"Onderhoud? Ja, hij heeft net een beurtje gehad."

Hangt wel ook sterk van de werkzaamheden af, ik kan het niet eens zijn met pro's die hele motorblokken op gevoel in elkaar zetten "omdat ik dat al jaren doe", want de klant betaalt voor een professionele assemblage. Gokken hoort daar niet bij.

"Wedden dat ik het juiste aanhaalmoment op ca 50Nm benaderen kan?"

_O-
 
Zou je mij eens willen bellen als je je auto of motor wil gaan verkopen ?

Dan bespaar je je die Marktplaats kosten, die halen we dan wel van de vraagprijs af natuurlijk !!

Hahaha, mooi!
Mag ik dan 2e keus zijn? Of eerste.. Ik bied 10eu meer dan MeanBlueMan! :+
 
Lees voor de lol je eigen tekst nog eens.
Aan de ene kant erger je je aan gebrek aan informatie in advertenties omdat er niet daadwerkelijk verteld wordt wat er aan onderhoud gepleegd is. En 5 zinnen verder heb je het er zelf over dat je remmen en koppeling "nagekeken" zijn. Da's toch zo'n zelfde aanduiding van niks. O-)
Je hebt je voorvork laten reviseren. Mooi maar als ik hier op M-F vraag wat dat precies in zou moeten houden krijg ik waarschijnlijk 20 verschillende antwoorden. Niet lullig bedoeld hoor maar ik denk dat dit soort "advertentie" kreten er gewoon makkelijk insluipen. Iemand die echt geinteresseerd is in een motor belt of komt kijken en dan kun je altijd nog tot in detail vertellen wat er aan onderhoud gedaan is.

PS: Als jij om de 6k je olie ververst mag ik dan jouw oude olie hebben? Mijn motor heeft een interval van 15k dus ik kan daar nog 9K mee rijden. O-)


Mijn advertentie zal ook niet perfect zijn hoor...
In bovenstaand bericht noem ik het inderdaad gewoon even zo, in mijn advertentie staat het uitgebreider verteld. (En nee dat heb ik niet snel even aangepast ;) )
Ik begrijp ook wel dat bepaalde termen in onderhoud nog steeds onduidelijk kunnen zijn maar dat is nog steeds een groot verschil tegenover alleen vertellen dat hij een beurtje heeft gehad.
Een kleine omschrijving van uitgevoerde werkzaamheden geeft in ieder geval een beter beeld dan alleen zeggen dat hij onderhouden is vind je niet?
In detail ingaan op de werkzaamheden kan dan altijd nog wel zoals je zegt.
De meeste mensen willen van te voren graag altijd al zo veel mogelijk informatie over de motor voordat ze echt pas komen voor een bezichtiging, effe langs komen om te kijken zit er weinig meer in merk ik.

De volgende keer dat ik m'n olie wissel zal ik je wel bericht doen!
Volgens Suzuki moestie netjes elke 6k verse olie dus dat heb ik gewoon aangehouden.

onderhoud_zpspn6wvsta.png
 
Wat ook nog wel een rol speelt is dat lang niet iedereen weet wat er bij een beurt aan werkzaamheden uitgevoerd zijn. Mijn vader zou ook rustig in een advertentie gezet hebben dat de aangeboden auto (hij reed geen motor) een beurtje gehad had. En als je dan zou vragen wat dan precies zou hij zeggen: Nou, bij de garage. Onderhoud en zo, alles is weer nagekeken.....(hij had echt geen idee en dat geldt bij wel meer mensen).Die kunnen dat niet eens uitgebreid in een advertentie zetten.
 
Sommigen denken zelfs dat de auto bij de apk "helemaal nagekeken" wordt....

Motorrijders zijn wel wat technischer over het algemeen.
 
Wat ook nog wel een rol speelt is dat lang niet iedereen weet wat er bij een beurt aan werkzaamheden uitgevoerd zijn. Mijn vader zou ook rustig in een advertentie gezet hebben dat de aangeboden auto (hij reed geen motor) een beurtje gehad had. En als je dan zou vragen wat dan precies zou hij zeggen: Nou, bij de garage. Onderhoud en zo, alles is weer nagekeken.....(hij had echt geen idee en dat geldt bij wel meer mensen).Die kunnen dat niet eens uitgebreid in een advertentie zetten.
Klopt!
Net als mijn vader die weet ook niet het verschil tussen een bougiedop en een ventieldop.
Al zou die 't willen, maar die KAN je gewoon geen info verstrekken.........
 
Klopt!
Net als mijn vader die weet ook niet het verschil tussen een bougiedop en een ventieldop.
Al zou die 't willen, maar die KAN je gewoon geen info verstrekken.........
mensen met zo weinig verstand van techniek brengen hun voertuig naar een garage en krijgen bij het ophalen een rekening waar alle voor een koper belangrijke info op staat. maar misschien kunnen ze ook wel niet lezen en overschrijven.
 
Motorrijders zijn wel wat technischer over het algemeen.
Dat zou je nog wel eens tegen kunnen vallen.
Ook bij motorrijders zitten vaak "automobilisten-types". Die kunnen je aan de telefoon nog net het merk en de kleur vertellen, maar verder niets. Met doorvragen kan je dan nog net het kenteken van ze krijgen zodat je het zelf kan opzoeken....
Dit zijn wel vaak woon-werkverkeerijders, geen hobbyisten.

Maar wat je bij de hobbyisten veel tegenkomt is dat ze denken het te weten. En dat ze het vaak beter denken te weten dan de professionals. Iets wat je hier op MF ook vaak leest.....
 
Maar wat je bij de hobbyisten veel tegenkomt is dat ze denken het te weten. En dat ze het vaak beter denken te weten dan de professionals. Iets wat je hier op MF ook vaak leest.....
Als je dan zo'n hobbyist bent die denkt dat ie het zo heel goed weet, waarom komt ie dan bij de pro om te repareren? Zou die dan toch ook zelf veel beter moeten kunnen..... :?

Mijn brommerd komt alleen bij de pro als ik daar ben voor bestellen onderdelen!

Edit: O ja, sorry................. (heb zelf niet de goede pers)
Ik heb 1x bij mijn link van de schokdemper het lager laten uit en inpersen bij de dealer.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou je nog wel eens tegen kunnen vallen.
Ook bij motorrijders zitten vaak "automobilisten-types". Die kunnen je aan de telefoon nog net het merk en de kleur vertellen, maar verder niets. Met doorvragen kan je dan nog net het kenteken van ze krijgen zodat je het zelf kan opzoeken....
Dit zijn wel vaak woon-werkverkeerijders, geen hobbyisten.

Maar wat je bij de hobbyisten veel tegenkomt is dat ze denken het te weten. En dat ze het vaak beter denken te weten dan de professionals. Iets wat je hier op MF ook vaak leest.....

Exact, en zodra die types dan tóch gaan sleutelen joh... :9

Had er afgelopen vrijdag bijna een die ik eigenlijk wilde aanraden niets te kopen en eerst even met een garagist te praten. Maar ja, ik ben geen consultant en de klant is geen cursist. Enfin, deze mijnheer had klachten over het beroemde "Honda staal", want iemand (mogelijk op een barkruk) had verteld dat de staalkwaliteit van die schroeven en boutjes zo laag is. Mijn gouden tips: Leg die PZ schroevendraaier weg en verwijder je kickstarter voor je aan het carter gaat staan sjorren.. |(
 
Onderhoud aan mijn motor doe ik zelf bij een doe het zelf werkplaats (motorkelder in Capelle) waar de 2e eigenaar ook al het onderhoud deed. Daar kreeg ik ook te horen dat hij te koop was.

korte historie:
- oktober 1985 in Duitsland van de band gerold in Amerikaanse uitvoering (puls air system)
- februari 1986 in Amerika op kenteken gezet (staat ook op Nederlands kenteken vermeld.
- april 1999 door 1e eigenaar ingevoerd in Nederland. Vanaf dat moment zijn alle bonnen bewaard.
Bij de 2e eigenaar gestolen en na een jaar weer boven water gekomen.
Ik ben de 3e eigenaar

Er zit nog steeds een mijlenteller op dus alle afstanden bij onderhoud zijn mijlen. Dit komt van mijn back-up stick, vandaar dat hier de laatste 2 jaar niet bijgehouden zijn

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan