sleutelen best helpen, je mischien zelf wat leren als je wilt, maar afstellen van bv trottle bodies en co heb ik de spullen niet voor.
 
Is een sportieve toer als een z1000sx of gsx1000f niks?
Sportief genoeg om flink te knallen en genoeg vermogen, maar comfortabel genoeg om je vullingen in je mond te houden en geschikt voor langere ritten.
 
Laatst bewerkt:
2 vragen zeg maar aan jullie?

1.
Ik ben op zoek naar een meer tourtype motorfiets voor erbij:
Liefste geen GS, maar zit te kijken naar bijvoorbeeld een Versys 1000 (4 cyl)? of iets?
tips zijn welkom?

Als je het sportieve karakter fijn vind en toch graag richting allroad wil is een versys 1000 zeker een goede optie.

2. Is er iemand in de regio Zwolle die onderhoud voor Motors doet? en het liefst bekend is met Honda (fireblade) voorheen liet ik het onderhoud van de VFR bij iemand van het vfr forum doen maar die wil geen andere types doen......

Zeker. Ik woon in Zwolle en heb de werkplaats in Heino. In onderhoud geweest bij Johan zeker ;)
 
Is een sportieve toer als een z1000sx of gsx1000f niks?
Sportief genoeg om flink te knallen en genoeg vermogen, maar comfortabel genoeg om je vullingen in je mond te houden en geschikt voor langere ritten.

Idd een Z1000SX is echt wel gaaf met zijkoffers...Maar helaas iets boven mijn budget zoek iets in de buurt van 6000-7000
 
Hans,

Nouja bergritjes.....7 dagen achter elkaar 350 km rijden...Ik ken niet veel mensen die het doen. Zolang je boven de 100 gaat is het lekker, maar als jij een Franse D-weg rijdt met hobbels en maar 40 km per uur rijd dan is het wel een zwaar leven op je blade.....

Dinsdag nog een ritje gedaan. Friesland, adenau, rondrit en weer terug. 1000 km verder. Nergens last van
 
Ik woon in Lelystad en sleutel altijd zelf, wil je best een keer helpen, wat moet er gedaan worden allemaal ? Gewoon beurtje of kleppen stellen en de hele mikmak?

Sorry, maar ik zie steeds de vreemdste opmerkingen van jou voorbij komen en dan wil je ook nog gaan sleutelen aan motorfietsen van anderen? -O-


sorry, dat was een ander
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan