Onderhoud KTM Duke 390

stiennooo

Rookie
29 jul 2015
5
0
Hallo,

Vragen over mijn bijna nieuwe duke. Hij heeft 750 km op de teller en is een half jaar oud. Ik heb nu nieuwe motorolie gekocht 15W50 (zoals aangegeven in het boekje). Ik neem aan dat ik deze gewoon mag bijvullen ?

Koelvloeistof: Moet dit ook volgens het boekje of mag dit gelijk welke zijn ?

Ik merk ook op dat zodra ik hem start, hij na 2 min direct echt veel warmte afgeeft. Is dit normaal ?

Dan mijn uitluit, ik heb een Akrapovic uitlaat laten plaatsen. Met demper vind ik hem te stil en zonder te luit. Wat kan ik hieraan doen ?

Nog zaken waar ik moet op letten ?

Alvast bedankt!
 
De motor is al bijna aan zijn 1000 km beurt toe.
Het is beter die bij de dealer uit te laten voeren ivm bewijslast garantieafwikkelingen.
Bij de dealer kun je ook de voorgeschreven vloeistoffen kopen. De koelvloeistof hoeft waarschijnlijk pas na 2 jaar vervangen te worden.

Sommigen korten de dB killer in (als je dat bedoelt tenminste).

De warmteontwikkeling en de wijze waarop de rijder dit ervaart is bij elke motor verschillend. Daar heb ik geen antwoord op. Bij de 1000 km beurt kan dit door de monteur beoordeeld worden.
 
Bij de eerste generatie's duke is het bekend dat ze heel snel (te) heet worden. de kuipen of het ontbreken daarvan (design van de duke) laat dit heel snel naar boven glijden zodat je als motorrijder snel gebakken word _O-

alle duke's zijn voorzien van een ‘High Coolant temperature’ waarschuwing en die zal te zien zijn als hij echt te heet word. tegerlijk zal hij dan ook niet meer toeren draaien dan 4 a 5k totdat de motor weer terug is op zijn normaalle bedrijfs temperatuur. :}

Vriend van mij zegt dat zijn duke altijd een of twee streepjes onder het maximum zit (het heetste wat hij kan aangeven = maximum) kweet niet hoeveel die van jou aangeeft maar denk dat het normaal is.

ik denk dat je met de demper de DB killer bedoelt?. of hebben akra's die niet?
 
Bedankt iedereen voor de goeie feedback. Ik denk dat ik dan best een beurt laat doen bij de dealer. De akra heeft idd een DB killer. Dus ik moet gewoon het buisje verkorten. Dus ik mag deze afslijpen ?
 
Waarom zou die gratis zijn? Krijg je er soms bij maar vanzelfsprekend, nee. Als je ziet wat er op een nieuwe fiets verdiend wordt, en dan nog op voorwaarde dat ie voor de adviesverkoopprijs verkocht wordt...
 
ik zou niet gaan slijpen of wat dan ook aan die uitlaat dat zou ik zonde vinden, :X

je zorgt er alleen maar voor dat hij niet meer straat legaal word.
als je hem te zacht vind moet je de DB killler er gewoon uithalen, en in je buddy doen. als je dan aangehouden word kan je hem langs de weg legaal maken, als je dat niet kan omdat je hem kapot hebt geslepen ben je nog lang niet klaar... _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan