Onderhoud Husky Te 610 1997

Gixxerscout

Die hard MF'er
2 aug 2003
357
0
Dongen
Zoals jullie wellicht gelezen hebben, ben ik sinds kort de trotse eigenaar van een Husky Te 610 uit 1997.....voorheen van Priller.

Nou ben ik benieuwd naar een paar dingen(zonder Paul Bon lastig te vallen).
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om mijn husky helemaal door te lichten, dus heb ik er alleen nog maar wat boodschapjes op gedaan(huhu!!)
Vandaag wil ik er voorzichtig aan beginnen.

Waar kan ik een (werkplaats)manual aanschaffen?
Waar vindt ik de olievul en aftappluggen? (Ja,Ja op en onder het blok!)
Waar vindt ik de oliefilters?
Met welke schroef op de carburatuer kan ik h'm net een fractie harder stationair laten lopen. Nu valt ie vaak uit als je bijvoorbeeld, op stationair toerental plotseling gas geeft of bijvoorbeeld van een fietserstrap afrijd van een kanaalbrug.(Misschien moet de carburateur gewoon schoon gemaakt worden?)

Hopelijk kunnen(en willen) jullie mij helpen.

Groeten gixxerscout!
 
hey goedemorgen :Z ,je hebt goeie voornemens vandaag?
een manual is moeilijk te verkrijgen weet ik uit ervaring, maar ik vond er een
via het forum van supermotard.be .kijk of het daar te downloaden is,neem anders even contact met mij op.
olie wisselen ALLEEN via de plug aan de zijkant.de plug aan de onderkant blokkeert vanalles in het blok.
het filter zit ook achter deze zijplug en moet met magneet naar binnen toe gemonteerd worden.
1.6 liter olie gebruiken.
stationair afstellen is de grote zwarte indraaien totdat hij redelijk hoog stationair loopt, dan de lucht sproeier op gehoor stellen totdat de motor (wel warm) zo mooi mogelijk rond loopt, dan de gasschuif eventueel weer iets laten zakken met de zwarte.
Sterkte
 
Laatst bewerkt:
Halloah,

Ik heb 2 weken geleden een TE610 uit 1998 gekocht en bij de verkoop beeft hij alles uitgelegd, raar dat Paul Bon dat niet doet.

Hoe het moet weet ik niet uit mijn hoofd. Ik heb de motor nl al 2 weken niet meer gezien, aangezien ik 5 uur na de koop mijn enkelbanden verrekt hebt |( en dat trapt zo lastig aan.

Let op dat je hem niet te hoog stationair laat draaien, kreeg ik als tip mee, dan krijg je hem namelijk moeilijk gestart.

Gave motor trouwens, die wou ik ook nog kopen, maar ik was dus te laat :)
 
Zovast bedankt,

Maar even voor alle duidelijkheid,ik heb mijn motor niet gekocht bij Bon Motoren.

Hij is mij dus geen uitleg verschuldigd. Ik ben ook van mening dat als ik het onderhoud grotendeels zelf uitvoer ik hem niet continue vragen moet stellen.

Wel vragen stellen, en geen omzet achterlaten is niet mijn stijl!!

Al mijn producten koop ik via via.
 
Zovast bedankt,

Maar even voor alle duidelijkheid,ik heb mijn motor niet gekocht bij Bon Motoren.

Hij is mij dus geen uitleg verschuldigd. Ik ben ook van mening dat als ik het onderhoud grotendeels zelf uitvoer ik hem niet continue vragen moet stellen.

Wel vragen stellen, en geen omzet achterlaten is niet mijn stijl!!

Al mijn producten koop ik via via.

Heb je dan wel gedoneerd aan M-F?
 
Ik zou die carburateur eens helemaal lostrekken als ik jou was. Volgens mij is dat in geen 2 jaar meer gebeurd.
Een manual kun je zo krijgen bij een cross dealer. Bel anders Ben van Erp op, die kan het wel bestellen.
 
Neee bel dan Bon op die kan dat ook bestellen hoor en hij is veel goedkoper en aardiger. Maar een manual moet je gewoon van internet afhalen. Anders mail je mij ff dan stuur ik je hem wel.
 
ik heb een keer zo'n manual origineel besteld bij ben van erp, daar mist gewoon de helft van... had hem teruggestuurd omdat ik dacht dat het een incident was, krijg ik weer een incomplete terug, schijnt dus zo te horen, alle nutteloze shit staat erin, maar de interessante dingen zoals spelingen/revisiehoofdstukken niet :? :? toen kon ie erin blijven, ik download en print hem wel, lekker goedkoop ook :)
 
Ik heb nog een parts list voor een husky 610 uit '97 liggen. Kun je zo van me krijgen. Sterker nog, ik heb alle parts lists van 1966 tot 2004 liggen, dus als iemand wat zoekt *D Opgestuurd gekregen van een aardige Fransman :}

Alles staat op een paar CD's. Er staan ook een paar manuals op, maar die zijn voor wat oudere modellen.
 
in een 98 parts list voor een 610TE ben ik ook wel geinteresseerd :) heb nu een 2000 part list, een hoop is hetzelfde maar zeker niet alles...

Ik heb hem voor je liggen in PDF bestand. Hij is 12,5 MB, ik heb geen webspace en kan geen grote mails versturen. Ik weet niet of je nog een andere oplossing hebt, anders kan ik hem natuurlijk altijd ff branden en opsturen voor een paar pleuro.... :)
 
Ik heb hem voor je liggen in PDF bestand. Hij is 12,5 MB, ik heb geen webspace en kan geen grote mails versturen. Ik weet niet of je nog een andere oplossing hebt, anders kan ik hem natuurlijk altijd ff branden en opsturen voor een paar pleuro.... :)


Ik heb nog wel webspace, dan mail ik je de instellingen wel even.
 
Terug
Bovenaan Onderaan