onderhoud honda VTR 1000 (model 1998 bj 2000)

ProntoRobert

Die hard MF'er
23 jun 2006
375
0
Duiven
hallo!

ik heb sinds 2 dagen een "nieuwe" motor, voorheen had ik er een met cardan aandrijving (fijn onderhoudsvrij) maar ik wilde toch graag iets leuks rijden, vandaar dat ik voor de vtr heb gekozen.

weet iemand waar ik qua, smering, onderhoud, wat dan ook, rekening mee moet houden met deze (uitrmate fijne) fiets? heeft nog iemand tips of handige trucs.... ik weet het echt niet, ik ben een kettingmaagd.......

alvast bedankt!

groetjes
Robert

full


mooi he :Y
 
Ik heb op mijn blade een pro-oiler gemonteerd= kettingsmeersysteem, dus dan heb je ook erg weinig onderhoud en krijg je geen vieze vingers. Onderhoud is goed te doen, alleen kleppenstellen is lastig bij dit type, die radiators zitten in de weg en moet je wegbouwen om kleppen te kunnen stellen. Verder super fiets waarvan je nog lang plezier zult hebben.
 
Iedere 500 km ff smeren, na een regenrit, de volgende dag ook.

Stellen hoeft met de huidige 0-ring edd. maar een paar keer,
als tie net nieuw is 1 of 2 keer, en aan het eind van z'n levensduur,
een paar keer (dan weet je ook dat hij op is)

Verder is het ook een kwestie van gevoel, ik voel bv. in m'n
voetsteunen als de ketting te droog is.
 
Ik weet het: gaat de discussie weer.. Maar ik zou de ketting toch iets vaker smeren dan om de 500km... Bij mij issie na 500km zo glimmend dat ik m'n haar er in kan kammen.

Zwakke punten van de firestorm zijn de nokkenaskettingspanners.. En zo ook de kettingen zelf.. Als hij teveel gaat ratelen er dus wel even naar laten kijken.

En uiteraard de spanningsregelaar.. Maargoed, dat is bij bijna elke honda.

Buiten dat om heeft hij gewoon om de 6000 een kleine/grote beurt nodig.
 
Is niet zo moeilijk, heb em er zelf ook onder gezet, en heb ook de speedo sensor uitvoering van de pro-oiler. Weet niet of je een digitale teller hebt zo ja dan kan ik je zeker op weg helpen met foto s! Mijn vriendin rijd nog met de oude versie, dan krijg je een magneetje en een sensor bij je achterschijf waardoor hij ook het aantal omwenteling kan meten. Rijd er nu bijna 4 jaar mee en super systeem en je kunt elke olie gebruiken die jij wilt, gebrijk zelf de olie die ik ook in mijn bike stop. En zou echt voor de pro-oiler gaan en niet voor een scott oiler of iets dergelijks de P-O is gewoon de beste, niet de goedkoopste maar wel de beste service.
 
Terug
Bovenaan Onderaan